.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:36:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 ABC] Sprzeglo i inne problemy
PostNapisane: 29.mar.2008 01:01:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2006 15:29:04
Posty: 30
Witam! Mam kolejny problem z moja audiczka, tydzien temu wymienilem juz poraz drugi silnik w ktorym do konca nie wiem co sie stalo bo mechanik nie umial postawic diagnozy a stalo sie to tak: rano normalnie zajechalem do pracy a gdy przyszlo do powrotu to po przejechaniu ok. 500m silnik nagle przy 1700rpm zaczal glosno klekotac auto zaczelo zwalniac odrazu wybilem na luz i silnik zgasl nie krecilem go juz wiecej bo wygladalo to na rozrzad wiec wiadomo! Mechanik ustawil rozrzad bo niby przeskoczyl odpalil i z tego co mowil cos glosno walilo w dole silnika, zdjal glowice- glowice zdrowe nie naruszone wiec postawil diagnoze cos zblokowalo silnik na dole i przeskoczyl rozrzad! NIe tracac czasu wymienilem silnik a po tygodniu tzn wczoraj podczas powrotu z pracy przy zmianie z 3 na 4 cos sie stalo ze sprzeglem chodzi bardzo lekko,bierze bardzo wysoko a podczas jazdy nie wazne na ktorym biegu przy mocniejszym dodaniu gazu sprzeglo sie slizga rosna obroty a auto nie przyspiesza takze ruszanie jest nie najlepsze!
Mam kilka pytan:
-co moglo stac sie z poprzednim silnikiem (jak znajde czas to i tak do niego zagladne)
- co sie stalo z sprzeglem czy do docisk sie posypal
- czy moge jezdzic z tym sprzeglem dopoki nie znajde czasu na jego naprawe ew wymiane
-co mam robic??? bo dbam o auto a ono robi mi takie psikusy ze zaczynam watpic w OOOO

Pozdrawiam i dzieki!

B4 ABC quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 08:07:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
Do końca pewności nie mam co mogło paść w poprzednim motorze, ale zwróć uwagę na trzpień na wale korbowym który ustala położenie dolnego koła pasowego rozrządu, może coś mu poluzowało i sie "ściął"
Jak nie to musisz zobaczyć na żywo co mu było i go bolało :)
(jeszcze masz masę części które możesz sprzedać)

Odnośnie sprzęgła, to raczej wykluczam żeby było zalane olejem i z tego powodu się ślizgało, raczej uszkodzenie mechaniczne docisku lub zurzucie sprzęgła.

Jezdzenie z tym do czasu wymiany jest o tyle ryzykowne że jeśli to wina docisku to może się rozsypać w najmniej oczekiwanym momencie a jeśli tarcza sprzęgła to delikatnie by się dało przejezdzić jeszcze jakiś czas...

Ogólnie zajebiscie że mechanik znowu zgarnie kasę za powtórną robotę :)

Nie przejmuj się :] czasem trzeba dołożyć ... czasem dużo.
P.S. ile dałeś za silniczek?

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2008 14:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.gru.2006 15:29:04
Posty: 30
Silnik mialem w zapasie bo jakis czas wczesniej kupilem cala rozbita B4 z sekwencja na czesci i wymienilem go sam w garazu z pomoca kolegi bo mechanik nie chcial brac sie za robote bo nie mialem pewnosci ze silnik z rozbitka byl calkowicie sprawny no i widac bylo przerazenie w jego oczach! Wiec przelozylem ustawilismy no i cieszylem sie ladna praca V-ki przez pare dni az przy normalnej jezdzie i zmianie biegow padlo sprzeglo!
Jesli chodzi o sprzeglo to ktorej firmy bys polecal orginalny LUK za ok 860pln czy wystarczy SACHS za ok 650pln??
Najbardziej boli to ze kasa ktora idzie na naprawy miala sluzyc upiekszeniu mojej niuni a tu peszek!! :/
Tak czy inaczej dzieki za pare slow otuchy (" czasem trzeba dolozyc nawet sporo") :)
Pozdrawiam hej!

B4 ABC quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 07:31:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
No to przynajmniej tyle że miałeś silniczek zapasowy :)

Jeśli chodzi o to co teraz założyć to myślę że SAHSik wystarczy w zupełności i pewnie będzie dożywotni :)

jak już będziesz z tym robił to zwróć uwagę na stan wysprzęglika żeby go także wykluczyć :) co by nie było niedługo kolejnej roboty ;)

Życzę powodzenia i miłej roboty - fajnie się robi w dwie osoby bo się nie nudzi a śrubek jest sporo do odkręcania i kabelków do odpięcia ;)

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: