Witam,
pasek AFB V6TDI tiptronic, 2000r, przebieg 200tys pokrywjacy sie z baza VW/AUDI (wizyty raz do roku srednio w ASO do 10.2007 wlacznie)
Moze ktos zerknie i fachowym okiem upatrzy ewentulane niedomagania jakiegos "czujniczka" itp?
Album "Logi"
http://przemekk74.fotosik.pl/albumy/368817.html
zdjecia (najwygodniej otworzyc album w drugim oknie przegladarki i sobie podgladac)
1- dyn 001
2- dyn 003
3- dyn 004
4- dyn 008
5- dyn 008 ASB
6- dyn 009 ASB
7- stat 001
8- stat 003
9- stat 018
10-stat 004 BS
11-stat 014
12-stat 011 BS
13-stat 013
14-stat 003 BS
15-dyn 010
16-stat 007
17-stat 004
- auto nie zglasza bledow
- mialem duze problemy z logowaniem (transmisja przerywana czesto - > kabel na USB, moze zle ustawienia tylko?)
- program byl stary VC 303.1 (ponoc ma jakies problemy z blokiem 004???)
- auto gdy jest nagrzane ma cos charakterystycznego w odglosie (gdyby nie to ze pod pokrywy zaworow zagladal przy wymianie rozrzadu ktos kto sie zna na rzeczy podejrzewalbym hydraulike- >nawiasem mowiac walki i hydrauki wymieniana juz). Odglos ten znika podczas aktywowania 004BS!!! (gdy ecu cos tam sobie z poczatkiem wtrysku kombinuje???). Jezeli mialbym go opisywac nie wiedzac o zaleznosci z 004BS to jest to jakby przesuniecie w fazie/niezgranie sie dzwiekow/poglos (podejrzewalem ze moze jakis plastik wpada w rezonans itp)
- czy takie optymistyczne moce na 009 ASB to norma? (tu jeszcze raz pytanie - > co to za "moc")
- auto mialo wczesniej boxa (szedl jak przecinak) teraz idzie wydaje mi sie (jak na 1600kg i automat) "dobrze" (ale nie mam porownania).. jak sprawdzic by na 100% sprawdzic czy ktos softu nie zmienial (rozebrac ecu i sprawdzic slady lutowania?)
- zuzycie paliwa: powolniak na A4 (120-140) okolo 7z hakiem, Wro korki 10-11, flakowate jazda pozamiejska (na oko z 6-6,5l)
- olej 5w40
- kiedys tego poglosu nie slyszalem (w aucie byl box i olej 10w60) - > ale moze nie zwrocilem uwagi (auto uzywalem doslownie pare dni)
jeszcze te logi ASB co licza moment (+ obroty = moc)
- te wartosci odpowiadaja teoretycznie tym z katalogu producenta czy ... (w sensie wartosci powinny byc mniej albo moze bardziej optym niz wykresy z hamowni czy katalogu)
- jak mierzy sie to? to znaczy w okreslonym momencie czasowym zostaja zalogowane w aucie obroty i moment (a opoznienia sa tylko przy przekazywaniu do VC) czy to tak ze najpierw mierzy i przekazuje np oborty a te pol sekundy pozniej mierzy (juz przy innych obrotach) momen i przekazuje go do VC a wiec iloczyn momentu i obrotow nie ma sensu?
Ponizej moja analiza "na szybko" porownujac z jakimis poprawnymi zakresami z jakiegos niemieckiego www (tak troche "bezrozumne" porownywanie wartosci)
statyczne
blok 003
Tastverhlt. AGR-Ventil in %
40..84 u mnie 43 - > na granicy
blok 004
Einspritzbeginnbegin soll /ist
u mnie wartosci -1 a w instrukcji 1,1 - 4,2 !!!!
- mierzylem VC303.1 i jak pozniej doczytalem gdzies w bloku 4 ta wersja glupoty pokazuje (a moze inne jednostki???blad???)
Duty cycle u mnie 63 a zakres 3-70 (ok ale na granicy)
slynne 013, 014 (korekcje?)
norma -2 do 2 u mnie srednie dla cylindrow -1, 0.1, -0.2, 0.1 -1,2. Co ciekawe z boksem korekty mialo odrobinke mniejsze (wszystkie na minusie)
blok 018 ok
dynamiczna
004
Einspritzbeginnbegin soll/ist - ok
Tastverhlt. Ventil fürEinspritzbeginn - norma 80-95 u mnie 35-50!
008 - ok
10 - nie jestem pewny logu (urwal sie i nie wiem w jakich warunkach w sumie zostal zrobiony)
Luftmasse ist in mg/H - na granicy lub ponizej
Saugrohrdruck in mbar - powiedzmy ze ok
11 - log sie nie powiodl i przeoczylem na sesji powtorkowej
Pozdrawiam,
Przemek