.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 04.lut.2025 23:56:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI] prosba o ocene logow
PostNapisane: 03.kwi.2008 14:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
Witam.
Dzisiaj testowalem autko. Zrobilem logi al nie za bardzo wiem jak je zinterpretowac wiec bardzo prosze o ocene logow z silnikczka 2.5 tdi

Statyczne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fb ... e510c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3c ... 33b25.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a65 ... 48918.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cba ... 45465.html

Basic:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35a ... b32d2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc9 ... 4aac2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59d ... 3a001.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7d6 ... 0828d.html

Dynamiczne:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a25 ... a96c4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cfc ... 89a7b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80d ... c29ba.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/295 ... f1c63.html

Oprocz tego blad nr 01442 - Misfire due to Lack of fuel

Z gory dzieki za wszelka pomoc.

Pozdrawiam

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 15:33:13 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
na początku miałeś nie dogrzane auto ( przy statycznych logach 80 st C) ale pożniej temp wzrosła do 92 st C (termostat sprawny ) , ale chyba Kąt wtrysku do regulacjii , poprawcie mnie jeżeli się myle

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 16:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gustav200 napisał(a):
(...)poprawcie mnie jeżeli się myle


poprawiamy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 16:47:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
poprawiamy kolege czy kat wtrysku? :)

swoja droga autko ma byc zakupione wiec i rozrzad do wymiany. Jesli rozrzad to i tak katy wtrysku do ustawienia? Dobrze kumam?
A pozostale sprawy? W normach?

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 17:09:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2008 19:56:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
meszrum:
dzieki wielki za ocene. Jutro jade w takim razie przeswietlic jeszcze mocniej autko.
Poza tematem czy ktos pamieta jak sprawdzic stan licznika (tego z silnika) VAGiem. Wiem ze gdzies bylo na fdorum ale nie moge sie dokopac.
I jeszcze jedno pytanie:
jest moze na forum ktos z gniezna z czujnikiem grubosci lakieru celem sprawdzenia jednego autka?

Pozdr.

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 06:02:09 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Na magistrali Can jest taka opcja , a tu sie nic nie zdziała

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 07:37:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
O logach:
Szkoda, że z nagłówków wycięto numery seryjne sterownika i wersję softu ... :/ . Nawet nie wiadomo jaki silnik oceniamy :/ (chociaż przebieg zadanych wartości wskazuje na "świeży towar" z literką "B" w kodzie silnika).

Generalnie wszystko mieści się w normie lecz małe podciśnienie w układzie dolotowym (tak najczęściej) sugeruje, że za jakiś czas - należy pomyśleć o regeneracji turbo (lub przynajmniej regulacji "zmiennej geometrii" w specjalistycznej firmie) oraz czyszczeniu/wymianie EGRa .
Takie parametry osiągają zazwyczaj silniki z przebiegiem rzędu 180 - 200 tkm ale to "wróżenie z fusów" ... .


O kącie wtrysku:
Raczej tylko nagłówek źle się zapisał, a rzeczywisty kąt chyba jest OK.


O błędzie 01442:
Istnieje kilka możliwości
- układ zasilania zapowietrza się
- filtr paliwa jest/był brudny
- w zbiorniku zalega woda
- lub poprostu ktoś spuścił za duzo paliwa (np. turecki handlarzyk :): )

Jedno jest raczej pewne - skoro taki błąd się zapisał, to ktoś muisiał dłuższy czas "jeździć na powietrzu" lub kręcić rozrusznikiem z pustymi przewodami paliwa.

O odczytaniu rzeczywistego przebiegu:
Powinno się udać przy pomocy pełnej wersji Vag-Coma lub za pomocą specjalnego oprogramowania VAG (ale po wyjęciu sterownika silnikowego z samochodu).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 07:48:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gustav200 napisał(a):
Na magistrali Can jest taka opcja , a tu sie nic nie zdziała


co Ty opowiadasz .... :?: jak sie nie da .... wszystko zalezy od tego czy ta opcja w sterowniku jest aktywna ... a jak nie pojdzie po kablu [oczywiscie trzeba miec ori HEX-CAN ;)] to mozna to zrobic na stole .... ;)

Piotruś napisał(a):
lub za pomocą specjalnego oprogramowania VAG (ale po wyjęciu sterownika silnikowego z samochodu).


czy to oprogramowanie naprawde takie specjalne :?: ... ;) :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
Piotruś:
Dzieki za twoja opinie.

Rzeczywiscie silnik to BAU. Co do przebiegu to wg wskazan licznika jest 150kkm ale wg stanu zuzycia oraz domniemanej historii to bedzie kolo 180-200. Sadze jednak ze autko jeszcze posmiga. Jedyne co mnie zaniepokilo to to ze po ostrym spalowaniu silnika smierdzialo z wydechu. Byl to zapach trudny do opisania ale dosc intesywny. Dodam ze z rury nie dymilo.

Rozumiem ze z logow wynika iz samochod raczej mozna uznac za warty zakupu (biorac pod uwage silnik)?
Szacujac koszty regeneracji lub czyszczenia: duzo tego bedzie?

Dzisiaj bede jeszcze raz podlaczal pod kompa wiec moze uda sie jakos ten przebieg zczytac. To bedzie w funkcjach dodatkowych?

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:03:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
czy to oprogramowanie naprawde takie specjalne :?: ... ;) :peace:


Według mnie "specjalne", skoro służy wyłącznie do odczytywania przebiegu zapisanego w sterowniku silnika.

Być moze myślimy o różnych "produktach" ... ;) :?:
Istnieje też inny program - wyliczający przebieg na podstawie danych umiejscowionych w licznku, sterowniku klimy i sterowniku poduszek.
No ale ja na tym kończę :): :peace: , bo znowu zapędzisz mnie w kozi róg ... :-) :P ... .
A poza tym muszę wyszarpać głowicę z PDka ... :-) (tym razem AJM jesli "ktoś" :): szuka analogii ... :): :diabel: ) .

:d :peace:


Crn napisał(a):
Piotruś:
Dzieki za twoja opinie.

Rzeczywiscie silnik to BAU. Co do przebiegu to wg wskazan licznika jest 150kkm ale wg stanu zuzycia oraz domniemanej historii to bedzie kolo 180-200. Sadze jednak ze autko jeszcze posmiga. Jedyne co mnie zaniepokilo to to ze po ostrym spalowaniu silnika smierdzialo z wydechu. Byl to zapach trudny do opisania ale dosc intesywny. Dodam ze z rury nie dymilo.


W zdrowym BAU - po "spałowniu" - spaliny są prawie bezwonne ale to nie jest rozmowa na fachowym poziomie i w tej sprawie na pewno nie dojdziemy do konstruktywnych wniosków via net ... :): ;) .

Crn napisał(a):
Rozumiem ze z logow wynika iz samochod raczej mozna uznac za warty zakupu (biorac pod uwage silnik)?


Jeżeli dla Ciebie wymiernikiem stanu silnika są logi, z których można wyczytać co najwyżej sprawność osprzętu - to tak, powinien śmigać. Jednak moim zdaniem jakiekolwiek logi to co najwyżej istotny dodatek do kompleksowych oględzin wykonanych przez wprawnego fachowca/praktyka (a ktoś taki dysponuje o wiele lepszym narzędziem diagnostycznym, "zabudowanym" w darze od Boga w sercu, oku i uchu - serio ...) ... .

Crn napisał(a):
Szacujac koszty regeneracji lub czyszczenia: duzo tego bedzie?


Najogólniej/najczęściej od 1000 do 2000 zł.

Crn napisał(a):
Dzisiaj bede jeszcze raz podlaczal pod kompa wiec moze uda sie jakos ten przebieg zczytac. To bedzie w funkcjach dodatkowych?


Zależnie od wersji programu - tak.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 04.kwi.2008 08:18:22 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:17:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Crn napisał(a):

Dzisiaj bede jeszcze raz podlaczal pod kompa wiec moze uda sie jakos ten przebieg zczytac. To bedzie w funkcjach dodatkowych?


patrz tutaj:
Obrazek

Piotruś napisał(a):
A poza tym muszę wyszarpać głowicę z PDka ... :-) (tym razem AJM jesli "ktoś" :): szuka analogii ... :): :diabel: ) .



uwazaj zebys sobie plecków nie nadwyrezył .... :) :peace:

jaki przebieg mial AJM ....:?: :jezor: :):

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:24:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
Dzieki serdeczne spanky.

Zobaczymy co da sie zrobic i mam nadzieje ze dzisiaj wkoncu nabede autko.

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:34:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
spanky napisał(a):
uwazaj zebys sobie plecków nie nadwyrezył .... :) :peace:


Bella Ambiente :): :P (to nazwa przybytku rozkoszy przy drodze, którą wykorzystuję do jazd próbnych ... :D :P ) . Ale dzięki za troskę :peace:

spanky napisał(a):
jaki przebieg mial AJM ....:?: :jezor: :):


Odczytany Vag-Comem wytrzymał całe 130 tkm. Ale poza tym - techniczne niemowle i nie wygląda nawet na ten przebieg. Historia z ASO zgodna z książką i licznikiem. Korekcja na 'przedmuchanym" cylindrze - od 0,00 do 0,20 (czyli jakby wcale nie było korekcji).
Jedyny objaw - lekko utrudniony zimny rozruch, sporadycznie i co kilka dni ... .
Tak niewyrazista sytuacja, że pierwsze podejrzenie padło na pompę dwufunkcyjną ale kiedy po jej (na próbę) wymianie piana w powrocie nie zniknęła - wiedziałem już "wszystko" ... .

Do Kolegi Crn - inny silnik, inne auto ale jak widzisz - doskonały (wręcz najdoskonalszy) dowód, że pomimo bardzo poważnej awarii silnika (tutaj akurat wypalone gniazdo rozpylacza i ubytek kompresji do instalacji powrotnej paliwa) - z logów możnaby powiedzieć, że silnik osiąga parametry fabrycznie nowego ... .
Mało tego - nie wszystkie nowe silniki cechują się aż tak idealnymi odczytami z logów ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 08:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
Piotruś napisał(a):
Mało tego - nie wszystkie nowe silniki cechują się aż tak idealnymi odczytami z logów ... .


No to jest muzyka dla mych uszu ;)
Oby tylko blachowa byla w miare i autko proste. Widać że bylo cos robione al jade dzisiaj z fachowcem i bedziemy oceniac.

Pozdrawiam i dziekuje

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 09:11:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Odczytany Vag-Comem wytrzymał całe 130 tkm. Ale poza tym - techniczne niemowle i nie wygląda nawet na ten przebieg. Historia z ASO zgodna z książką i licznikiem. Korekcja na 'przedmuchanym" cylindrze - od 0,00 do 0,20 (czyli jakby wcale nie było korekcji).
Jedyny objaw - lekko utrudniony zimny rozruch, sporadycznie i co kilka dni ...


ach te PD-ki .... ;)

a co do przebiegu z ECU za pomoca Vag'a to tak to wyglada na ekranie laptopa ;) :

Obrazek

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 10:49:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Piotruś napisał(a):
W zdrowym BAU - po "spałowniu" - spaliny są prawie bezwonne ale to nie jest rozmowa na fachowym poziomie i w tej sprawie na pewno nie dojdziemy do konstruktywnych wniosków via net ... :): ;) .



zgadzam się w 100%, sam byłem zaskoczony podczas degustacji :peace: - czuć tylko jakby parę z garczka z zupką ziołową - w starym AYM czuć było taki szczypiący zapaszek - tu dosłownie czuściutki oddech - po doprawieniu mixolkiem nabiera dodatkowej nutki zapachowej :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 12:22:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.mar.2008 10:02:29
Posty: 42
Lokalizacja: Chodziez
No i stało sie Panowie.

Dzieki waszej pomocy nabylem wczoraj poszukiwana A-szostke :) Nie bylo latwo ale na dzien dizisjeszy moge powiedziec ze "warto"
Jak zrobie zdjecia to sie pochwale ;)
Chodzi jak ta lala i mam nadzieje ze jeszcze dlugo mi posluzy.

Pewnie nie raz jeszcze bede pytal o rozne rzeczy. Sam chetnie tez w miare mozliwosci pomoge.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam!

_________________
rencontres


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 18:02:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Co do tego sprawdzania przebiegu to chyba potrzeba VC 7...
Stąd moje pytanie czy Viakenem KKL USB da rade to zrobić? Bo wydaje mi się, że w tej wersji nie działa.

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 18:18:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Mati_A6 V6 napisał(a):
Co do tego sprawdzania przebiegu to chyba potrzeba VC 7...
Stąd moje pytanie czy Viakenem KKL USB da rade to zrobić? Bo wydaje mi się, że w tej wersji nie działa.


wersja 6xx tez juz to miala ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: