.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:51:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI] Drgania przy wiekszych predkosciach
PostNapisane: 19.sty.2008 15:45:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2007 07:21:36
Posty: 66
Lokalizacja: Strzegom/ Berlin
Witam,
mam problem ze swoja C5, a ze nie jestem mechanikiem postaram sie go opisac jak najdokladniej :) Podczas szybkiej jazdy, gdy przekraczam 160 km/h auto wpada w drgania (cos jakby byl za wysoki bieg na aktualna predkosc) i traci moc. Gdy zwolnie do ok 100 km/h drgania przechodza i samochod odzyskuje moc spowrotem. Musze zaznaczyc ze jest to automat z tiptronic. Przez to nie moge osiagnac predkosci powyzej 160 km/h i jest to denerwujace, gdyz musze caly czas uwazac, aby nie przekroczyc tej predkosci.
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 150KM----->SPRZEDANE
A6 C5 1.8T 150KM----->JEST :D


http://img44.imageshack.us/gal.php?g=p1030084i.jpg - moj furacz :)

http://www.erento.co.uk/hire/ - hire it all online


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI] Drgania przy wiekszych predkosciach
PostNapisane: 11.mar.2008 19:13:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
mam podobny problem .jadac autostrada 180km ujołem gazu i po ponownym dodaniu gazu zaczał szarpac i niemiał mocy .Gdy zwolniłem do około 120km zaczał iść normalnie po przejechaniu około 50km sytuacja powtórzyła sie i wtedy dałem na chwile na N obroty spadły i szedł ok może ktoś wesprze nas swoją wiedzą Dzięki za porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 19:40:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie wiem czy mam rację ale to mi wygląda na notlaufy turbiny spowodowane chwilowym przeładowaniem.
Spróbuj jechać w trybie ręcznym i dać nagle przy 1500-2000obr pełny gaz bez kickdowna i ciągnij do 3500-4000 rpm. Opisz wrażenia. Nie zdaża się że wtedy samochód traci moc i odzyskuje po chwili spokoju?
Stamlej

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 19:48:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
dzieki za podpowiedz ale opisaleś to zbyt fachowo jak dlamnie nieweim za bardzo o co chodzi dodam że to tiptronik po wymianie pompy wtryskowej wszystko chodzi ok.odpala bez problemu nie kopci jeżdżę zazwyczaj do 140km i niebyło żadnych problemów przyśpiesza bez problemów nawet jak mocno depne


Ostatnio edytowano 11.mar.2008 20:07:32 przez SławekA6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:06:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Generalnie przyczyn może być wiele. Ta jest prawdopodobna i łatwa do diagnozy.
Tryb ręczny tiptronica - biegi +/-
RPM - obroty silnika
Kickdown - proces uruchamiany naciśnięciem gazu do oporu (aż się wciśnie przycisk pod pedałem i zredukuje bieg)
Notlauf - tryb awaryjny

Nożesz sprawdzić też czy pęcherzyki powietrza nie "latają: sobie jak szalnone w przewodach paliwowych idących z i do pompy. Robisz to na postoju przy zdjętej osłonie silnika z góry. Obserwój i niech ktoś dodaje od czasu do czasu gazu.

Ja stawiałbym na notlaufy turbo.

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
Stamlej napisał(a):
Generalnie przyczyn może być wiele. Ta jest prawdopodobna i łatwa do diagnozy.
Tryb ręczny tiptronica - biegi +/-
RPM - obroty silnika
Kickdown - proces uruchamiany naciśnięciem gazu do oporu (aż się wciśnie przycisk pod pedałem i zredukuje bieg)
Notlauf - tryb awaryjny

Nożesz sprawdzić też czy pęcherzyki powietrza nie "latają: sobie jak szalnone w przewodach paliwowych idących z i do pompy. Robisz to na postoju przy zdjętej osłonie silnika z góry. Obserwój i niech ktoś dodaje od czasu do czasu gazu.

Ja stawiałbym na notlaufy turbo.

Pozdr
a co można z tym zrobić żeby było ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jeżeli turbo to do czyszczenia/regeneracji.
Generalnie to poczejakmy na kogoś mądrzejszego i niech się on wypowie. Ja podsunąłem swoje przypuszczenia i czy są trafne to dowiemy się kiedy "mocne głowy" się wypowiedzą

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Stamlej,

to może być T, lecz również N75, lmm czy nawet skrzynia...
obie osoby, które opisują swoje problemy powinny zacząć od pełnej diagnostyki zgodnie z topikiem o diagnostyce, która dopiero nakieruje na miejsce w którym można poszukiwać problemu.

w przeciwnym razie dział techniczny winien zmienić nazwę na "wróżby".


zatem panowie - czekamy na logi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 20:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
Stamlej napisał(a):
Jeżeli turbo to do czyszczenia/regeneracji.
Generalnie to poczejakmy na kogoś mądrzejszego i niech się on wypowie. Ja podsunąłem swoje przypuszczenia i czy są trafne to dowiemy się kiedy "mocne głowy" się wypowiedzą
mimo to serdeczne dzieki sprubuje co radzisz a na czym polega czyszczenie turbo i czy można samemu to zrobić w warunkach domowych pozdrowienia

P.S.
Czy taki błąd można odczytać po zdarzeniu gdy już wszystko wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 21:20:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Meszrum ma rację - Logi Panowie tutaj będą wskazane jak najbardziej :peace:

Jeżeli to będzie krutki notlauf turbiny może nie zostać zapisany błąd w sterowniku silnika. Jeżeli będą to notlaufy spowodowane przez to że ecu odczyta nadmierne ciśnienie to błąd się zapisze.

Przeczytaj ten topic od A do Z

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Sam bym się za turbo nie brał bo nie poskładasz go spowrotem. Trzeba wyważać wirnik. Ale procedura jest opisana ładnie tutaj przez Carlnovę:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 40#1060640

Ale może jak wspomniał kolega Mesz, być to inna usterka, będąca mniejszym problemem i turbo będzie ok.

Także pozdrawiam :)

A sprawdzić nie zaszkodzi więc jak gdzieś jedziesz to zrób tak jak mówiłem :):

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2008 21:36:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lip.2007 13:22:40
Posty: 22
Stamlej napisał(a):
Meszrum ma rację - Logi Panowie tutaj będą wskazane jak najbardziej :peace:

Jeżeli to będzie krutki notlauf turbiny może nie zostać zapisany błąd w sterowniku silnika. Jeżeli będą to notlaufy spowodowane przez to że ecu odczyta nadmierne ciśnienie to błąd się zapisze.

Przeczytaj ten topic od A do Z

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Sam bym się za turbo nie brał bo nie poskładasz go spowrotem. Trzeba wyważać wirnik. Ale procedura jest opisana ładnie tutaj przez Carlnovę:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 40#1060640

Ale może jak wspomniał kolega Mesz, być to inna usterka, będąca mniejszym problemem i turbo będzie ok.

Także pozdrawiam :)

A sprawdzić nie zaszkodzi więc jak gdzieś jedziesz to zrób tak jak mówiłem :):
serdeczne dzieki już mam zwrót głowy a co dopiero naprawa :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 22:52:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.paź.2007 07:21:36
Posty: 66
Lokalizacja: Strzegom/ Berlin
witam,
ja juz swoj problem mam z glowy. okazalo sie, ze padniety byl przeplywomierz. po wymianie wszystko jest ok. nie ma zadnych problemow z przyspieszaiem, a do tego jest duzo mocniejszy niz wczesniej.

p.s.
przy okazji zapytam, wiem ze tu nie miejsce, ale potrzebuje szybko pomocy. kilka dni temu wskaznik poziomu paliwa jest ciagle za pierwszej kresce, jakby byl pusty bak, mimo ze tankowalem. jak wylacze stacyjke, to jest wskazowka na tym slupku na poczatku zegara a jak wlacze, to sie podnosi tylko do pierwszej kreski i tak zostaje. wie moze ktos o co chodzi? z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

_________________
A6 C5 2.5 TDI V6 150KM----->SPRZEDANE
A6 C5 1.8T 150KM----->JEST :D


http://img44.imageshack.us/gal.php?g=p1030084i.jpg - moj furacz :)

http://www.erento.co.uk/hire/ - hire it all online


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: