Jacek_jaslo napisał(a):
Czy "wtryskiwacz sterujący" to chodzi o pompę VP44??
Czujnik wzniosu igły rozpylacza w silnikach audi V6 znajduje się we wtryskiwaczu cylindra nr 3. Nazywa się pięknie G80 i objawia się błędem 00542.
Napięcie sygnału może być sprawdzane przy użyciu oscyloskopu lub pobrane przez skrzynkę z gniazdami wtykowymi, ewentualnie adapter wpięty w gniazdo wtykowe.
Jak sprawdzić G80:
Ze względu na mały skok igły rozpylacza dwusprężynowego napięcie sygnału na biegu jałowym jest niskie. Różnica między wartościami minimalną i maksymalną musi wynosić przynajmniej 0,15 V.
Sygnał wzrasta wraz ze wzrostem prędkości obrotowej i wydłuża się wraz ze wzrostem obciążenia.
Jeśli brak jest sygnału, to należy odłączyć czujnik wzniosu igły od instalacji, rozłączając złącze wtykowe i sprawdzić ciągłość cewki czujnika wzniosu igły G80 (wartość wymagana od 80 do 120 Ohm) oraz zwarcie do masy...
Następnie należy sprawdzić napięcie zasilania czujnika (przy włączonym zapłonie woltomierz powinien wskazywać od 11 do 12V). Brak napięcia świadczy o uszkodzeniu przewodów prowadzących do sterownika silnika lub o samym uszkodzeniu sterownika
Wtryskiwacz sterujący (G80) ma jak najbardziej wpływ na niemożność odczytania rzeczywistego kąta wtrysku i przez to brak możliwości ustawienia takiego kąta. Silnik bez niego jest głuchy i ślepy.
Jacekl, mam dla Ciebie zadanie domowe
Napiszę Ci jak w prosty domowy sposób go sprawdzić...
Kontrolę działania czujnika wzniosu igły rozpylacza przeprowadzamy poprzez uruchomienie silnika i zwiększenie prędkości obrotowej na biegu jałowym do około 4000 rpm.
Następnie rękojeścią wkrętaka albo podobnym narzędziem stukać (nie uderzać ) we wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu igły rozpylacza.
Jeżeli silnik zatrzyma się albo będzie pracował nierówno - oznacza to , że czujnik jest uszkodzony. Sterownik rozpoznaje bowiem ostukiwanie jako nadmierne obroty i drastycznie zmniejsza wielkość wtryskiwanych dawek paliwa.
Takie ręczne "wytwarzanie usterki" może, ale nie musi zostać zapisane w pamięci usterek.
Będziesz miał pewność, czy to G80, czy nie...