.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:34:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.3 NG] problem z zapalaniem
PostNapisane: 31.mar.2008 14:29:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
witam ... jak w/w ,
ale po kolei, nie zapala za pierwszym razem, za drugim od strzała,
nie jest to specjalnie uciążliwe - bardziej denerwujące,
dodam że powymieniałem parę drobiazgów:
- nowe kable (beru), - nowe świece (bosch),
- nowa pompa paliwa (bosch), myślałem że stara dawała za małe ciśnienie,
niestety szukając w szukaj,
przynajmniej na forum poświęconym silnikom nie znalazłem podobnego tematu,
może koledzy spotkali się z tym problemem ...
jakieś mądre podpowiedzi, co wyczyścić, zmierzyć, sprawdzić ...
:peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 07:02:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Słabo szukałeś.
Na temat złego odpalania to jest masa postów.
Nie ma co wymieniać części na pałę.
Po pierwsze dokonaj oględzin silnika. Sprawdź czy wszystkie połączenia są dobre czy wężyki podciśnienia nie są popękane, sprawdź filtry.
Po drugie podłącz auto pod Vaga. Poszukaj błędów.
Po trzecie wepnij się manometrem w układ zasilania paliwem i sprawdź ciśnienie w układzie (również 10 minut po zgaszeniu silnika!)
Napisz czy te problemy z zapalaniem to za każdym razem występują?
Czy to się dzieje na zimnym czy ciepłym silniku?
Miałem podobne problemy w swoim aucie i okazało się że przyczyną była dziura w wężu paliwowym przy pompie paliwa.

A i pytanie dodatkowe - masz gaz ?

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 08:07:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
silnik gazu nie widział nigdy :D, filtr - nowe,
obojętnie czy zimny czy gorący, i tak nie zapala za pierwszym razem, tylko drugim,
oględzin na "ocznych" dokonałem, wiem że wszystkie przewody są szczelne bo silnik w ogóle by nie odpalił ... (podciśnienie)
- świece wymieniałem bo były wypalone,
- przewody - oryginalne, z racji wieku (16 lat!) też były zużyte a dokładnie jeden miał przebicie,
- pompa bo stara nie dawała właściwego ciśnienia ...

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 08:20:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Ale jak zgasisz i za chwilę zapalisz to jest dobrze?
Proponuję zacząć od Vaga

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 08:28:42 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
U mnie powodem jest uszkodzenie podciśnieniowego nastawnika ciśnienia paliwa. Poszukaj na forum może objawy masz podobne.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 09:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
MarioBeer napisał(a):
Ale jak zgasisz i za chwilę zapalisz to jest dobrze?
Proponuję zacząć od Vaga


A da sie B4 NG pod VAGa podpiac? Mi sie wydaje ze wybłyskac sie mozna:) B3 sie nie da zVAGować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 10:15:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Możemy mieć obaj rację. B4 NG da się podpiąć pod Vaga i możliwe jest zbłyskanie bo NG miał chyba też dodatkową niebieską wtyczkę z wyprowadzonym błyskiem.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 10:36:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Tak czy ianczej NG to taki prosty silnik ze co tam vagowac? pare czujników i nic wiecej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 10:45:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Po włączeniu zapłonu daj mu chwilę - 3-4 sek. Może po prostu pompka nie zdąży wytworzyć ciśnienia?

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 10:54:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Jak sie przekreci kluczyk to słychac BUUUUU z pompki jakies 2 sekundy, Jak nei słychac to pompka leży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 11:00:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
No co Wy :peace: NG pod VAGa :P Żartujecie sobie mam nadzieję z okazji 1 kwietnia.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:30:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
LykaN napisał(a):
Jak sie przekreci kluczyk to słychac BUUUUU z pompki jakies 2 sekundy, Jak nei słychac to pompka leży.


Albo przekaźnik się wysrał.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:44:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
z pompką to jednak wiem, ale jest nowa i sprawna,
jaki przekaźnik - który w skrzynce, jaki nr, z racji czasu mógł paść ...

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:49:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
Kreska napisał(a):
z pompką to jednak wiem, ale jest nowa i sprawna,
jaki przekaźnik - który w skrzynce, jaki nr, z racji czasu mógł paść ...



skąd wiesz że pompka sprawna ? Kupiłeś oryginał w ASO, czy używkę albo zamiennik ? Jak zamiennik albo używka to nie musi być sprawna (ja miałem nówkę zamiennik nie sprawny). No chyba że dałeś 1600 w ASO :peace:

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 15:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
Kreska napisał(a):
z pompką to jednak wiem, ale jest nowa i sprawna,
jaki przekaźnik - który w skrzynce, jaki nr, z racji czasu mógł paść ...


A czy słyszysz charakterystyczne BUCZENIE pompki po przekreceniu kluczyka przed zapłon? Bo jak nie to to co napisałem wczesniej. Nie mow ze pompka ok bo ja wiem co mozna na allusie kupić. Jak słychac to OK, szukamy dalej. a przekaznik do pomki to chyba ten co sie wsadza bezpiecznik? Nie wiem na 100%. Nie napisałes... czy słychac pompke.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 08:03:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
co wy z tą pompką, jest sprawna : działa, buuuuczy, i co tam jeszcze, :d

czy nikt nie jeździ już b4 z silnikiem ng :?:,

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 09:21:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 19:26:12
Posty: 1185
Lokalizacja: Sosnowiec
To że buuuczy i obraca się nie oznacza że jest sprawna.

_________________
AUDI A6 C4 Avant 2,5 TDi quattro - BYŁO :(
AUDI 80 B4 2,3 NG benzyna - BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 09:25:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Zdejmij jakiś wężyk doprowadzający paliwo pod ciśnieniem w komorze silnika i niech ktoś załączy zapłon - Ty stoisz z duuużym naczyniem (butlą 5 litrową) i wężykiem w niej. Zobacz czy pompa ma odpowiednie ciśnienie i wydajność...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 09:50:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Hehe, ja mam podobny kłopot, tyle że tylko na ciepłym silniku....
Na zimno zapala mi na dotyk.......
Jakbyś pompkę miał lichą, to w ogóle byś nie mogł zapalić, tam jest jeden wtrysk rozruchowy elektroniczny, sprawdź czy dochodzi tam napięcie, czy kabelki nie pośniedziałe....
Tam bym szukał przyczyny...........

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 09:55:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
TEn wtrysk jest tylko pomocniczy i działa w momencie rozruchu - ale tylko przez ułamek sekundy wtryskuje dawkę paliwa... Podejrzewam, że w tym przypadku nie ma to nic do rzeczy.
Co do Twojego problemu odpalania na ciepło to posprawdzaj wtyczki na czujnikach temperatury idących do ECU (sterownika silnika i zapłonu)- wygląda na to, że sterownik dostaje informację o zimnym silniku i zalewa go dodatkową dawką paliwa za pomocą w/w wtryskiwacza rozruchowego...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: