.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 21:50:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1z] Padnięte turbo czy dziura w dolocie ?
PostNapisane: 22.mar.2008 21:37:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Jechalem dzis do plocka po samochod do znajomego. W sumie dosc spokojnie 100-130 bez zbytniego butowania do czasu az lyknela mnie banda dresow w a4 z afn pod maska. Podlapalem bagcykla i zaczalem gonic ich. Dosc zdziwiony wynikiem tej pogoni ( ciezko bylo ich dojsc) zaczalem sie zastanawiac co jest tego wina.
Ściszyłem radio i usłyszałem ze turbinka zachowuje sie nienaturalnie z każdym mocniejszym wciśnięciem pedału zaczyna głośno świstać, a właściwie szumieć. Dziwek ewidentnie przypomina powietrze pod dużym ciśnieniem . Dojechałem do płocka i głowa pod maskę zdjąłem filtr powietrza, jedna rurę od IC do której był łatwiejszy dostęp i rządnych uszkodzeń nie widać. Jak sadzicie takie zachowanie wskazuje raczej na nieszczelny dolot czy bardziej na padnięte turbo ? Nie proszę was o wróżenie z kart tylko może ktoś z was miał kiedy podobne objawy. Z racji świąt dostępu do vaga nie mam, ale zaraz po nich podepnę sie u znajomego i zobaczę co turbinka dmucha. Puki co jest żałoba, wlokłem sie 270 km praktycznie ozywając 1/4 tego co pod pedałem coby przy ew dziurze w dolocie nie przekręcić sprężarki. Czy samochód mi dymi ciężko powiedzieć jadać do płocka miałem możliwość obserwacji jedynie w lusterkach i nic nie zauważyłem. Wracając kolega jechał za mną z tym ze ja jechałem nadzwyczaj delikatnie, i mowi ze ani kszty dymu nie widzial.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 21:45:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
nieszczelne IC ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 21:50:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Obstawiam minimalną nieszczelność w wezach gumowych, temat przerabiałem parę razy w 1Z i raz w AFN`ie.
Swietuj spokojnie a po swietach szukaj dziury w całym ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 21:51:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Rozszczelnilo by sie tak z godziny na godzinę(IC) ? Właściwie to w ciągu nocy. Sprawdzę to na pewno podłącze wszystko pomijając IC.

Baskecior taka minimalna nieszczelność o której mówisz zmieniła by całkowicie zmienić autko ? Mam na myśli ze wcześniej na 2 jak sie deplo to przy 2 tys potrafił tracić trakcje. Teraz nic, nawet nie czuć charakterystycznego kopa przy tych obrotach.

Do moderatora: Proszę o scalenie postów, mój błąd


MOD: Prosze się stosować do regulaminu

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 22:19:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Oczywiście, że może część cisnienia idzie w atmosferę, wystarczy szczelina np na łaczeniu przy opasce.
VAG i 011 powiedziałyby wszystko ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 22:40:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
nieszczelnosc w dolocie (czy w werzach gumowych czy ic) dawalo by efekt kopcenia niewielkiego , dawka paliwa spora a powietrza znikoma ilość

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 22:56:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Kopcenie mogło być znikome jednak w dzisiejszej deszczowej pogodzie mogło stać sie niezauważalne. Pyzatym delikatnie operując gazem silnik będzie dostawał mało koksu tym samym nawet sprawne turbo ( i układ dolotowy) robiło by znikome ciśnienie. W takich warunkach gdy silnik dostaje malutka dawkę paliwa i ciśnienie ucieka dymienie może nie występować bądź być mało zauważalne.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 22:59:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
najczesciej pada (truchleje) łącznik gumowy kolektora ssacego z przewodem gumowym ...

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.mar.2008 23:43:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
W 1Z najczęściej pada guma na dole silnika, przy intercoolerze. Mowa o B4 1Z.
W A4 1Z/AFN, faktycznie najczęściej pada guma łacząca kolektor z plastikowym dolotem.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 13:44:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Baskecior napisał(a):
W 1Z najczęściej pada guma na dole silnika, przy intercoolerze. Mowa o B4 1Z.
.
mówisz o rurze z turbo do IC czy z IC do kolektora ?|

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2008 14:53:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
łącznik elastyczny (Gumowy) miedzy stalowym tunelem a IC

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 20:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
u mnie jak wydmuchało dziurę w gumie (między IC i dolotem) to był taki odgłos, jakby czajnik z gwizdkiem wodę gotował. Był słyszalny dość dobrze, bo dziura była tuż pod maską. Jeśli jest gdzieś nisko, możesz nie usłyszeć

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2008 20:28:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
U mnie dźwięk przypomina bardziej zasysanie powietrza. Słychać je wyraźnie nawet w środku auta. Jutro szukam dziury w całym i napisze jak poszło.

Niech ktoś mi powie tylko jak pękniecie gumy najłatwiej zlokalizować (oczywiście jeśli nie jest widoczne gołym okiem) ? Wiem ze w miejscu pęknięcia będzie brudne, a konkretnie w oleju tyle ze nie wiem czy w moim przypadku zda to egzamin bo moja suszarka zbliża sie do końca swoich dni i cieknie olej delikatnie z powrotu smarowania i węże tak czy siak sa ubrudzone w oleju.

MOD: Nie piszemy posta pod postem!- Kolejny Twój post jest poniżej...

Panowie znalazłem dziure w całym :) Rzeczywiście pękł wąż łączący turbo z IC. Na razie połatałem na szara zbrojona taśmę a do tego dwie obejmy i będe szukal nowego. Przy okazji wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe i ciśnieniowe, także ten do serwa, na nowe, duzo wytrzymalsze ( bardzo grube ścianki). Prawdopodobnie turbo przestało przeładowywać bo miałem z tym lekki problem ( wężyk do WG był mocno styrany i prawdopodobnie poszczał powietrze), ale poki co nie mówię ze na pewno zrobię logi i sie okaze. Samochód zaczął delikatnie słabiej ciągnąć ale jeśli ma to przedłużyć życie mojej i tak już styranej turbinie to jestem za.

Teraz seria pytań do was. Macie jakis patent aby uszczelnić smarowanie i powrót z turbiny bo mi trochę sie sączy olej? Jak sie dobrać do powrotu bo ciężko tam dość z dostępem?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 16:20:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bobaskgb napisał(a):

Teraz seria pytań do was. Macie jakis patent aby uszczelnić smarowanie i powrót z turbiny bo mi trochę sie sączy olej? Jak sie dobrać do powrotu bo ciężko tam dość z dostępem?

Dokręcić. :)
Przez lata terkotania sruby luzują się i aby przestał ocieknąć spod połaczeń gwintowanych, najczęściej pomaga dokręcenie, wyczyszczenie a później kontrola wzrokowa.
Również sprawdzone , nie tylko na własnej (1zeciej) skórze. :D

Twoje turbo pracuje teraz z mniejszym ob i bardziej płaską charakterystyką, co daje się odczuć subiektywnie jako spadek momentu - dobrze działa regulacja ciśnienia doładowania.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 16:32:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Baskecior co rozumiesz przez prace turbo z mniejszym OB chodzi Ci o overboost? Dokrecilem smarowanie z góry i mało co to dało olej sączy sie pomiędzy nakrętka a przewodem stalowym. Sa tam jakieś oringi czy tylko stożek ?

MOD: Kolego - w ramach treningu pobaw się troszkę opcją EDYTUJ, poskładaj w calość swoje wypowiedzi i przestań pisać "posta pod postem" .
Rok obecności na Forum to wystarczająco dużo aby dokładnie zapoznać się z zasadami AKP :!!:

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 17:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bobaskgb napisał(a):
Baskecior co rozumiesz przez prace turbo z mniejszym OB chodzi Ci o overboost? Dokrecilem smarowanie z góry i mało co to dało olej sączy sie pomiędzy nakrętka a przewodem stalowym. Sa tam jakieś oringi czy tylko stożek ?

Tak, chodziło mi o overboost , przepraszam za skrót myślowy.
O ile pamiętam, na złaczkach olejowych jest stożek, ale ręki nie dam sobie uciąć (ostatni raz dokręcałem ten wąż 4 lata temu) ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 19:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
No to będę próbował podkręcać mam jedynie nadzieje ze nie poukręcam niczego.

Piotruś wybacz ale jeśli bym wyedytował swój post, temat byłby dalej oznaczony jako "brak nowych postów". Prawdopodobnie rzadna z osób które mi pomagają by tu nie zajrzała, a tym samym nie otrzymał bym odpowiedzi na moje pytania. Tak czy Nie ? Wolałem zatem napisać post pod postem niż zakładać nowy temat. Z całym szacunkiem do Twojej osoby, ale myślę ze Twoje upomnienie jest bezpodstawne i nie wziąłeś pod uwagę wszystkich aspektów o których napisałem wyżej. Owszem popełniłem jeden błąd na samym początku tego tematu pisząc post pod postem, ale jak zauważyłeś wyraźnie zwróciłem sie z prośbą do moderatora o to by scalił moje posty przyznając ze to mój błąd. Moderator co? Upomnienie a posty dalej nie scalone. Jak by nie było upomnienie przyjmuje mimo iz sie z nim nie zgadza, i będę się starać jeszcze bardziej przykładać uwagę do zasad.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2008 21:06:27 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Kolego bobaskgb - przegiąłeś. Moderatorzy nie są tutaj po to by scalać Twoje posty albo wysłuchiwać pretensji, że posty masz niescalone!! Co Ty sobie w ogóle wyobrażasz? Troszkę szacunku dla innych...
Podbijanie wątków na tym forum jest sprzeczne z regulaminem - gdyby to było raz to pewnie nikt by sobie nie zadawał trudu aby Cie upominać, ale w świetle tego co robisz notorycznie (pisanie posta pod postem) jestem zmuszony dać Ci kartkę, bo jak widzę upomnienia słowne na Ciebie nie działają. Sugeruję przeczytać regulamin ponownie, bo w ten sposób tylko zrażasz do siebie osoby chcące pomagać. Chcesz szybką diagnozę - jedź do mechanika - chcesz za free - czekaj grzecznie aż ktoś pomoże. Odemnie otrzymujesz ostrzeżenie, ale już nie tak miłe jak od Piotrusia. Jednocześnie każdy Twój następny post pod postem będzie skutkował kartką z mojej strony bez ostrzeżenia i uzasadnienia.

P.S.
Poprawiam Twoje posty po raz pierwszy i ostatni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: myszon90 i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: