.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:38:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1.8T a 1.8T czym tak naprawde się różnią??
PostNapisane: 31.mar.2008 15:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Witam wszystkich!!!
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi różnice między 150KM 1.8T(a6) a np 190KM 1.8T (a4)??
Czy są jakieś różnice w osprzęcie np inne turbo czy to tylko kwestia softu??
Pewnie, że są ogłoszenia zmiana softu 150@196KM ale jak to się mimo wszystko ma do fabrycznych nastawów??
Pozdrawiam

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 15:08:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pytanie zadajesz rozumiem, nie bez podstawy. Powiedz o co CI chodzi ;)

Różnią się oczywiście elektroniką, turbiną, prawdopodobnie też nieco innym osprzętem silnika (przepustnica elektroniczna zamiast na linkę na przykład), można powiedzieć, że te zmiany są niewielkie, ale też wiążą się z nieco inną instalacją elektryczną zapewne...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 15:51:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2007 18:15:25
Posty: 83
Lokalizacja: Gosport - Częstochowa
Zgadłeś!! Pytanie nie jest z cyklu bo tak mi się wymyśliło, ale zastanawiałem się czy nie podnieść mocy w moim aucie i jak to zrobić. Dodam, że nie jestem fanem doklejania spoilerów i pluszowych kostek przy lusterku wsteczym, żeby auto było szybsze. Interesują mnie nie tylko osiągi ale też wpływ takiej zmiany na trwałość jednostki. Oczywistym jest fakt, że im więcej wyduszasz z takiej czy innej pojemności to na pewno szybciej taki silnik (czy jego elementy) zużyją się. Wersje 1.8T w a4 są 150KM , 163 , 180 , i 190KM przynajmniej takie spotkałem a w A6 jest 150KM. Trochę dziwne bo mój 150KM można bez problemu przeprogramowac na 193km bez ingerencji w osprzęt. Sprawdzałęm ver 190 i moją średnica i skok mają identyczny u mnie jest mniejszy stopień sprężania. Wydaje mi się że przydałby się ktoś kto takie silniki rozkręcał.
Pozdrawiam

_________________
Audi =mc2
Jest A6 C6 2.4
Było A6/C5 1.8T
Było B3 80 1.8 NE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 16:55:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
180 konne i większe mają mocniejszy układ korbowo tłokowy, turbinę K04, te mniejsze K03.

Te mocniejsze posiadają elektroniczną przepustnicę, przez co lepiej je chipować, można trochę większą moc uzyskać.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2008 20:47:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
KorNoLio napisał(a):
180 konne i większe mają mocniejszy układ korbowo tłokowy, turbinę K04, te mniejsze K03.

Te mocniejsze posiadają elektroniczną przepustnicę, przez co lepiej je chipować, można trochę większą moc uzyskać.


Mijasz się z prawdą.

Poszczególne wersje różnią się turbiną, kolektorami, dolotem i wtryskami. Doły są praktycznie identyczne, a to o czym pisałeś Kornolio, to taki dosyć powszechnie powielany mit.

Elektroniczna przepustnica to znak czasów, a nie mocy i jest montowana od któregoś tam roku. Wcześniej, np. w moim aeb, przepustnicą steruje linka. Nie słyszałem, aby elektroniczna przepustnica komukolwiek pozwoliła wykrzesać dodatkowe konie, ten element raczej spędza sen z powiek domorosłym tunerom jako dość problematyczne rozwiązanie. ;)

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 09:05:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
sebolec napisał(a):
KorNoLio napisał(a):
180 konne i większe mają mocniejszy układ korbowo tłokowy, turbinę K04, te mniejsze K03.

Te mocniejsze posiadają elektroniczną przepustnicę, przez co lepiej je chipować, można trochę większą moc uzyskać.


Mijasz się z prawdą.

Poszczególne wersje różnią się turbiną, kolektorami, dolotem i wtryskami. Doły są praktycznie identyczne, a to o czym pisałeś Kornolio, to taki dosyć powszechnie powielany mit.

Elektroniczna przepustnica to znak czasów, a nie mocy i jest montowana od któregoś tam roku. Wcześniej, np. w moim aeb, przepustnicą steruje linka. Nie słyszałem, aby elektroniczna przepustnica komukolwiek pozwoliła wykrzesać dodatkowe konie, ten element raczej spędza sen z powiek domorosłym tunerom jako dość problematyczne rozwiązanie. ;)


Czytałem kiedyś artykuł o podkręcaniu tych silników i było w nim napisane to co ja wyżej napisałem, nawet powiem ci, że była mowa o potencjale tej jednostki do ponad 400KM.

I wątpię, że silnik który ma 150KM ma identyczny dół tak jak ten 225KM, wydaje mi się że jakby podkręcić ten 150 konny do 225KM to w niedługim czasie rozpadł by się.

Tak jak jest różnica między AFN-em 110KM i AWX 130KM np. tam też jest mocniejszy dół.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 15:30:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
KorNoLio napisał(a):

I wątpię, że silnik który ma 150KM ma identyczny dół tak jak ten 225KM, wydaje mi się że jakby podkręcić ten 150 konny do 225KM to w niedługim czasie rozpadł by się.


To uwierz. Seryjny 1.8T 150KM z początków produkcji wytrzymuje bez zakuwania 320-350 KM. ;) Poczytaj forum SR, tam jest morze informacji na temat mniej lub bardziej udanych modyfikacji tej jednostki.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 19:33:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
sebolec napisał(a):
KorNoLio napisał(a):

I wątpię, że silnik który ma 150KM ma identyczny dół tak jak ten 225KM, wydaje mi się że jakby podkręcić ten 150 konny do 225KM to w niedługim czasie rozpadł by się.


To uwierz. Seryjny 1.8T 150KM z początków produkcji wytrzymuje bez zakuwania 320-350 KM. ;) Poczytaj forum SR, tam jest morze informacji na temat mniej lub bardziej udanych modyfikacji tej jednostki.


Może w tym przypadku i masz rację, ale jeżeli chodzi o budowę to dalej stawiam na swoje i sądzę, że się różnią.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 19:45:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Tak, różnią się. Ten 225 KM ma nieco inne korbowody i wklęsłe denka tłoków, dzięki czemu jest odprężony i wytrzyma większe doładowanie. Pozostałe różnice są kosmetyczne i nie mają większego wpływu na potencjał i wytrzymałość silnika. Reszta do doczytania na SR. ;)

(edit)
Ups, jednak nawet korbowodami się nie różnią. ;)

tt (w tym 225KM)
Obrazek
a4 (aeb 150 KM)
Obrazek

etka prawdę Ci powie :peace:

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: