.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 13:38:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] pytanie za 100 pkt. jak odkręcić śrubę miski olejowej
PostNapisane: 10.lut.2008 14:55:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
... spustową oleju konkretnie, gdy łeb śruby zrobił się "na okrągło" i żadnym narzędziem nie da się go już chwycić i nawet siłą zgwałcić.... JAK odkręcić? bo nie zmienię oleju ... BARDZO PROSZĘ O POMOC, każdy pomysł się liczy!

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 15:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
są klucze nasadowe w środku zamiast sześciokąta jest gwint stożkowy lewostronny ja używam tego do odkręcania kół samochodowych w przypadku uszkodzonych łbów sruby lub gdy klient ma anykradzieżowe sruby a nie ma klucza do nich .znajdziesz to w dobrych serwisach ogumienia gdzie nie żałują na sprzęt i wypozażenie .taki komplet kosztuje ok 700-800zł

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 15:59:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie napisałeś czy całkiem tego łba nie ma, bo jak jeszcze wystaje trochę to bierz dobry klucz do rur i napewno pójdzie. A śrubę odrazu zakup nową, kiedyś wymieniałem i robi je febi, kosztuje grosze.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 16:20:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
dospawac nakretke do korka spustowego i odkrecac za nakretke

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 16:42:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
http://allegro.pl/item305398898_coval_k ... _22mm.html
jedź do BRICOMARCHE i tam znajdziesz takie klucze ale nie oczkowe. Mają ząbki i odkręcają nawet okrągłe śruby.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 19:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
młotek i przecinak :?: :): :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 20:37:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.cze.2006 20:13:26
Posty: 194
Dosc nie dawno ukręciłem śrube regulacji wysokości drzwi słaby dostęp i sruba zrobiła sie "na okrągło" uratowały mnie szczypce zaciskowe typu Mors

_________________
B4 ABT only pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 21:16:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
Mikrosilnik (np. dremel) i wyciosaj nowa glowke śruby. Takie cos uchwycisz kluczem, ale nie zapomnij mocno dociągnać przy jej zakładaniu spowrotem ;-)

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 21:56:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Najtaniej chyba wyjdzie ak jak pisze BILu - dospawac kawal pręta, lub inną srube do zjechanej sruby i heja :diabel:

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Ostatnio edytowano 10.lut.2008 22:06:03 przez ZiPi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 21:59:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
flavios napisał(a):
http://allegro.pl/item305398898_coval_klucz_oczkowy_uniwersalny_9_22mm.html
jedź do BRICOMARCHE i tam znajdziesz takie klucze ale nie oczkowe. Mają ząbki i odkręcają nawet okrągłe śruby.

Nie ma bata, musi sie poddac :D Wyprobowane..........

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 22:59:30 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
moze jakis znajomy, fachowy warsztat będzie miał takie coś.. albo odwiertaki..?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lut.2008 23:52:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
opperator napisał(a):
flavios napisał(a):
http://allegro.pl/item305398898_coval_klucz_oczkowy_uniwersalny_9_22mm.html
jedź do BRICOMARCHE i tam znajdziesz takie klucze ale nie oczkowe. Mają ząbki i odkręcają nawet okrągłe śruby.

Nie ma bata, musi sie poddac :D Wyprobowane..........

litośc dwa takie klucze kosztują chyba 7 zł.
Jedziesz kupujesz odkręcasz i po kłopocie. Jakie spawanie, jakie przecinaki??
Młotkiem i przecinakiem walić w miskę olejową?? To nie TATRA czy inny KAMAZ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 00:44:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
niestety z łba się zrobila bliżej nie określona bryła, raczej stożkowa już. Nie da się już niczym jej chwycić, próbowałem żabką, francuzem, nie ma na razie sposobu... :/ w ostateczności czeka mnie rozwiercanie....

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 01:25:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
Stara dobra szkoła mojego taty radzi: nigdy więcej nie używaj kluczy z tesco. Porządny, twardy i trzymający wymiar klucz nie wyslizga ci łebka :D

A tymczasem: wiertło mniejsze niż średnica gwintu, w dziurę - odwiertak (taki wpi*u twardy wkręt z lewym-stożkowym gwintem i uchwytem na klucz) wkręcasz w lewo tak długo, az mocno chwyci,a później nie ma siły - wykręca zniszczoną rzecz. żeby sobie trochę pomóc - możesz wkoło gwintu podgrzac palniczkiem - nie za ostro, żeby nie zapalić oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: porada
PostNapisane: 11.lut.2008 09:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2008 20:19:21
Posty: 43
Lokalizacja: Gdańsk
Nie rozwiercaj bo będziesz miał michę do wymiany. przyjacielu zasówaj na warsztat to cię taniej wyniesie. oni napewno dorobią hefta i odkręcą bez problemu. Jak źle rozwiercisz to zniszczysz gwint a w tedy micha nowa gwarantowane

_________________
Egzekutor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 14:38:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
A stary mechanik w POM-ie robił tak: my (wtedy) młode chłopaki na praktykach przez godzinę walczyliśmy z okręconą śrubą miski olejowej (niestety inbus, więc żabką sie nie dało)... Dziadek podchodził, trzęsącymi się od braku spirytusu rękami brał młotek, pukał delikatnie w nakrętkę i odkręcał ją palcami :) 15 sekund roboty. To jakbyście patrzyli, jak Kwinto otwiera kasę pancerną... Nigdy się nie zdarzyło, żeby nie poszła :peace:

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:40:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
nasadzasz klucz z tesco za 2pln na wyrobioną śrube zaspawujesz z góry i jesteś w domku :)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:57:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Leo i w jaki sposób odkręciłeś? :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [all] pytanie za 100 pkt. jak odkręcić śrubę miski olejo
PostNapisane: 11.lut.2008 22:08:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2007 20:41:03
Posty: 5
Lokalizacja: Żary
[quote="Leo"]... spustową oleju konkretnie, gdy łeb śruby zrobił się "na okrągło" i żadnym narzędziem nie da się go już chwycić i nawet siłą zgwałcić.... JAK odkręcić? bo nie zmienię oleju ... BARDZO PROSZĘ O POMOC, każdy pomysł się liczy![/quote]

Awaryjnie olej wyciągną w stacji wymiany oleju. Robią to bezpłatnie, ale olej musisz u nich kupić, a zużyty zostawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 02:04:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no cóż. Sprawa załatwiona dość prosto - nie możesz czegoś odkręcić - weź większy młotek ;) Do tego to się sprowadziło. Korek spustowy okazal się być korkiem 3/4 cala, czyli całkiem sporym - z kołnierzem. Dobry śrubokręt + młotek i traktowanie korka osiowo w kołnierz spowodowało jego odkęcenie. A już miałem czarne myśli... :D Korek do wymiany wprawdzie, ze względu na jego uszkodzenia, ale całość się powiodła. Ku potomności - korek ma drobniejszy niż standardowy gwint korków do rur/grzejników ;) nie da się poratować takim korkiem.

jeszcze jedno spostrzeżenie - zastosowałem poraz pierwszy na 90tce środek do płukania silnika przed wymianą - powiem krótko - to działa, każdemu polecam, nawet do starszych silników.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: