sebolec napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
180 konne i większe mają mocniejszy układ korbowo tłokowy, turbinę K04, te mniejsze K03.
Te mocniejsze posiadają elektroniczną przepustnicę, przez co lepiej je chipować, można trochę większą moc uzyskać.
Mijasz się z prawdą.
Poszczególne wersje różnią się turbiną, kolektorami, dolotem i wtryskami. Doły są praktycznie identyczne, a to o czym pisałeś Kornolio, to taki dosyć powszechnie powielany mit.
Elektroniczna przepustnica to znak czasów, a nie mocy i jest montowana od któregoś tam roku. Wcześniej, np. w moim aeb, przepustnicą steruje linka. Nie słyszałem, aby elektroniczna przepustnica komukolwiek pozwoliła wykrzesać dodatkowe konie, ten element raczej spędza sen z powiek domorosłym tunerom jako dość problematyczne rozwiązanie.
Czytałem kiedyś artykuł o podkręcaniu tych silników i było w nim napisane to co ja wyżej napisałem, nawet powiem ci, że była mowa o potencjale tej jednostki do ponad 400KM.
I wątpię, że silnik który ma 150KM ma identyczny dół tak jak ten 225KM, wydaje mi się że jakby podkręcić ten 150 konny do 225KM to w niedługim czasie rozpadł by się.
Tak jak jest różnica między AFN-em 110KM i AWX 130KM np. tam też jest mocniejszy dół.