.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 20:51:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5TDI '99 AKN] Ciężko odpala na ciepłym...
PostNapisane: 12.mar.2008 16:12:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Witam wszystkich forumowiczów :): problem dotyczy Audi znajomego który właśnie kupił to autko.Na zimnym odpala od strzała a na ciepłym(ok 85stC)trzeba krecic z 5 sekund jak nie dłuzej. Po kupnie wymienił cały rozrzad(kąplet pasków i napinaczy) oraz termostat bo był popsuty (max temp. przed wymiana 75stC).Robił mu to jakiś znajomy na flamastra :/ i sam juz nie wiem czy to odpalanie ma jakiś zwiazek z ta wymiana.Kat wtrysku sprawdzałem i doregolowałem na 2,4ATDC bo tylko tak było wysterowanie ponizej 100%.Dodam że pompa była niedawno regenerowana,a wczesniej Audzia odpalała bardzo dobrze na ciepłym(70st.) Czy to moze byc zwiazane z tym ze teraz osiaga prawidłowa temp robocza, czy tez z ta wymiana rozrzadu :?: (po odłaczeniu czujnika temp odpala dobrze na ciepłym). Koledzy prosze was o pomoc w tej sprawie bo sam nie wiem co mam mu powiedziec ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5TDI '99 AKN] Ciężko odpala na ciepłym...
PostNapisane: 12.mar.2008 17:10:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
PabloD napisał(a):
(po odłaczeniu czujnika temp odpala dobrze na ciepłym


którego czujnika?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 17:25:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
czujnika temperatury cieczy :) ten który jest pomiedzy głowicami obok pompy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 19:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jak rozumiem, po zdemontowaniu czujnika świece grzały [pomimo ciepłego silnika]?
czy nie ma błędu tego czujnika?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 20:47:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
nie wiem czy grzały ale w każdym razie po odłączeniu tego czujnika auto odpala normalnie.wczesniej nie było zadnego błedu dopiero po odłaczeniu tego czujnika wywaliło bład.a czy po odłaczeniu ktorego kolwiek czujnika ECU nie zastepuje go jakimis wartosciami zastepczymi?czy komputer odczytuje ze silnik jest zimny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 21:30:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
z tego co sie mi wydaje to na zimnym grzeją świece plus auto dostaje więcej paliwa może na lub po naprawie pompy jednak ktoś coś popaprał i dawka jest za mała na ciepłym silniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2008 22:08:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
U mnie taki sam objaw - na zimnym od strzała odpala, na ciepłym 5sek trzeba pokręcić. W/g VAG źle mierzy G62. Jutro odbieram taki z ASO i mam nadzieję iż to jest mój problem! Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 08:34:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
w jaki sposób moge sprawdzic poprawnosc działania G62. jesli okazałoby sie ze to jego wina to było by ok. ja osobiscie myslałem ze moze trzeba zwiekszyc dawke startowa ciepłego silnika ale wolałbym zeby wypowiedział sie na ten temat którys Góru AKP (Mesz,Piotruś) :) bo tylko po swoich przemysleniach wole nic z dawkami nie kombinowac (nigdy tego jeszcze nie robiłem i boje sie ze cos schrzanie) :( A powiedz kolego jaki jest koszt G62 z ASO :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:12:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
G2/G62 może być tak popsuty, że odczyty "na VAGu" wyglądają prawidłowo, a ten debil (G62) i tak "miesza" w ECU okropnie.

Zmiana nominalnych nastaw pompy wtryskowej - jak dla mnie nie wchodzi w grę - ponieważ jest to najlepszy dowód, że "coś się już psuje" i ewentualna poprawa (w tym przypadku rozruchu dzięki większym dawkom) - nie będzie antidotum na zawsze, a późniejsze koszty ewentualnej naprawy mogą wzrosnąć ... .

Nie jestem żadnym guru i nie mam takich "aspiracji" ... ;) , a Kolega Piotrows będzie wymienaił G62 poniekąd za moją namową ;) . Oby z POZYTYWNYM SKUTKIEM !!!!!
Proszę o relację po wymianie czujnika ;) .

Cena G62 w PL-ASO to "coś około" 80 zł, warto go kupić razem z oringiem uszczelniającym (za grosze) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:33:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Sadzisz ze w przypadku który opisałem tez winowajca moze byc czujnik G62 :?: bo moze sprobuje przełozyc go ze swojej Niuni(tylko czy układ sie nie zapowietrzy albo cos w tym stylu??) jeszcze jedno gdy ma temp ok 90st. C to trzeba krecic z 5 sekund a postoi jakies 10 minut i juz jest troche lepiej (temp spada ok 10st.)moze to cos jeszcze pomoze ;) jak tylko do mnie przyjedzie to zrobie logi i wrzuce na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 09:55:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
PabloD napisał(a):
Sadzisz ze w przypadku który opisałem tez winowajca moze byc czujnik G62 :?: bo moze sprobuje przełozyc go ze swojej Niuni(tylko czy układ sie nie zapowietrzy albo cos w tym stylu??)


1. Sądzę że istnieje szansa poprawy ale nie oczekuj 100% gwarancji sukcesu ... .
Dawkowanie, a co za tym idzie - rozruchowe również - jest determinowane przez cały pakiet parametrów, do których głównie należy jeszcze:
- temperatura paliwa
- temperatura powietrza zasysanego (i otoczenia)
- etc. ... .

2. Tak, układ zapowietrzy się ale lekko. Na tyle słabo, że odpowietrzy się samodzielnie i najprawdopodobniej będzie trzeba uzupełnić płyn G12 w ilości około 0,1 - 0,2 l .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 10:56:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
PabloD napisał(a):
w jaki sposób moge sprawdzic poprawnosc działania G62. jesli okazałoby sie ze to jego wina to było by ok. ja osobiscie myslałem ze moze trzeba zwiekszyc dawke startowa ciepłego silnika ale wolałbym zeby wypowiedział sie na ten temat którys Góru AKP (Mesz,Piotruś) :) bo tylko po swoich przemysleniach wole nic z dawkami nie kombinowac (nigdy tego jeszcze nie robiłem i boje sie ze cos schrzanie) :( A powiedz kolego jaki jest koszt G62 z ASO :?:


najpierw postaraj się sprawdzić czujnik wg topiku o diagnostyce TDI [dokładnie opisałem procedurę sprawdzania G2/G62]. jeżeli okaże się, że jest OK, to następnie należy podmienić [a nie kupić!] sam czujnik.
jeżeli nadal będzie tak samo, to winowajcą prawdopodobnie jest VP44.

dla odmiany, w Łodzi czujnik kosztuje 106 PLN [lecz są ASO, gdzie kosztuje 78, a także 120 PLN...].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 15:59:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Witam!
Właśnie jestem po wymianie G2/G62 - według zaleceń Piotrusia . Po pierwszym rozgrzaniu silnika - niestety nic sięnie zmieniło tzn. sytuacja identyczna 3,4 sekundy zanim silnik zaskoczy. Chyba jednak przyszła pora na sprawdzenie pompy wtryskowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 19:52:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
piotrows napisał(a):
Witam!
Właśnie jestem po wymianie G2/G62 - według zaleceń Piotrusia . Po pierwszym rozgrzaniu silnika - niestety nic sięnie zmieniło tzn. sytuacja identyczna 3,4 sekundy zanim silnik zaskoczy. Chyba jednak przyszła pora na sprawdzenie pompy wtryskowej.


:cry2: :/ ... .

Za mechaniczne ustawienie motora możemy być pewni, więc niestety moje pomysły się skończyły :632: :507:
:/

EDIT:
... naturalnie oprócz sugestii przekazanych Ci na PW ...

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 15.mar.2008 20:08:43 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 20:04:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po odpięciu czujnika dawka generowana przez ECU i VP44 była większa [czyt. właściwa w Twoim przypadku] dlatego rozruch był poprawny.
z czujnikiem, z kolei, dawka jest normalna [czyli u Ciebie za mała] i rozruch jest utrudniony.

masz dwa wyjścia:
- zareklamować VP44
albo
- samodzielnie zwiększyć dawkę rozruchową.


z podobnym zjawiskiem rozruchu spotkałem się kilka razy po regeneracji wałków i wymianie hydrauliki.
lecz nie mam bladego pojęcia, co za tym stoi.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 14:57:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sty.2008 14:31:33
Posty: 83
Lokalizacja: Bełchatów/Wrocław
Witam :) wczoraj troche kręciliśmy ze znajomym w jego Audi i po sprawdzeniu tego czujnika wg topiku wyszło ze niby jest ok.przeczyściłem styki troche papierem ściernym i pozniej WD40 i wydaje mi sie ze kreci teraz w miare normalnie ;) tylko nie wiem co jest bo jak ostatnio przestawiałem mu ten kat wtrysku to był inny ( 2.4 atdc) i wysterowanie ok 87% a wczoraj jak sprawdzałem pokazało mi 2 ATDC i wysterowanie ok 97% :/ (teraz sprawdzałem innym laptopem z xp a wczesniej vista bo moj sie rozkraczył) Na pewno było wszystko dobrze skrecone bo robiłem to kluczem dynamometrycznym.Kolejne pytanie to czym moze byc spowodowany bład 18259 :?: (Fis cały czas o nim trąbi).Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: