.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:52:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1z] Prośba! logi do oceny.
PostNapisane: 30.mar.2008 12:48:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Autko 80 1z, zaślepiony egr, chip.
Objawy:
-falowanie wolnych obrotów
-nie da się jechać bez gazu na żadnym biegu
Oprocz tego wszystko ok. Auto bardzo dynamiczne, spalanie w normie, brak dymienia. Zapala po 2-3 obrotach wałem w każdych warunkach pogodowych(chyba ze sie zapowietrzy). Nie udało sie zalogować podczas falowana obrotów bo jak na złość nie falowały. Zauwazylem jedynie zaraz po odpaleniu ze podczas falowania skacze dawka paliwa i napięcie czujnika rsw co by wskazywało na zabrudzony nastawnik. Logi dynamiczne wykonane na 3 biegu z przyczyn obiektywnych.

Kody błędó przed logowaniem:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Skasowane i ponownie odczytane po logowaniu:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal
27-00 - Implausible Signal
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

Dwa pierwsze błędy powtarzają sie za każdym logowaniem. Natomiast 00550 pojawił się pierwszy raz, po wczorajszym logowaniu. Wracając pod dom padła bateria w laptopie ( interfejs podłączony do samochodu) możliwe ze to spowodowało ten błąd?

Logi statyczne:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek

Logi BS:
000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
011
Obrazek

Logi dynamiczne:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek

Dla osób które wola ściągnąć sobie na dysk te logi : http://rapidshare.com/files/103518769/logi.rar.html.

Nie jestem oblatany w czytaniu logów ale zauważyłem ze przy próbach dynamicznych z butem w podłodze w logach położenie pedału wynosi zaledwie 80%.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 31.mar.2008 13:05:47 przez Bobo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 08:12:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
IMO:

Turbo -OK
przeplywka - minimalnie slabie na wyzszych obrotach - ale nie obcina szprycy.

Fakt - pedał "gazu" jakby nie dzialal w pełnym zakresie widac to rowniez w 000 dyn.

Najgorzej wypadaja korekcje, ale po objawach ktore opisales i po tym co widac w 013 nastawnik jest do czyszczenia. PO dokonaniu zabiegu powinnien przstac falowac i szarpac oraz zaprezentuj nam ponownie 013.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 10:18:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Turbo nie OK, mierzyłem dziś manometrem i przeładowuje 03-04 bara. Widać to w logu 011 dynamicznym od 2 tys trzyma maksymalne ciśnienie co do minibara. Map sensor wyskalowany jest do 1 bara i dla tego nie pokazuje więcej. Dziwi mnie jedynie czemu auto nie łapie notlaufa.

Poszukuje schematu podłączenia N75. Błąd 0550 nie pojawił się ponownie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 10:28:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
bobaskgb napisał(a):
... Dziwi mnie jedynie czemu auto nie łapie notlaufa..


Przeładowanie jest minimalne... ale faktycznie jest :) ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 12:50:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
0,4 bara to minimalne przeładowanie? nie wydaje mi sie, owszem w logach wydaje sie minimalne bo map sensor w kompie 8 bit nie pokażę więcej niż pokazuje ( 2083,2), ale na normalnym manometrze leci wskazówka pod 1.4 bara.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1z] Prośba! logi do oceny.
PostNapisane: 01.kwi.2008 21:06:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
bobaskgb napisał(a):
Autko 80 1z, zaślepiony egr, chip.
Objawy:
-falowanie wolnych obrotów
-nie da się jechać bez gazu na żadnym biegu
Oprocz tego wszystko ok. Auto bardzo dynamiczne, spalanie w normie, brak dymienia. Zapala po 2-3 obrotach wałem w każdych warunkach pogodowych(chyba ze sie zapowietrzy). Nie udało sie zalogować podczas falowana obrotów bo jak na złość nie falowały. Zauwazylem jedynie zaraz po odpaleniu ze podczas falowania skacze dawka paliwa i napięcie czujnika rsw co by wskazywało na zabrudzony nastawnik. Logi dynamiczne wykonane na 3 biegu z przyczyn obiektywnych.

Kody błędó przed logowaniem:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Skasowane i ponownie odczytane po logowaniu:

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to Plus - Intermittent
00625 - Vehicle Speed Signal
27-00 - Implausible Signal
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent

Dwa pierwsze błędy powtarzają sie za każdym logowaniem. Natomiast 00550 pojawił się pierwszy raz, po wczorajszym logowaniu. Wracając pod dom padła bateria w laptopie ( interfejs podłączony do samochodu) możliwe ze to spowodowało ten błąd?

Logi statyczne:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
007
Obrazek
013
Obrazek

Logi BS:
000
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
011
Obrazek

Logi dynamiczne:
000
Obrazek
001
Obrazek
003
Obrazek
004
Obrazek
008
Obrazek
010
Obrazek
011
Obrazek

Dla osób które wola ściągnąć sobie na dysk te logi : http://rapidshare.com/files/103518769/logi.rar.html.

Nie jestem oblatany w czytaniu logów ale zauważyłem ze przy próbach dynamicznych z butem w podłodze w logach położenie pedału wynosi zaledwie 80%.

Na początek,proponuję doprowadzić do porządku G71 oraz czujnik prędkości.
Po drugie - zmierz kompresję na zimnym oraz ciepłym silniku (60 st C).
Po trzecie - G71 -> , skutkiem czego masz 0,4 bara extra (co nie jest zdrowe - twoja pompa nie poda tyle paliwa, aby zapewnić prawidłową mieszankę).

Na spokojnie również proponowałbym pozyczyć ECU z bliźniaczego modelu z oryginalnym softem i zlogować ponownie.
Problem z 5 mg dawkami in plus może mieć podłoże również w uszkodzonym wtryskiwaczu sterującym.

Tyle ode mnie.

PS: na drugi raz loguj każdą grupę niezależnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 22:12:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Basket z Ciekawości jak się ma g71 do tak dużego przeładowania. W sensie odczytuje on wartość ciśnienia w dolocie. Robiłem testy z podłączonym vagiem i manometrem. Dopóki nie kończyła się skala na mapsensorze wskazania były podobne. Na vagu zatrzymywało sie na 2038 a na manometrze lecial pod 1.3-1.4. Ciśnienie odczytane przez map było wyższe niż to zadane w mapie doładowania więc N75 powinien popóścić. A tak się widać nie dzieje. Możesz mi to wytłumaczyc bo łaknę wiedzy na ten temat i z pewnością ułatwi mi to zadanie.
G71 znajduje sie w ecu z tego co się orientuję tak? Masz może pod ręką schemat podłączenia przewodów do N75 ?
Dodaje log011 wykonany podczas jazdy po miescie. Pedał chwilami wciśnięty do oporu, chwilami do połowy. Jednym słowem takie rózne warunki pracy. Widać że map odczytuje wartość ciśnienia dość poprawnie.Więc w czym leży jego problem ?
Obrazek

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: