.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 16:58:52

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [20VT-3B] Wpada w awarie przy 5500obr. :[
PostNapisane: 29.paź.2007 16:44:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, żeby wypowiadały się osoby, które grzebały już 20VT.

Auto to oczywiście S2 3B.

Auto pompuje ładnie od dołu między 0.8 a 1.0bara (w zależności od ustawienia WG) i tak sobie ładnie jedzie aż do 5500 obrotów kiedy to doładowanie spada do zera i sterownik wpada w awarie, po przełożeniu na kolejny bieg pompuje już tylko 0.4 bara - po zgaszeniu wszytko jest ok jak na początku.

Komputer nie wykazuje żadnych błędów, stukowce, przepływka, WG, N75 sprawne.

Zastanawiam się czy gdzieś nie mam nieszczelności, ale to wydaje mi się mało prawdopodobne, rozważam jeszcze upuszczanie przez DVa.

Co myślicie na ten temat?

P.S. Chyba padł mi czujnik tempatury bo wentylator włącza się poniżej 90'C na wskaźniku.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 18:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.mar.2007 17:42:55
Posty: 119
Lokalizacja: slask
Moze sprobuj tutaj

www.apmotorsport.pl a jednak troszke tam posmigalem i widze ze walnolem gafa :diabel:

_________________
Audi cabrio 2.6 94r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [20VT-3B] Wpada w awarie przy 5500obr. :[
PostNapisane: 29.paź.2007 19:02:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
DeS napisał(a):
Zastanawiam się czy gdzieś nie mam nieszczelności

na 100% nie to

uszkodzony DV nie wprowadzi kompa w awarie

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.paź.2007 19:58:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
jeśli wyeliminowałeś większość osprzętu to został Ci do sprawdzenia mapsensor w komputerze. Ja już raz wymieniałem. Podmień najlepiej na taki sam.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 08:50:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Leo napisał(a):
jeśli wyeliminowałeś większość osprzętu to został Ci do sprawdzenia mapsensor w komputerze. Ja już raz wymieniałem. Podmień najlepiej na taki sam.


A czy mozliwe jest, że uległ uszkodzeniu na skutek poważnego przeładowania? Komp chyba powinien wywalić błąd nie?

Pod ręką mam tylko 250kpa :P

Najdziwniejsze jest to, że auto śmiga ok, dobrze pali, ładnie pompuje tylko na górze wpada w awarię :(

pozdr

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2007 09:50:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wsadź tego 250 kpa i sprawdź, ale na całkiem wykręconej sprężynie.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 19:33:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Nie chciałem zakładać nowego tematu i zdecydowałem się kontynuować ten.

Problem jak z początku nie zniknął.

DV wykluczyłem zaślepiając obie rury. MAPa chyba też można wykluczyć, bo jednak auto pompuje 0,9 na dole i wątpię żeby potem puchło z powodu ciśnienia doładowania.

Zastanawiam się czy pompa paliwa może spowodować, że na wysokich obrotach auto wpada w awarię np. z powodu zbyt niskiego ciśnienia na listwie. Moja pompa nie jest nowa i z tego co wiem powoli się kończyła swego czasu.

Czy to możliwe?

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 20:21:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
jak brakuje paliwa to silnik bedzie przerywal

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 20:25:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
wariatquattro napisał(a):
jak brakuje paliwa to silnik bedzie przerywal


U mnie nie przerywa, idzie równo. :(

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 21:27:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
no to nie wyglada na brak paliwa...
ale sprawdz sobie dla swietego spokoju cisnienie paliwa,na wolnych i co sie dzieje pod obciazeniem

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 21:36:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Na S2forum.com chłopaki mieli te same problemy i okazało się, że wine w jednym przypadku ponosiły nieszczelności. Widzę, że czeka mnie ponowne rozbieranie mimo, że sprawdzałem już to :/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2008 22:24:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
1. sprawdź czy na zimnym silniku jest to samo.
2. podmień czujnik temp. powietrza dolotowego.
3. jeśli to będą nieszczelności dolotu to tego tematu nie powinno tutaj być od 29.10.07 :okulary:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 09:18:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
troche to przerwanie regularnie przy 5000 i brak zapisanych błędów w kompie niepasuje do mojego podejzenia, ale...

być może masz czujnik halla (aparat zaplonowy) ustawiony na skraju dopuszczalnego zakresu. ew. może rozrząd lekko z wiekiem się rozjechał. gdy komp straci impuls z halla to wskakuje w awarie, ale mozna dalej jechac. latwo to sprawdzić.

bart.w tak mial gdy mu po klinku rozjezdzal sie rozrzad, to po zmianie biegu wskakiwal w awarie, alezy jak sie trafilo.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2008 09:43:33 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz gume miedzy przeplywomierzem a turbo. wedlug mnie to tam masz nieszczelnosci. 3-4 bieg to najwieksze obciazenie dlatgo dopiero tam ujawnia sie usterka

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2008 16:50:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Walka trwa,

sprawdziłem:

- N75
- przepływkę
- rurę od przepływki
- czujnik temp. powietrza dolotowego
- rury od IC do przepustnicy
- DV wywalony i zaślepione rury
- membrana WG i sprężyna
- rurki "krokowca"
- potencjometr przepustnicy

Wcześniej sprawdzałem rozrząd. Stukowce były zakładane nowe w maju. Czujnik temp. 4pinowy odłączony. Błędów w sterowniku brak.

Pozostało do sprawdzenia:

- rurę od turbo do IC
- sterownik
- czujnik obrotów silnika (czarny) - szary jest nowy.


Jakieś pomysły ? :( :( :(

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lut.2008 11:45:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nieszczelności na odcinku od turbiny do silnika dosc latwo wychwycic, bo w okolicach nieszczelnosci zazwyczaj bedzie wilgotno oliwką.

masz ecu przytuningowany? program + map 2,5bara?
osprzet masz seryjny? jesli tak to wrzuc sprawny seryjny ecu i stestuj.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2008 23:02:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Komp seryjny, map i wsad też.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: