.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:50:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [AEL 2,5 TDi] cieknąca pompa wtryskowa
PostNapisane: 18.sty.2008 23:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Witam.

Poradźcie coś prosze bo mi już ręce opadają.

Cieknie mi z pompy w oznaczonym miejscu.
Obrazek
wymieniłem już 2 x oring (oryginał Bosch)
zplanowałem na szlifierce magnesowej dekiel bo miał lekką krzywiznę.

Dalej leje i schodzi mi paliwko z pompy co powoduje długi rozruch.

Co robić. Jak to g..o uszczelnić.

Nara

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 00:20:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Mam w AEL prawie 370 tys km i zero wyciekow na pompie. Cieknie bo jezdzisz na ekodieslu pewnie a te uszczelki nie sa przystosowane do biokomponentow. Zasiarczone paliwo tez robi swoje. Chyba jedyne wyjscie to sylikon odporny na olej i temperature(wybierz taki z gornej polki) delikatnie oblep uszczelniacz , odczekaj z 5 minut , wcisnij na miejsce ale tak zeby nadmiar nie dostal sie do pompy. Poskrecaj i odpalaj auto dopiero nastepnego dnia. W tym miejscu nie ma cisnienia wiec nie ma obaw , ze cos sie rozplynie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 17:55:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Z całym szacunkiem kolego NIE OCENIAJ BO SAM BEDZIESZ OCENIONY


NIe wmawiaj mi prosze, że śmigam na rzepaku bo nie masz racji.
Zastanów się zanim coś takiego napiszesz.

A pozatym skoro twierdzisz ze w mechanizmie tłoczka przestawiacza kąta wtrysku nie ma ciśnienia to BÓG z Tobą.

Dzięki za radę. Sylikon do pompy wtryskowej. Tu już przesadziłeś.

pozdrawiam. Ale dzięki za odzew.

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2008 20:05:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Chyba nie wiesz co to jest ekodiesel czyli 80 % paliw na naszym rynku nie liczac importowanych o liczbie cetanowej powyzej 52 ale mniejsza o to niech cieknie dalej.Przestawiacz kata masz w innym miejscu .

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 01:09:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Jesli chodziło Ci o taki "eco diessel" to zwracam honor.

Nie pisałem o elekrtonicznym przestawiaczu kąta wtrysku tylko o elemencie wykonawczym (czyli tłoczku , sprężynie , itd które to elementy znajdują sie własnie pod tym deklem i one odpowiedzialne są za przestawianie całego mechanizmu zmieniającego kąt wtrysku.)

elektryczny zawór pod tłokorozdzielaczem steruje cisnieniem paliwa które odziaływuje z odpowiednią siłą na ten mechanizm i w efekcie tego jest zmieniany kąt wtrysku.

Jeśli kiedykolwiek ( a nie życzę ci tego i o oby twój samochodzik smigał jeszszce wiele km) bedziesz rozbierał pompe wtryskową przekonasz sie jaką siłę ma sprężyna przy tłoczku (odziałuje ona bezpośrednio na ten dekiel) i jakie musi byc ciśnienie paliwa aby jej opór pokonać i odpowiednio wysterować kąt wtrysku.

pozdrawiam.

A tankuje tylko na jednej stacji ORLEN.

Pozdrawiam .

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 10:54:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
MarbiT napisał(a):
A tankuje tylko na jednej stacji ORLEN.

Sorki za OT.
Paliwo z Orlenu jak dla mnie jest syfiate.Tankuje busy(nowe) bo tam mamy zniżki i co zauważyłem.
Auto na tym paliwe nie ma siły,wiecej pali,kopci.
Przykładowo:nowy Jumper plandeka na tym paliwe poleci góra 120km/h i spala 13L/km i trzeba go bujać do tej prędkości.
Na paliwie ze Statoil-Shell prędkośc na małym odcinku góra 150km/h i spalanie 12L/km .
Też mam AEL-a i to samo odczułem w nim.I teraz co najważniejsze.
To co mowi Jack jest prawdą.Też go zalewałem na Orlenie nie tylko w miejscu zamieszkania i mam podobny problem do twojego.
U mnie cieknie jak jest zimna pompa,czasami wycieknie setka a czasami kilka kropelek.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy to działa paliwa z Orlena.

MarbiT wymieniałeś wszystkie uszczelki w pompie?Ile one kosztują?Przymierzam sie do zrobienia całej pompy a nie tylko tego przecieku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 11:55:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Cze.
komplet oryginalnych Boschowskich uszczelek kosztuje 40 zł w serwisie Boscha. uszczelniacz na wałek taki lepszy 20 zł. (pół roku temu)

Jak zrobisz sam to niewielki koszt. Ja wyminiłem wszystkie . Ciekło mi jak go kupiłem z dużego oringa przy tłokorozdzielaczu. I niestety wymieniłem też oring pod tym deklem i od tej pory cieknie chość zmieniłem juz 2. Także jak u Ciebie ten nie cieknie to nie okręcaj.

Nara.

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sty.2008 13:39:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.kwi.2006 18:08:47
Posty: 366
Lokalizacja: BRZOZÓW
witam u mnie w AUDI B4 1.9TDI 1Z AVANT też się rozciekła pompa na górenej uszczelce nastawnika,zmieniłem sam uszczelke pod tym deklem nastawnika i ok 1tydzien było sucho a potem zaczeło lac na tej dolnej uszczelce nastawnika a teraz to juz leje na dolnej i górnej.Jezdze ten na ON z ORLENU bo mam ja po 3,5zł ale chyba przestane ja lac bo widze ze chyba cos faktycznie jest nie tak.Przez rok wczesniej jezdziłem na ON z Ukrainy i nie było zadnego problemu,pompa nie ciekła,auto paliło w najwieksze mrozy bez problem.Chyba znów zacznej jezdzic na Ukraine po ropke bo jest chyba lepsza od polskiej z ORLENU no i co najważniejsze jest za 2,5zł/l

_________________
AUDI 80 B3 1.8S 91r- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 10.93r. KLIMA - sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI sedan 12.94r. 2xPP,el.sz.,el.szd.,ABS- sprzedane
AUDI 80 B4 1.9TDI AVANT 11.94. KLIMA-sprzedana
VW BORA 1.9TDI AHF 110PS '99
VW GOLF IV 1.9TDI 110PS '99/00 KOMBI-sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 21:06:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
założyłm nawet grubszy inny oring i dalej leje. nie mam juz pomysłu.

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 23:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2007 09:58:15
Posty: 128
Lokalizacja: Gryfino
kurde ja mam podobne doświadczenie z orlenem, jak tam zalewałem to auto mocno kopciło przy odpalaniu nie mówiąc już o spalaniu na 100km, przerzuciłem się na bp ultimate i jakoś dziwnym trafem zapotrzebowania auta na paliwko się zminiejszyło drastycznie

_________________
audi a4 1.8t quattro 170PS jest
audi a6 2.5 tdi afb 99r tiptronic było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 16:15:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
hmm, mam od lipca A6 z motorem AAT i zauważyłem że mi też się leje ropa z pompy i szczególnie w bardzo niskich temperaturach. U mnie cieknie spod górnego dekielka. Mam ochotę to jakoś zrobić tylko nie mam jeszcze pomysłu i weny. I mam jeszcze prośbę aby ktoś mi napisał czy odkręcenie tego dekla i wymiana uszczelki może być kłopotliwe i wymaga szczególnych środków ostrożności. Z góry dziękuję

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2008 19:15:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 21:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
jezel to górny dekiel na nastawniku to śmiało zdejmuj. nic nie tzeba potem ustawiawć. Jeżeli to to uszczelka miedzy korpusem pompy a nastawnikie to bez Vaga sie nie zabieraj bo sobie kłopotu narobisz.


pozdrawiam.

_________________
Jest Audi A6 C4 2,5 Tdi AEL 140 KM
Było Audi 100 C3 2,1 WC 136 KM
Było Audi 80 B2 1,6 YP 85 KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 10:47:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Dekiel można odkręcic bez bez obaw niezbędny jest torx+ specialny klucz.

Jestem po wymianie uszczelek pod deklem i pod nastawnikiem 1 dzień i narazie nic nie leje koszt uszczelek 20zl, przy okazji rozbabralem nastawnik aby sprawdzic jego stan wewnętrzny opilek bylo tyle co na lekarstwo, ale bez vaga nie rozbierajcie tego bo bez niego cieżko ustawić wskazówkę czujnika w odpowiednie miejsce.
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 10:55:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Widze ze idzie zrobic to samemu.
Słyszałem ze jest możliwośc pogubienia części,chodzi o jakieś spreżynki lubiące uciekać.Prawda to?
Bo mi cieknie z pod uszczelek tych dużych ,dekla i nastawnika.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2008 11:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Jezeli chcesz dotknąć te dwie uszczelki to nie ma tam żadnych spręzynek także rozbieraj bez obaw. Jedyny problem przy dolnej uszczelce to umieszczenie wałka nastawnika w zagłębienie pierścienia i ustawienie dawki paliwa

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 14:42:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
wkladajac nastawnik musisz byc na 200% pewny ze dzwigienka jest
w otworze pierscionka
w przeciwnym wypadku silnik wkreci ci na takie obroty
ze pozostanie ci szybko odkrecac wtryskiwacze
bo kluczykiem mozesz go nie zgasic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 16:04:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Biegiem go zdławisz.

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 19:40:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.maja.2007 20:18:22
Posty: 66
Lokalizacja: Giżycko
Ten specjalny klucz o którym pisał Kali można zastąpić oczkową 7. Trzeba ją z wyczuciem nabić na tą trójkątną śrubę patentową.

_________________
AUDI 100 C4 AAT - było
AUDI A6 C4 AEL Q - jest :-)
RENAULT MAGNUM 480 ETEH
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 20:53:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2006 19:31:41
Posty: 123
Lokalizacja: Północna Polska
Albo wypilować dremelem zaokrąglenia w nasadce 7, ja kupilem klucz nie mialem dremela a pilnikiem podejście zrobilem i za dużo roboty.
Pozdrawiam

_________________
AUDI A6 C4 2.5 TDI (AEL)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 21:11:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
arekr napisał(a):
wkladajac nastawnik musisz byc na 200% pewny ze dzwigienka jest
w otworze pierscionka
w przeciwnym wypadku silnik wkreci ci na takie obroty
ze pozostanie ci szybko odkrecac wtryskiwacze
bo kluczykiem mozesz go nie zgasic

Myśle ze ściągniecie klemry + z akuśia pomoże.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: