.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:32:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABC] Rozrząd - kilka pytań
PostNapisane: 27.lut.2008 23:28:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
1. Czy wymienię rozrząd bez blokady rozrządu samemu?
2. Czy da radę skopiować blokadę rozrządu? (może ściągnął ktoś wymiary itp)
3. Czy blokada do mojego silnika to ta: AL010022
4. Co blokuje ten hak w blokacie?
5. Niektórzy robią na znaczniki, szablony - jak to zrobić?
6. Czy muszę ściągać przód aby wymienić rozrząd (niektórzy mówią że nie), jeżeli tak to co muszę ściągnąć dodam że mam klimatyzację?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 01:00:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Bez listwy nawet nie ruszaj bo w 99% nie ustawisz tego dobrze i nie licz, że będziesz tym jednym %. Ja jutro zabieram sie do zwalania głowic w swoim AAH no i kompletny rozrząd wymieniam ale listwe mam.Listwa ma oznaczenie VAG No.3243. Hak w blokadzie nic nie blokuje tylko przyciska listwe do podkładek na wałkach tak aby ułatwic prace ale nie musi go być.Niektórzy robią to na jakieś znaczniki ale potem stary polonez Cie objedzie. Co do B4 to raczej będziesz musiał przód lekko wysunąć a zdemontować wiatraki napewno no chyba że Ci to robot zrobi bo z tego co pamiętam jest tam ciasno;/ .Powodzenia

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 08:34:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Neti napisał(a):
Bez listwy nawet nie ruszaj bo w 99% nie ustawisz tego dobrze i nie licz, że będziesz tym jednym %. Ja jutro zabieram sie do zwalania głowic w swoim AAH no i kompletny rozrząd wymieniam ale listwe mam.Listwa ma oznaczenie VAG No.3243. Hak w blokadzie nic nie blokuje tylko przyciska listwe do podkładek na wałkach tak aby ułatwic prace ale nie musi go być.Niektórzy robią to na jakieś znaczniki ale potem stary polonez Cie objedzie. Co do B4 to raczej będziesz musiał przód lekko wysunąć a zdemontować wiatraki napewno no chyba że Ci to robot zrobi bo z tego co pamiętam jest tam ciasno;/ .Powodzenia


Czy to nie jest ten sam klucz VAG No. 3243 co ten tylko innej firmy:
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/ ... 99285.html

Jeżeli nie ten to gdzie kupić o którym mówiłeś i ile kosztuje

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 10:23:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
tak to taka listwa tylko dowiedz się tak aby była do silników 12v bo do 30v jest inna!

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 12:51:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Neti napisał(a):
tak to taka listwa tylko dowiedz się tak aby była do silników 12v bo do 30v jest inna!


tutaj jest ten sam ale pisze że do 24 zaworów:
http://moto.allegro.pl/item303733200_bl ... _l_v6.html

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2008 19:55:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 12.sty.2005 16:19:48
Posty: 254
Lokalizacja: Wolomin
w Audi 80 B4 2.6 V6 nie trzeba żadnego przodu odsuwać wyjmuje się tylko wentylatory.Po wyjęciu wentylatorów jest tam kupa miejsca i można bez problemu to zrobić wiem to z praktyki.

_________________
Jest Audi A4 B6 1.9 AWX
Było Audi B4 2.6 V6 ABC
Było Audi B3 1.8 SF


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 23:08:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
No No :) ja proszę państwamimo wszystko obyłem się bez narzędzia serwisowego w postaci listwy blokującej :D

Miałem co prawda silnik na palecie w garażu i na sucho ustawiłem rozrząd od prostego profilu (coś w stylu metrowej poziomicy ) która pokazała mi czy wszystkie otworki są w poziomie jednej lini

Metoda troche wiejska ale fakt faktem silnik zrobił już 25tys i dalej chula bez zarzutu chodzi jak rasowa Vka

ważne żeby wiedzieć które otworki mają być do wewnątrz a które na zewnątrz i żeby były w idealnym poziomie a to nie trudne!! dolne koło na znaku

Można też pobrać odległosci tych otworków z wałków rozrządu od jakiegoś pkt odniesienia na silniku... wszystko się da - Warto przeczytać w książcce rozdział "Wymiana paska rozrządu" żeby nie spartolić...

Wszystko się da...

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2009 15:16:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:50:20
Posty: 12
Lokalizacja: Konin
Dolne koło niemoże być "na znaku" tylko trzpień blokujący korbowód, widać słabo doczytałeś instrukcje wymiamy. Ja ustawiałem na blokady wykonane własnoręcznie do silnika ACK i po złożeniu wszystkiego znak na kole pasowym nie przychodzi idealnie do znaka na osłonie plastikowej!

_________________
ACK,AFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2009 23:00:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
nieuważnie to może Ty czytałeś albo masz jakiś ruski silnik AUDI bo w każdym z jakim ja miałem doczynienia dolne koło było w pozycji "na znak" i były to rozrządy które zdejmowałem po tym jak kilka miesięcy wczesniej były ustawiane w serwisach AUDI/VW również wg. takiego schematu i nie opowiadaj że trzpień jest wyznacznikiem znaku położenia wału korbowego bo wprowadzasz kolegów w błąd.

Poza tym post który napisałem wcześniej pochodził z 18 marca zeszłego roku a od tamtego czasu ja również zaopatrzyłem się w wykonany na maszynie do cięcia stali wodą z kruszywem pod ciśnieniem (co minimalizuje błąd wykonania) - przyrząd do ustawiania rozrządu wykonanego na podstawie oryginału! Ustawiłem kilka kolejnych rozrządów i dalej wszystko chodzi ok i nikt nie reklamuje że coś jest nie tak a Ty wymyśliłeś że znak ustalony przez producenta silnika naniesiony na koło pasowe paska alternatora/wspomagania ustawiany do oryginalnej osłony paska rozrządu to nie jest znak do którego nalezy ustawiać rozrząd.


Jeszcze Ci dołożę wycinek z książki serwisowej to sobie PRZECZYTASZ ZE ZROZUMIENIEM

Obrazek
Jak widzisz powyżej jest również informacja o tym iż położenie wału korbowego w tej pozycji ("na znak") blokuje się za pomocą blokady serwisowj wkręcanej z boku bloku silnika w miejsce czujnika wyprzedzenia zapłonu.

Więc jeżeli pozycja "na znak" nie pokrywa się w Twoim silniku z pozycją wg. przyrządu blokującego wał korbowy - to jednym słowem masz ujebany trzpień ustalający położenie koła pasowego na wale.

Szkoda że masz profesjonalny własnoręcznie wykonany przyrząd i dopiero teraz naumiałes sie ustawiać rozrząd :)

To jest AUDI a nie wartburg - więc jeśli ktoś wymyślił takie coś jak znak ustalający położenie wału i jeszcze zrobił opcję blokowania wału w tej pozycji to wszystko ze sobą współgra :) a jesli jest inaczej to zastanów się dlaczego tak jest i jeszcze skonfrontuj tą informację w innym samochodzie z tym samym silnikiem i upewnij się a nie wurzucaj mi że czytać nie umiem.

więc już nie pie--ol bo mi ciśnienie podniosłeś :)

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 10:26:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2008 13:50:20
Posty: 12
Lokalizacja: Konin
znak na plastiku jest wyznacznikiem wstępnym, żebyś nie latał i szukał dziury do trzpienia. A co do dokładności -to jest tworzywo sztuczne i ma prawo sie zdeformować w takich czy innych warunkach... To lepiej sobie zapal ;)

_________________
ACK,AFC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 15:54:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.sty.2008 20:59:24
Posty: 176
Lokalizacja: WMA
Ja wymieniałem zaznaczając farbą koła i obudowy i też poszło razem z pompą i rolkami zajęło to ok 1h. tyle że w 100 C4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2009 17:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
kolego driver - to się zdecyduj o co Ci chodzi bo wcześniej pisałeś o dokładności czytania książki z instrukcją wymiany a teraz mówisz o minimalnych odchyleniach, motasz się i w sumie to równie dobrze mogłes się nie odzywać bo nic nowego nie wniosleś do tematu, a pisanie o tym że osłona plastikowa może się zdeformować to sobie daruj bo tutaj większość ludzi ma główkę od myślenia i zdaje sobie sprawę z takich rzeczy i nie chodzi tylko o deformację ale choć by o to że przy zdejmowaniu i zakładaniu takiej osłony możesz ją minimalnie przesunąć i dokręcić w takiej pozycji, a pierdo--nie że znak na kole nie pokrywa się z oznaczeniem na plastiku sobie daruj bo stresujesz ludzi.

Np. Kolega "Miłośnicy Audi..." poradził sobie bardzo ładnie starym sposobem i też jest dobrze, a Ty zaczynasz wywody o milimetrach i wmawiasz mi że czytać nie umiem :)

zapaliłem sobie. pozdrawiam

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 07:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2003 14:30:58
Posty: 94
Lokalizacja: W-wa,A6 ABC,Quattro,sedan-bylo,jest A8 d2
pytalem o wymiane paska w dwoch warsztatach,kazdy z nich mowil ze nie potrzebuje blokady i ma swoj sposob na walki,ciekawe co to za cudowne sposoby?

_________________
była 200 a teraz A6/C4 i vw lt camper


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 09:27:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
W krakowie bylem u 4 kolesi i zaden nie slyszal nawet o listwie. W tym kraju to sa tylko spece od 1.9 tdi, albo jakis innych klekotow. Jak przychodzi do duzych silnikow, to tylko warszataty w kotrych kolesie zajmuja sie tylko takimi silnikami.

Ja wymienilem przy pomocy zwyklej linijki, ale ostrzegam, jest to proces dosc trudny i latwo przestawic nawet o pol milimetra. Robilem to 2 razy i zawsze jezdzilo jak nalezy, ale ostatenicze odradzam takie zabawy. Kupilem ostatnio listwe na ebayu za 130zl, wiec polecam bo nie jest to majatek (tyle ze do silnika 30V ale sa tez do 12V)

http://cgi.ebay.pl/VW-Audi-V6-30V-6-Zyl ... 240%3A1318

http://cgi.ebay.pl/AUDI-VW-V6-Arretierw ... 240%3A1318

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 11:03:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jakie wyszły cie koszty przesyłki z Niemiec od tego kolesia?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 11:04:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
18E, ale kupilem od razu pare innych czesci wiec oplaca sie ( w tym trzpien blokujacy wal za 9E). Poza tym krakowskie cwaniaczki biora za ta listwe 330, 370zl :) Polska ....

Koles jest spoko, nawet gada po angielsku, wplacasz kase paypalem, za 4 dni masz paczke :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 17:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
wiking1 napisał(a):
18E, ale kupilem od razu pare innych czesci wiec oplaca sie ( w tym trzpien blokujacy wal za 9E). Poza tym krakowskie cwaniaczki biora za ta listwe 330, 370zl :) Polska ....

Koles jest spoko, nawet gada po angielsku, wplacasz kase paypalem, za 4 dni masz paczke :)

Tzn ta blokada na rozrząd jest razem z trzpieniem

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 19:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Nie, dodatkowo +9E, ale za przeyslke placisz raz :)

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 10:20:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 07:14:01
Posty: 6
Witam
Mam możliwość zrobienia tych blokad . Czy mógłbyś podać wymiary blokady na rozrząd i blokady na wał wraz ze skokiem gwintu. ??
Byłbym Ci wdzięczny

Pzdr.
Leszek

_________________
AUDI 100 C4 1994r. silnik ABC 2,6 V6
Od 17.07.2007 LPG sekwencja AGIS (reduktor Tomasetto AT-09, wstryski Valteki-czerwone 3ohm,)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2009 10:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
jak znajde czas wieczroem to pomierze i dam znac

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: