.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:45:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a6 2.5 TDI AFB] nie chce odpalic
PostNapisane: 12.mar.2008 22:13:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 20:41:01
Posty: 6
Lokalizacja: bradford uk
Witam wszyskich forumowiczow! Mam problem z moja szosteczka -od wczoraj nie moge jej odpalic,wczesniej nie mialem zadnych niepokojacych objawow-rano zawiozlem dziewczyne do pracy wrocilem,zaparkowalem, jak w poludnie probowalem odpalic auto odmowilo posluszenstwa.Temperatura byla +6 stopni. Moze to nie bylo zbyt madre ale pociagalem troche auto na lince-bez skutku-wiec eliminuje swieceCzytalem mnostwo postow tutaj i myslalem ze poszla elektronika vp44,wiem ze zawsze wymagacie logow niestety nie mam interfejsa aczkolwiek kolega ma skaner diagnostyczny i sprawdzil mi ecu-immo ok, alarm ok, lmm ok brak jakis bledow i dlatego myslalem ze to pompa ale popuscilem dzis przewod wtrysku i paliwko leci jak tralala ,w przewodzie filter-pompa nie ma pecherzykow powietrza i jestem w kropce.Mieszkam w anglii i wolalbym najpierw sam zdiagnozowac awarie poniewaz anglicy nie naleza do zbyt kumatych i przez ich niekompetencje nie chcialbym wymienic pol silnika,pozdrawiam i czekam na jakies sugestie


Witamy się w dziale "NEWBIE".
Heveliusz

_________________
A6 c5 2.5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 02:08:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 20:41:01
Posty: 6
Lokalizacja: bradford uk
Zadnych sugestii?Piotrus moze ty? :)

_________________
A6 c5 2.5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 08:08:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Bardzo bym chciał pomóc ... ale nie odezwałem się ... ze "strachu" ... .
Diesel to taki silnik , w którym (jak wiadomo) liczą się tylko dwa czynniki : powietrze i paliwo.

Powietrza najprawdopodobniej nie brakuje i jesli "do końca" auto jeździło dobrze - jedynym (na odległość) podejrzanym elementem jest klapa gasząca, którą sprawdzisz bardzo łatwo. Jest sterowana podciśnieniem i znajduje się dokładnie w tym miejscu, w którym gumowy wąż intercoolera jest nałożony na "początek" aluminiwej rury łączącej kolektory. Po stronie kierowcy, tuż za lewym reflektorem.
Sprawdź czy klapa nie zacięła się w pozycji zamkniętej (tzn. czy nie jest zablokowana) - naciskając na dźwigienkę zaworka. Powinna dać się łatwo obrócić "na ośce" i bez zacięć samoczynnie wracać do pozycji spoczynkowej.
Gdyby winna była ta klapka, to kręcąc rozrusznikiem odczuwałbyś, że silnik kręci się znacznie szybciej niż to bywało dotychczas (ponieważ z powodu braku powietrza nie ma kompresji) .

No a paliwo ... :/ . Tego właśnie boję się powiedzieć głośno ... . Otóż test z popuszczeniem nakrętki na wtryskiwaczu nie jest miarodajny. Nawet całkowicie uwalona pompa VP44 i nawet po odpięciu z niej wtyczki łączącej z ECU - podaje pozornie bardzo duże ilości ropy i dlatego może Ci się TYLKO wydawać, że to zagrożenie Cię nie dotyczy ... .
Żeby ustalić sprawność VP44 w "warunkach polowych" jedynym sposobem jest wyjęcie wtryskiwacza (lub skorzystanie z wtryskiwacza pożyczonego np. w jakimś warsztacie "na próbę"), odchylenie przewodu ciśnieniowego dostatecznie wysoko (nie na siłę tylko po poluzowaniu wybranego przewodu przy pompie) i wkręcenie wtrysku tak, że będzie "wisiał na przewodzie" w powietrzu.
Wtedy należy pokręcić rozrusznikiem (normalnie - tak jakbyś chciał odpalić silnik) i patrzeć, czy pompa "przebija" wtryskiwacz, a z jego końcówki wydobywa się mgiełka paliwowa. W zasadzie nie ma innego sposobu aby się przekonać, czy pompa wtryskowa jest dostatecznie silna aby pokonać "opór" wtryskiwacza wystarczająco dużym ciśnieniem - bo to, że paliwo leje się strumieniami "przed wtryskiwaczem" - w żadnym razie (niestety) nie dowodzi jej sprawności.

Tyle ... . Nie chcę być "tym złym", który ogłosi zgon Twojej VP44, zanim nie wykonasz stosownej próby "na wyjętym wtryskiwaczu" .
I mam świadomość, że sprawdzenie VP taką metodą nie jest łatwe poza warsztatem ale raczej nie ulega wątpliwości, iż Twojemu silniczkowi brakuje albo powietrza, albo paliwa ... .

Trzymam kciuki, zeby sprawcą była właśnie ta "głupia" klapa gasząca, a nie "jakaśtam" pompa VP44 za worek kasy ... .
O ile w Twoim silniku wogóle występuje klapa gasząca, ponieważ w początkowej fazie produkcji AFB ten element nie był wogóle montowany ... .

Jako moderator prosiłbym Cię abyś "dokończył procedurę rejestracji" - odwiedzając dział "newbie" :d . Takie tutaj mamy zasady, które są obowiązujące dla wszystkich jednakowo ... :): .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 14:50:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 20:41:01
Posty: 6
Lokalizacja: bradford uk
dzieki piotrus za odpowiedz sprawdze te klape gaszaca a autko jest 2000 rok to chyba ja bedzie mialo,i bardzo przepraszam za brak wpisu do newbie zaraz to naprawie,po sprawdzeniu klapy dam znac co i jak

_________________
A6 c5 2.5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 14:54:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
ssspeeder napisał(a):
po sprawdzeniu klapy dam znac co i jak


Czekam na dobrego newsa !!!
Tak - rocznik 2000 ma klapę.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2008 16:29:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 20:41:01
Posty: 6
Lokalizacja: bradford uk
1. sprawdzalem te klape i chodzi-jak naciagne ja recznie i puszcze wodzik to szybciutko wraca :( ,czyzby jednak to najgorsze? :( :( :(


2. ps. wpisalem sie do "newbie" :d mozesz tam piotrus zajrzec :d :d


3. umowilem sie do miejscowego specjalisty od diesli,ale termin mam dopiero na srode to wtedy dam znac czy to nastepna VP44 umarla czy to jednak cos innego,aczkolwiek mysle ze miala prawo w koncu umrzec poniewaz autko ma przejechane 318kkm!!! z czego ja zrobilem przez 11 miesiecy uzytkowania 112kkm do tej pory bez problemow zadnych-tylko standardowe wymiany oleju filtrow klockow i raz wszystkich tarcz :d

Przykra sprawa z tym silnikiem ... .
Mam jeszcze jedną prośbę - nigdy nie pisz kolejnego posta pod własnym, wcześniejszym postem :): - tylko korzystaj z opcji "edytuj" w górnym prawym rogu i w ten sposób dopisuj kolejne sekwencje. Tym razem spakowałem wszystko w całość osobiście, a Ty potraktuj to jak instrukcję ;) .
Piotruś


4.dzieki za lekcje-czlowiek uczy sie cale zycie a i tak glupi umiera! :d

_________________
A6 c5 2.5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 20:38:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2008 20:41:01
Posty: 6
Lokalizacja: bradford uk
Witam po dluzszej nieobecnosci-mam dobra nowine VP44 JEDNAK ZYJE!!! :diabel: Okazalo sie ze wylecialy 2-3 zeby z krotkiego paska rozrzadu i przestawil sie kat wtrysku! Troche dlugo dochodzili do tego angielscy fachmeni ale na szczescie nie wymienili niepotrzebnie pompy,co prawda zabralem od nich auto poniewaz jak powiedzieli mi cene robocizny za wymiane rozrzadu to wlosy mi deba stanely-prawie 500 funtow. Mialem dac do innego warsztatu ale obnizyli tylko o 100 i po glebszym przemysleniu postanowilem sam sie za to zabrac-kabelek i zestaw do blokady rozrzadu w drodze,drugi dzien studiuje neta i mam maly problem- nigdzie nie moge znalezc dzialajacej autodaty-jesli ktorys kolega ma jakies linki ,lub ma ten program i przeslalby mi instrukcje wymiany rozrzadu bylbym ogromnie wdzieczny :!:

p.s. czy naprawde nikt nie moze mi przeslac instrukcji zmiany rozrzadu np. z autodaty?

_________________
A6 c5 2.5 TDI AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: