.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 15:54:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Potrzebne wskazówki do zdjęcia obudowy rozrząduA6 C5 2.5 TDI
PostNapisane: 20.lut.2008 18:28:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2008 01:06:06
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Witam

Jestem tu nowy na poczatek chcialem się przywitać i odrazu prosić o pomoc.

Mam pewne problemy z odpalaniem Audi A6 C5 2.5 TDI AKN 2001 rok z chipem firmy ABT, dodam że auto kupiłem miesiąc temu
Chodzi o to że trzeba dosyć dł krecic zanim załapie (4-6 obrotów rozrusznikiem) co ciekawe najgorzej pali jak postoi około 2-3h czyli nie wystygnie do końca. Dodam że wogóle nie trzepie silnikime po odpaleniu, świece wydaja się ok. Miałem już kilka TDI i wiem że tak byc nie powinno. Po Spr VAGIEM okazało się że kąt wtrysku ma wartość około 4 stopni przy zalecanych 2 stopniach. Poczytałem troche znalazłem taki temat i wiem jak go przyspieszyć.
Poprawcie mnie ale jak rozumiem w skrócie luzujemy koło wałka rozrządu i obracamy w lewo bądz prawo kołem pompy w celu ustawienia kąta. pózniej odpalamy i sprawdzamy jego wartość w BS.
Moje pytanie Jak sie zabrać za ściągnięcie obudowy paska rozrządu, strasznie tam ciasno, gdzie są śruby i uchwyty. Mam nadzieje że nie trzeba wymontowywać chłodnicy itd. I ile przestawić pompe, tak około 10-20mm?

POZDRAWIAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 19:23:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Witam "Nowego" ;) .

Zanim poruszysz kąt wtrysku - sprawdź czujniki temperatury (3 +1), a najlepiej zwróć się z tym do mechanika.
Kąt opóźniony do -4*, przy sprawnej pompie - nie powinien utrudniać rozruchu (co zresztą pośrednio wynika z Twojego opisu).
Jednym słowem - problem istnieje ale nie jest jednoznaczny. Nie wiadomo też, czy takie ustwienie kąta nie jest celowe - a może być z kilku conajmniej powodów ... . Są wśród 'forumowych" dwie takie V6, w których z pełną świadomością "zastosowałem" ten nieco niestandartowy "patent" (jako "mniejsze zło" ale jedyną alternatywą była pełna i kompleksowa regeneracja VP, obligatoryjnie z wymianą modułu elektronicznego).

Nie straszę Cię ale rozważ ponownie czy na pewno chcesz ingerować w nastawy bez udziału doświadczonego fachowca, który w razie draki będzie wiedział jak cofnąć ewentualnie nieudaną próbę doregulowania niemal całkiem prawidłowych parametrów ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lut.2008 22:11:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2008 01:06:06
Posty: 7
Lokalizacja: Częstochowa
Jestem bardzo wdzięczne za rady

Ale mozesz mi bliżej powiedziec na co zwrócić uwage tzn jak odróznic czy jest to przypadek (dodam ze niby miesiac temu był wymieniany rozrzad) czy celowe działanie w celu przedłuzenia zycia pompy (czego bym nie chciał) :/

Druga spr co masz na mysli mówiąc o spr czujnika temperatury (3+1); da sie go spr vagiem (rozumiem ze to czujnik pomiaru tem. cieczy)? jakie moga byc konsekfencje uszkodzonego czujnika

Druga spr chcialbym choc zdjasc osłone paska i zobaczyc jego stan (czy byl wymieniany) jak twierdził sprzedajacy, mozesz mi przyblizyc jak sie za to wziasc (wiesz jak tam ciasno)

POZDRO ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: