.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 17:34:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Ustawienie przepływomierza Bosch
PostNapisane: 29.lut.2008 07:43:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Witam
Wstawiłen kiedyś na forum moje logi z grupy 000 w odpowiedzi Przemik napisał
,,Wszystkie wartosci są OK - tylko ostatnia jest cos nie halo.
Pozycja 10 to przepływomierz - wartosć powinny oscylowac w granicach :
do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99. ,,
Moja odczytana wartość to 150.Postanowiłem sie temu przyjrzeć.Dostałem informacje od byłego właściciela że kiedyś jakiś mechanik rozbierał przepływomierz i coś tam przestawiał.Postanowiłem zdjąć pokrywkę i tam zajrzeć.Na pierwszy rzut o zauważyłem ślad na kółku napinacza co dało mi do zrozumienia że było tam przestawiane.
Druga rzecz to że na włączonym silniku i wolnych obrotach suwak oscyluje na srodku skali co wydaje mi się dziwne bo po co wtedy ten poczatkowy fragment płytki ?Po zwiększeniu obrotów jest taki moment że suwak jest już na końcu a pod butem jest jeszcze miejsce,czyli pomiar powietrza jest jakby przesunięty o te pól skali.Zastanawiam sie czy przypadkiem poczatkowy fragment płytki oporowej nie jest uszczkodzony i ktoś zmiejszył opór sprężyny aby wyeliminować ten początkowy fragment.Aby po zapaleniu znalazł się już poza zakresem czyli na środku.
Mam zamiar ściągnąc metalową płytkę i w otworach na mocowania zrobić milimetrowe fasolki aby lekko przesunąć płytkę by suwak znalazł sie w innym miejscu i pracował jakby na nowej ścieżce.A potem regulacje spreżyny
Mam zapytanie do znawców tematu czy jestem na dobrem tropie ? i czy ktoś sie orientuje :
1.czy cały potencjometr pracuje liniowo i jakia jest rezystancja np.w punkcie 0 ,1/4 ,1/2 , 3/4 ,1 płytki oporowej
2.jaki jest naciąg kółeczka (pół obrotu ,obrót czy więcej)
3.jakie jest napiecie na wyjściu do Eku na wolnych obrotach
Tu jest zdjecie wnętrza przepływomierza.To akurat nie mój ale wizualnie taki sam.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c1 ... 368d3.html

Jeżeli ma ktoś jaką wiedze na ten temat to bardzo proszę bo narazie zbieram informacje by przystąpiś do działania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 09:28:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pico

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytania, ale zadam inne.

1. Czy niunia przyspiesza dynamicznie(normalnie) w calym zakresie obrotów.
2. Czy wyczuwasz jakies przerwy w "doplywie mocy" ??
3. Jaką ostatnio osiagnąłes V max ?
4. Czy zauwazyles zwiekszony apetyt na paliwo ?
5. Czy pojawialy sie jakiekolwiek bledy na VAG ?

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 15:45:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
ad 1 wydaje mi się że w dolnych partiach obrotów jest mułowaty w środkowych no niby w miarę dobrze ale potem jakby znowu nie miał z czego kopnąć
ad 2 przerw jako takich nie ma .Tylko jest coś takiego wciskasz pedał jest jakaś chwilka niby czuć że chce iść ale jak by miał za cieżko i potem po zwiększeniu obrotów przespieszanie w miarę normalnie .
ad 3 v max 160 ale od 130 to dosyć długo trwa
ad 4 paliwo w normie 1200 na zbiornik ,przy czym że jeżdże w miare spokojnie i na trasach po 30 km.Oleju nie bierze
ad 5 na wagu czysto
Nie przejmował bym się tym ale jeździłem fakt że młodszym kumpla i tam było czuć po dodaniu gazu że on ma chęć iść.I z drugiej strony fakt że przepływka była rozbierana wskazuje że było z nią coś nie tak.


Ostatnio edytowano 29.lut.2008 15:51:04 przez pico, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 17:09:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Czyli masz porównanie z podobnym autem i jest slabiej z tego co piszesz.
Z uwagi na ograniczoną mozliwosc diagnostyki ciezko powiedziec czy przepływka trzyma parametry czy nie.
Moze zrob jeszcze probe dynamiczna zgodnie z opisem w wątku o diagniostyce - zaloguj grupe 000 - zobaczysz co wyjdzie.
W probie dynamicznej do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania.

Albo podmien przepływke z dobrego auta i sprawdz jak bedzie.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lut.2008 19:34:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Na podmianę nie masz szans ,nikogo nieznam z bochem.Z logowaniem nie dam wsześniej rady jak po niedzieli.A co do wartości wraz z obrotami to o ile się nie mylę to jak podnosiłem obroty na luzie to ta wartość nie rosła a malała.
Dla jasności logownie robię Delta skanem bo to tylko u mnie chodzi ,ale myślę że jednostki są te same co w Vag-u


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 09:29:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jesli mozesz to zrob diagnostyke VAG iem - co i jak sie podłaczyc masz tutaj

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731

i wtedy porównamy wartosci.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 12:17:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Czytałem ten post .Gdy sie pojawił poleciałem uradowany na parking ale radość dłuo nie trwała,Ecu jest tak uparte jak osioł .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.mar.2008 21:11:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.sie.2005 20:23:52
Posty: 26
Lokalizacja: pomorskie
Zrobiłem test z przekręceniem kółeczka i tak:
Po przekręceniu w prawo wartość odczytana z 150 zmieniła sie na 135 zrobiłem jazdę próbną i zdecydowanie zamuliło auto
Nastepnie przekreciłem w lewo ,odczyt w Delta skan 163.Jazda próbna zdezydowanie poprawiła sie dynamika niż na ustawieniach 150.I nie stety siadła bateria w laptopie a chciałem jeszcze sprwdzić dynamicznie.Dałem jeszcze delikatnie w lewo i zamknąłem pokrywkę na silikon .Moje pytanie
1. czy otczyt delta skan to te same wartości co w Vag-u ?
2. Na ile bezpieczne dla silnika jest takie ustawienie klapki i czy np nie wzrośnie spalanie ?.I czy ewentualnie mogę jeszcze zmniejszyć naciąg sprężyny a jak tak to do jakiej wartości otczytanej w Delta skan ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: