Osłona akustyczna, pokrywa ta plastikowa siedzi albo na plastikowych bolcach na które wciska się ją (posiada gumowe mocowania) lub na śubkach w rozmiarze 10. Raczej będzie ich więcej niż jedna. Znajdują się one pod plastikowymi zaślepkami na górnej części osłony. Jeżeli masz osłonę "na wcisk" to ciągnij ją w górę z wyczuciem i zejdzie. Jeżeli na śrubki to odkręć wszystkie nakrętki i zdejmij.
Wymiana oleju powinna przebiegać tak:
- zdejmujesz osłony od góry i od dołu silnika.
- luzujesz plastikową osłonę filtra (prawie odkręcasz żeby tylko nie kapało po obudowie filtra)
- możesz wyciągnąć trochę bagnet żeby był "lufcik" w otworze do którego wchodzi
- odkręcasz śrubę w misce olejowej (klucz oczkowy - jeżeli masz jakikolwiek zestaw to będziesz miał w nim)
- czekasz sobie spokojnie parę chwil aż spłynie część oleju
- odkręcasz osłonę filtra (w sumie to jest część obudowy ale tak ni się nazwała) i wyjmujesz filtr oleju. Jeżeli masz odsysarkę to odessij jak największą ilość oleju którą uda ci się tam namierzyć
- czekasz dalej aż spłynie cału olej (możesz iść na herbatę, colę
albo piwko)
- w ostatniej fazie spuszczania oleju nachyl auto na stronę po której znajduke się korek w misce to kilka kropli jeszcze wypłynie
- czyścisz obudowę filtra, zmieniasz gumowy oring który znajduje się na zakrętce filtra na nowy (dostaniesz razem z filtrem) i przed założeniem posmaruj go delikatnie olejem
- zakręcasz obudowę filtra momentem 25nm (dokładnie jakim jest napisane na obudowie)
- zakręcasz korek w misce dając nową podkładkkę (powinna być razem z filtrem). Moment dokręcania 20nm dla miski alu
- lejesz nowy olej i cieszysz się zdrowym chodem motorka.
Silnik masz na PD więc lej olej tylko z normą odpowiednią dla Twojego silnika!
- skręcasz wszystko do kupy i masz spokój
Przy okazji wymiany filtra oleju i oleju zmień też filtr powietrza. Co okres zmiany oleju wypada też zmiana f. powietrza więc nie będziesz musiał myśleć o zmianach w międzyczasie.
Filtrr paliwa zmieniaj co drugą zmianę oleju.
Filtry polecam ori albo Knecht
Pozdr.