Dziekuej za zaufanie Bilu
Jesli chodzi o sprawe temepratury silnika to juz pisalem w podobnej sprawie. Jesli ocena temperatury silnika jest odczytywana z zegara deski rozdzielczej to prawie jakby nei byla odczytywana wcale. Chodzi o to ze ten wskaznik nie jest precyzyjny i bardzo czesto jest tak ze wskaznik pokazuje 90 stopni a moze byc 75 lub w druga strone 100. Jest to tylko wskaznik by kierowca wiedzial mniej wiece3j jak ajest temperatura.
Jesli wiec jezeli na Twoim wskazniku strzalka nie dochodzi do pionowej srodkowej kreski to moze oznaczac ze silnik nie jest dogrzany. Niedogrzany silnik to wieksze zuzycie paliwa , gorsze osiagi i na koniec przyspieszone zuzycie sond lambda a nawet katalizatorow.
Silnik powinien nie tylko na miare mzliwosci szybko osiagnac teperature pracy a jest to miniumu 85 stopni , ae tez podczas jazdy nie moze ta temperatura spadac.