.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:44:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: temperatura oleju a6,2.5tdi
PostNapisane: 15.mar.2008 16:59:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Witam koledzy,mam pytanko w imieniu kolegi,posiada audi a6,2.5tdi AFB.Jaka powinna byc temperatura oleju,jemu wskazuje caly czas przy rozgrzanym silniku 70.Czy tak powinno byc?Zgory dzieki za podpowiedzi.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:10:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Ok. 90 stopni najprawdopodobniej walnięty termostat , nie zamyka się , a jak odczytywał temp. z tablicy czy podpinał vaga.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:16:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
Marcin,ale mi chodzi o temp.oleju

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:21:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
A o czym ja ci napisałem niezamykający się termostat (otwarty na maxa) powoduje praktycznie non stop chlodzenie silnika przez co olej nie ma prawa osiągnąć temp. roboczej tj.ok 90 st.C . bo silnik jest cały czas chłodzony. Czy nie.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
ale temp.cieczy chlkodzacej wynosi 90stopni.Tak wskazuje zegar na tablicy rozdzielczej.Wydaje mi sie zr jezeli walniety bylby termostat,to ciecz tez by sie nie zagrzala.

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 17:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
ale temp. oleju odczytuje z zegara? czy z vaga?

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:51:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2007 15:28:57
Posty: 328
z zegara

_________________
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
Jest:
AUDI A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM Virus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:54:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
jesli ma temperature 70 to jest wszystko ok!!!! ja mam 2.5tdi i mam tez 70-72 stopnie ( i wymieniony termostat który trzyma temp cieczy 90- 92 bo sprawdzałem vagiem) i inni moi znajomi tez mają tak samo!!! a termostat jest do cieczy nie do oleju!!! zmiane zauważysz w lato!!! wtedy temperatura oleju osiągnie napewno 80- 90stopni!!! nie ma sie czym martwić!!! pozdrawiam

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 18:56:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
dokładnie tak, jak pisze przedmówca

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 19:06:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
tylko ta ciecz w obiegu słurzy do urtrzymywania stałej temp. roboczej silnika dlatego niesprwny termostat=nidogrzany plyn chłodzący=nimożność uzyskania temp.oleju ok.90st.C tak mi się to wydaje.Ja na zegarze mam wskazówkę za pierwszą kreską po 60st. a na vag.ok 89st.C.

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 19:16:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie, nie jest tak, że 72*C to normalna temp. oleju.

minimalna temperatura robocza [czyli upoważniająca do przekroczenia 2500 rpm] współczesnych olejów syntetycznych to 70*C.
w cyklu miejskim/pozamiejskim, podczas normalnej jazdy, zdrowe 2.5TDI powinno osiągnąć 90*C płynu chłodzącego oraz ok. 95*C oleju.

w sytuacji źle działającego termostatu płyn chłodzący osiąga np. 80*C [na zegarach widzimy 90*C] i tym samym olej, przy normalnej eksploatacji, również nie osiąga swojej właściwej temperatury.

najważniejsze: temperaturę płynu oraz oleju sprawdzamy VAG'iem w grupie 007.
...a na zegarze można odczytać godzinę ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 19:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.wrz.2007 17:02:35
Posty: 146
Lokalizacja: Szczecin
Wiedza wyssana na forum zaczyna uciskać mnie w potylice dlatego najlepiej sie nia dzielić to sprawia ogromna ulge :d

_________________
A6 C5 2,5V6 TDI AFB 98 VAG ZA FREE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 12:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2007 20:58:56
Posty: 16
Lokalizacja: Radomsko
meszrum napisał(a):
minimalna temperatura robocza [czyli upoważniająca do przekroczenia 2500 rpm] współczesnych olejów syntetycznych to 70*C.
w cyklu miejskim/pozamiejskim, podczas normalnej jazdy, zdrowe 2.5TDI powinno osiągnąć 90*C płynu chłodzącego oraz ok. 95*C oleju.

Pozwolą panowie, że podczepię się pod temat. Czy rodzaj oleju (syntetyczny/półsyntetyczny) ma jakiś wpływ na szybkość osiągania przez niego tych 95*C ? Czy to właśnie z tego powodu do silników 2,5TDI V6 zaleca się pełny syntetyk czy jest to uwarunkowane czymś zupełnie innym? :|

_________________
A6 C5 2,5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 12:11:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
uwarunkowane jest to tym, że olej syntetyczny jest sam w sobie bardziej czysty. chodzi głównie o zmniejszenie pozostałości po oleju [nagary, szlam etc].

półsyntetyk 10W40 przy ostrej jeździej 2.5TDI [temp. turbiny] może bardziej zabrudzić silnik, niż syntetyk.

takie przynajmniej jest stanowisko VAG.
[nie zalałbym półsyntetykiem 2.5TDI]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: