.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:44:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Allroad AKE 2,5 V6 TDI] - Prośba o analizę logów
PostNapisane: 02.lut.2008 00:57:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Witam serdecznie! :przytul2:
Wreszcie odebrałem auto z serwisu :d Od razu pojechałem na rajd magurski który dzisiaj się odbywał a że mieszkam bardzo blisko to nie mogłem sobie odpuścić :evilbat:
Ale wracając do rzeczy. Po powrocie zacząłem robić logi. Najpierw zrobiłem logi dynamiczne, później wyczyściłem LLM płynem Motip do styków i odczekałem 15 minut aż odparuje :) Po założeniu przepływomierza powtórzyłem logi dymaniczne i dodatkowo zrobiłem log turbiny 011 na czwartym biegu :diabel: Jak wróciłem pod dom zrobiłem statyczne i BS. Poniżej zamieszczam linki do albumów z logami na fotosiku. Wydaje mi się że tak będzie przejrzyściej :): Teraz pozostaje mi tylko czekać na wyrok wydany przez mistrzów: Piotrusia, Carla i Meszruma. Czekam na komentarze. Ciekawe czy to koniec żywotu auta :pop: czy początek nowego życia :diabel:
Dodam że auto ma 145kkm - maj 03 - 2 tyś km temu wymieniony wtryskiwacz sterujący i hydraulika zaworowa oraz odma. 1000km temu oleje i filtry. Zalałem motula X-Cess 8100 i leję 300ml mixola na bak. Ustawiłem samodzielnie też kąt wtrysku a logi były robione na rozgrzanym silniku przy wyłączonej klimie. Myślę że napisałem wszystko co Was powinno zaciekawić :peace:
Logi dynamiczne przed czyszczeniem LLM: http://sleev.fotosik.pl/albumy/362643.html
Logi dynamiczne po czyszczeniu LLM: http://sleev.fotosik.pl/albumy/362647.html
Logi statyczne: http://sleev.fotosik.pl/albumy/362650.html
Logi basic settings: http://sleev.fotosik.pl/albumy/362651.html
Bardzo proszę o analizę logów. Wydaje mi się że jest OB od 1800-2400rpm, korejcje mi się nie podobają a pozatym chyba ok?
Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za czas który poświęcicie dla mnie. Od razu zaznaczam że to moje pierwsze poważne logi i mogłem palnąć jakąś gafę. Wybaczcie :diabel:
Życzę miłej nocy!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 08:13:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Heh, otóż wyrok brzmi: :):

Wzorowa praca AKE, Stamlej.
Motor w bardzo dobrym stanie... :)
Ciesz się autkiem.

Ale żeby nie było za pięknie - to Carl się delikatnie "przyczepi" :peace:

1. Przeładowanie do 2550 mbar to dla AKE żadne przeładowanie (turbina V2) i dopóty, dopóki nie ma błędu 00575 z rozszerzeniem surpassed - to ja bym zostawił. Patrząc na ruch kierownic - można by było delikatnie zastosować regułę prawego gumowca na autobahnie. :D W zupełności wystarczy...

2. Przepływomierz mierzy tak samo przed jak i po czyszczeniu, czyli... prawidłowo - no ale przynajmniej wiesz jak się czyści :)

3. Za kąt wtrysku trzeba Cię pochwalić, bo jest perfekcyjny dla AKE ;)

4. Logi jak na pierwszy raz - zrobione bardzo porządnie...

To wszystko, bo za bardzo obrośniesz w piórka od tych pochwał. :peace:

[+]

Obserwuj korekcje, powinny się układać (zmniejszać) po wymianie hydrauliki...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 10:34:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam ;) .

Mój "wyrok" nie będzie aż tak optymistyczny :(: ale do pełni szczęścia rzeczywiście brakuje niedużo :-) .

carlnova napisał(a):
1. Przeładowanie do 2550 mbar to dla AKE żadne przeładowanie (turbina V2)


Tak piszą niektórzy na AKP ale to nie jest (moim zdaniem) prawda. Podczas tak dużego przeładowania w samochodzie na pewno jest słyszalne "syczenie" spowodowane usilną pracą ECU zmierzającą do uzyskania mniejszego ciśnienia. Nie jest to stan "wysoce chorobliwy" ale finalnie skutkuje tym, że auto zamiast przyspieszać zgodnie "z książką", pomimo OB (!!), jest "ogólnie" słabsze od identycznego ale z całkowicie sprawną turbiną. Problem lokuje się w "zmiennej geometrii łopatek" i pałowanie na autostradzie może przynieść poprawę, lecz tylko chwilową i niepełną.
Myślę, że Allroad Stamleja jest skompletowany z manualną skrzynią biegów. Gdyby to był tiptronik - Stamlej prawdopodobnie już by narzekał na szarpanie
skrzyni biegów. Jeżeli autko Stamleja posiada ASB i (jeszcze) nie szarpie, to stawiam dużego browca, że niedługo na pewno tak będzie.

carlnova napisał(a):
i dopóty, dopóki nie ma błędu 00575 z rozszerzeniem surpassed - to ja bym zostawił. Patrząc na ruch kierownic - można by było delikatnie zastosować regułę prawego gumowca na autobahnie. :D W zupełności wystarczy...


Moim zdaniem nie wystarczy. Bez wielkiego pośpiechu i bez strachu o zdrowie silnika, jednak konsekwentnie należy się przygotować do regeneracji turbo.

carlnova napisał(a):
3. Za kąt wtrysku trzeba Cię pochwalić, bo jest perfekcyjny dla AKE ;)


Fakt ;) .

carlnova napisał(a):
4. Logi jak na pierwszy raz - zrobione bardzo porządnie...


Prawda ;) .

carlnova napisał(a):
Obserwuj korekcje, powinny się układać (zmniejszać) po wymianie hydrauliki...


Odczytane korekcje to obszar budzący mój największy niepokój. Naturalnie istnieje duza szansa, że w miarę układania się nowej hydrauliki parametry znormalnieją. Gdyby jednak tak się nie stało, to będzie trzeba:
- w pierwszej kolejności zweryfikować statyczne ustawienie rozrządu (czyli poprostu sprawdzić, czy silnik ustawiony na OT "przyjmuje" wszystkie blokady "jak w masło"
- w następnej kolejności zweryfikować synchronizację wałków rozrządu względem siebie (oczywiście odrębnie dla prawej i lewej głowicy)

Jeżeli korekcje nie zmaleją "samoczynnie", a wykonana weryfikacja nastaw rozrządu wypadnie pozytywnie, to po naprawie turbo można będzie "zapomnieć" o silniku na bardzo dłuuuugi czas i w pełni radować się najlepszym samochodem świata - Kolego Stamlej :d .

Regeneracja turbo i ewentualna regulacja rozrządu to nie jest coś szczególnie kłopotliwego czy trudnego w realizacji ale nie powinieneś (moim zdaniem) zignorować tego problem(ik)u.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2008 15:24:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dziękuję Wam za słowa otuchy :diabel: Bo szczerze się przyznam że po nocach to nie mogłem spać spokojnie - i albo myślałęm o aucie albo mi się śniło... ;)

Starałem się ustawić porządnie kąt wtrysku (nawet kupiłem klucz dynamometryczny :) ) Tak samo się starałem przy robieniu logów więc to znaczy że jak chcę to poitafię :diabel: (no i oczywiście jak jest jaiś manual @Carlnowa albo mądre posty Piotrusia! :peace: )

Co do skrzyni - mam tiptronica i jest jak narazie super - nic nie szarpie, skrzynia zmienia biegi płynnie. Dlaczego Piotruś ma zacząć szarpać? Czy skrzynia będzie chciała udać się do krainy wiecznych notlaufów? Czy poprostu silnik będzie dostarczał moc tak nieregularnie?

Te korekcje też najbardziej budzą moje wątpliwości - nie załadnie to wygląda... nawet jak na moje niewprawione oko. Ale mam nadzieję że będą sięzminejszały za sprawą mixolka i wraz z przybytymi kilometrami wszystko się ułoży. Będę je bacznie obserwował i zdawał relację co jakiś czas.

Teraz sprawa turbo - mam taką koncepcję żeby zastosować gumowca :diabel: (ps fajne określenie - tak jak siwy stefan - jeszcze jak ktoś by mi wyjaśnił skąd się stefan wziął :) ) i później jeżdzić na tej turbince aż będzie chciałą rzeczywiście odejść do :pop: i wtedy zapakować nową. Tylko czy to nie jest podejście szkodliwe dla silnika? Faktycznie turbinka świszcze - ale jak dla mnie to jest ładny dzięk - tylko czy to jest dobry objaw?

Fajnie że przepływomierz dobrze działa (w końcu Hitachi) - a teraz przynajmniej jest czyściutki :)

Odemnie chyba tyle :diabel: Czyli jeździć i nie przejmować się za bardzo? Jakby korekcje się nie zmniejszały to zastosować siędo porad Piotrusia. To chyba dobry tok działań?

Piotruś - całkowicie podzielam Twoje zdanie n/t najlepszego auta na ziemi :D Może jekiś fanklub założymy? ;)

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za poświęcony czas! :piwo:
Trzymajcie się!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 10:16:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest OK.
T zostaw w spokoju.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 12:24:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
No i jak zwykle zrobił się festiwal :/ (czytaj: bazar) ... .

Stamlej - widzę, że sam kapujesz wystarczająco dużo, żeby samodzielnie wyciągać wnioski co jest (a co nie jest) OK. Co najwyżej - brakuje Ci materiałów porównawczych, dlatego proszę - oto one:

1. Tak pracuje sprawne turbo w silniku AFB :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 79bb4.html

2. A tak pracuje sprawne turbo w silnku AKE:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 88df7.html

Logi AFB zwędziłem z topika Kolegi "teodor2424", logi AKE podprowadziłem z topika Kolegi "Bociek". Mam też własne (logi) ale nie wstawiam, żeby nie zostać posądzonym o manipulację / fotoszopa... .

Teraz porównaj swoje odczyty z wyżej pokazanymi, a sam wyciągniesz właściwe wnioski... .

Skoro mamy bazar - w zasadzie nie powinienem dalej brać czynnego udziału w tej "dyskusji" (szkoda czasu), jednak wrodzona odpowiedzialność nakazuje mi ostrzec Cię przed "radosną tfórczością" niektórych osób ... .

Reasumując: uważam, że Twoje turbo wymaga regeneracji, ponieważ odkładanie sprawy na później może skutkować zbędnym katowaniem tipa, odkładaniem się nagarów w wydechu, etc. ... .

Ponadto kwota (około) 1000 zł. wydaje mi się warta zainwestowania, żeby cieszyć się autkiem sprawnym całkowicie (a nie tylko sprawnym mniej-więcej) ... .

Podtrzymuję również wcześniejszą opinię, że spałowaniem auta na autostradzie NIE SPROWADZISZ parametrów turbo do prawidłowego poziomu (i takiego, jaki widać na wyżej przedstawionych tabelkach) ... .

Dalszej polemiki nie będzie. Sam musisz zadecydować, która z powyższych opinii wydaje Ci się bardziej wiarygodna/wartościowa/bezpieczna ... .

Przy okazji, jeśli masz czas i ochotę, poczytaj sobie ten wątek (szczególnie 4 strona):

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=60

Widać aż nadto wyraźnie, że .... :/ .

Daj znać co postanowiłeś, a w przypadku decyzji o regeneracji - pokaż nowe logi (000stat, 000dyn, 011stat, 011dyn, 003dyn).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 13:55:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
od kwestii ciśnień mamy odpowiednie DTC.
zachęcam do prześledzenia 011.4 - pod warunkiem, że wiadomo na co patrzeć.

nader wszystko, proponuję przedmówcy zapoznanie się z materiałami serwisowymi.
...albo wycieczkę na bazar celem rozładowania niedzielnego napięcia.




Stamlej,

- zdejmij pokrywę silnika i nagraj czymkolwiek rejestrującym obraz pracę sztangi [tak, jak na filmie Carla];
- podmień N75 na inne i zaloguj 011dN.

z pracy N75 nie wynika, żeby było parcie T. z samych logów wychodzi na kłopot ze sterowaniem [sztanga/N75], a nie samą T.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 18:00:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Nie mam za bardzo skąd wziąć n75 na podmianę. Ale pracuje w taki sposób jak na filnie Carla.
Co do turbo to kurcze strasznie mnie zmartwiliście :( Chyba będę powoli musiał się do tego przygotowytwać emocjonalnie... :/

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 18:42:39 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Stamlej napisał(a):
jeszcze jak ktoś by mi wyjaśnił skąd się stefan wziął :) ) i


Od takiego fajnego statku STEFAN BATORY - on też cholernie kopcił - stąd mówimy o stefankach :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lut.2008 22:42:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Hehe :)
dzięki Grześ! :peace: nie dawało mi to spokoju.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: