.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:35:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 (B6) TDI - Problem z ubywającym płynem chłodzącym
PostNapisane: 01.kwi.2008 20:32:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2008 15:21:53
Posty: 18
Lokalizacja: Dziki Zachód
Witajcie
Coś złego dzieje się z układem chłodzenia w moim autku.
Przy rozgrzanym silniku bardzo szybko ubywa mi płynu chłodzącego.
Po przejechaniu około 50 km przy temperaturze silnika 90 stopni ubywa mi około 1 litra płynu.
Zauważyłem również, że czasami wskażnik temeperatury nagle schodzi do zera aby po kilku minutach powrócił znów do wartości 90 stopni.
Zmieniłem już korek wlewu ale nadal jest to samo.
Olej nie ma zabarwienia kakaowego.
Co może być tego przyczyną ?
Dziękuje za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 20:40:26 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... wy#1162134

(urywek w części dotyczącej głowicy silnika)

To oczywiście tylko sugestia a nie "wyrok" na Twój silnik ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 11:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2008 15:21:53
Posty: 18
Lokalizacja: Dziki Zachód
No i nic się z tego postu nie dowiedziałem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 11:59:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jacek528 napisał(a):
No i nic się z tego postu nie dowiedziałem :(


1. Gdybyś chociaż trochę się poświęcił i poczytał następne posty - poznałbyś najbardziej prawdopodobne / powszechne przyczyny swojego problemu ... .
Nie będę teraz reedytował i cytował wybranych fragmentów tamtego topika, bo jest tam prawie wszystko o głowicach 1,9 PD ... .
2. Mówiąc krótko - skoro płyn wywala przez korek zbiorniczka wyrównawczego (tak wnioskuję z Twojego opisu), temperatura nie wzrasta ponad 90* (co raczej wyklucza pompę wody), to na 99,99% masz krzywą lub popękaną głowicę.
Nie musi być śladów oleju w płynie chłodzącym, nie musi być śladów płynu chłodzącego w oleju.

Jeżeli masz problem z głowicą, to szacowane koszty naprawy zawierają się w przedziale od 2 tyś. do 3,5 tyś. PLNów .

Wskazuję na głowicę, ponieważ wymieniałeś już korek zbiorniczka i jak rozumiem - tamtędy następuje ubytek.

Jeżeli jednak w okolicy zbiorniczka nie widzisz śladów płynu G12, to zacznij od sprawdzenia szczelności chłodnicy i/lub pompy wody. Korozja chłodnic w PDkach to też normalka, a cieknące pompy to nic nadzwyczajnego jeśli nie zostały zmienione "razem z rozrządem".

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2008 15:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2008 15:21:53
Posty: 18
Lokalizacja: Dziki Zachód
o taką odpowiedź Piotrze mi właśnie chodziło :)
teraz jestem już oświecony :)
nadmienie jeszcze, że zauważyłem ślady odparowanej cieczy pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego a dziś po przejchaniu 50 milometrów musiałem dolać 1 litr płynu.
dziękuje za podpowiedź i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: