.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 03:59:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2.5TDI AAT] Ciezki rozruch z kopceniem
PostNapisane: 10.kwi.2008 12:17:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2006 22:11:59
Posty: 1
Lokalizacja: Świdnica
Dzien dobry!
Kupilem jakis czasem temu C4 z silnikiem AAT. Silnik mial zle ustawiona pompe (poprzedni wlasciciel wymienil rozrzad i mu zle ustawili), byla sporo przyspieszona tak ze praktycznie nie dalo sie tym jezdzic. Oddalem do mechanika wymienione wszystkie paski rolka i pompa wody, Potem pojechal do pompiarza ustawiony na kompie (Bosch) eleganko i rowno zaczol pracowac, przyspieszenie eleganckie, zaczol pracowac jak powinien. Niestety pojawil sie problem z uruchomieniem na zimno. jak postoi przez nocy trzeba sporo krecic (z 15 sekun nawet po dwa razy), jak juz odpali strasznie rzuca silnikiem a z rury wydobywaja sie ciemne kleby dymu (obroty okolo 1000-1200), po jakis 5-15 sek wyrownuje obroty, dym na krutko jasnieje i ginie, obroty spadaja do (zalezy od temeratury jak cieplo 800 jak zimno jakies 1000) i potem juz pracuje normalnie. Moge odrazu wylaczyc i odpalic odrazu zalaczy juz normalnie (czytaj silnik zimny). Nie mam zadnych problemow z odpaleniem cieplego czy letniego silnika. Odwiozlem do pompiarza sprawdzil cisnienie z pompy mowi ze rewelacyjne powykrecal wtryski podobno jak na oko jakies 80%. Jedyne co to powiedzial ze na zimno!! na drugim cylindrze slabe cisnienie (no to by tlumaczylo rzucanie silnikiem) po rozgrzaniu wszystko w pozadku i wszystkie trzymaja cisnienie! Stwierdzil ze jak byl przestawiony to mogla sie cos tam lekko podgiac i sie przywiesza grzybek i nie trzyma cisnienia (tylko czemu tak sie dzieje na zimno?! a nie caly czas), druga wersja ze cos nie tak moze byc z jakas "szklanka" (peknieta czy cos takiego) (laik jestem wiec nie rozumiem oco chodzi). Powiedzial zeby pojezdzic troche tak z 10tkm coby sobie silnik teraz "luzno popracowal" (czytaj nie przyspieszony byl tak mocno), i ze sie powinno wszystko ulozyc...No niestety 10 minela a problem nie zniknol. Podobno zeby dowiedziec sie co z tym cisnieniem trzeba by sciagac glowice a to juz spore koszty (za samo rozebranie ;)
Ma ktos jakis pomysl skad te kleby dymu przy rozruchu i to tylko jak postoi troche i wystygnie?! (Rzucanie jakos zniose). Dziwi mnie ze przed wymienianiem rozrzadu itd odpalal bez tego smogu i odrazu, chociaz rzucal?! Przeszukalem wyszukajke znalazlem cos o zaklajstrowu EGR cos kombinowalem ale bez roznicy, znalazlem cos o dawkach rozruchowych ale w AEL i nie wiem czy w tej pompie (koncowka 108AX) wogole cos takiego sie ustawia.
Dodam ze silnik przez te 10tkm nie wziol prawie wogole oleju (wsumie jezdze spokojnie, a podobno TDI lubia lyknac oleju jak sie dusi) ... Wierzac temu co na liczniku to ma 230tkm na jechane...
... zapomnialbym na pompie (zaraz przy wyjsciu z pompy przewodow do wtrysku) przychodzi taki kabel (podobno to jakis elektro zawor) nie wiem czemu ale orginalny kabel jest odlaczony a podciagniety jest przewod ze stacyjki (pompiarz stwierdzil ze moze cos ze sterowaniem bylo nie tak ze wylaczal silnik i ktos spiol tak ale podobno zadnych bledow na kompie nie pokazywalo wiec nie wiem czemu tak to ktos wymyslil). Kiedys jak dlugo krecilem i nie moglem odpalic kumpel "popykal" (no tym kabelkiem wlaczal i rozlaczal) i odpali. Nie wiem moze to cos z tym elektro zaworem nie tak? Da sie go jakos wymienic samemu...

Koncze troche dlugiego posta z gory dzieki za jakies pomysly i rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 13:14:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
sprawdz uklad paliwowy czy paliwo przez noc nie ucieka z wezyka
i zrob logi wrzucisz na forum wtedy bedzie od czego zaczac

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 14:50:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
Jeśli wcześniejsza rada nie pomoże, to może kąt wtrysku ustawili "książkowo" i jest za późny, przyśpieszyć trochę (patrząc od przodu auta pompą lekko w lewo obrócić) i po bólu!!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron