Stamlej napisał(a):
Filtry:
- najlepiej ori
- bez zastrzeżeń możesz stosować KNECHT
- możesz też mann
- jak filtrona to tylko kabinowy (chociaż ludzie jeżdzą na filtronach i jakoś im to działa...)
Olej:
5W40 Syntetyczny:
- ja polecam Ci MOTUL X-Cess 8100 (180zł za 5 litrów)
- castrol Magnatec 5W40 Albo Castrol Edge
Dotąd jeździłem na Castrolu, to pewnie przy nim zostanę. Mam tylko pytanie, czy może użyć Edge Sport 0W40, bo taki mi zaleciła szukajka na stronie Castrol?
Ma jakieś większe znaczenie różnica między 5W40 a 0W40?
Cytuj:
Gdzie kupować:
- INTERCARS - przez internet
- EUROCARS - duża firma we wrocławiu - tylko ori części wv/audi/seat/skoda i na 100% ori tanie oleje - ja tam kupuję
http://allegro.pl/my_page.php?uid=3860521Przejrzałem ofertę Intercars i niestety nie znalazłem produktów Audi. Czy nie mają w ofercie czy istnieją wpisy pod nazwą innego producenta, który dostarcza te produkty dla Audi? - Stąd było moje pytanie w pierwszym poście: kto dostarcza np. filtry dla Audi.
Cytuj:
Nie lej LL...
Ja nie lałem. Autko tak zalane kupiłem. Ja jestem grzeczny i slucham rad z forum AKP i nie będzie już LL
Cytuj:
Co Ci mam jeszcze więcej powiedzieć...
może że filtr paliwa co 30 max 45kkm zmieniaj
filtr oleju, powietrza co zmianę oleju
zmieniaj olej co 13kkm
filtr przeciw pyłkowy według zużycia - jak jeżdzisz na climatronicu na auto to co zmianę oleju
Właśnie, jak to jest z tą częstotliwością zmian. Filtr oleju zawsze razem z olejem (u mnie co roku, bo robię tylko 10tys. km rocznie). A filtr paliwa i powietrza? Myślałem, że częściej sie zmienia filtr paliwa, bo dostałem z ASO wydruk z Elsy prac wykonywanych w ramach serwisu i jest tam wymiana filtra paliwa, a filtra powietrza brak. Dodatkowo o ile dobrze pamiętam w książce serwisowej widziałem chyba filtr powietrza - wymieniać co 60tys. km.
To jak to jest z tymi filtrami paliwa i powietrza w końcu?
(ja tak czy siak chyba będe przy każdej zmianie oleju zmieniał oba)
A filtr pyłkowy z wkladem węglowym wstawiać czy bez? Co mi daje taki wkład?
Cytuj:
Olej spuszczaj z miski. Podczas zmiany oleju zmień pierścień uczelniający przy misce. Moment dokręcania to 25nm - nie przesadź bo pozrywasz gwint.
Czy po takim spuszczeniu miska jest czyściutka czy trzeba coś jeszcze odessać? Jeśli tak, to którędy się odsysa?
Cytuj:
Sprawdzaj stan zawieszenia podczas każdego serwisu
A to sprawdzam na badaniu technicznym i pewnie jak dorwę wydrugi z ostatniego, to zapytam jeszcze czy wszystko jest cacy i kiedy/przy jakich wartościach powinienem się tym zająć
Wielkie dzięki za tę odpowiedź. Takich porad oczekiwałem właśnie
Przy okazji naszły mnie jeszcze dodatkowe pytania:
1) Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodzącego?
2) Czy można samemu sprawdzić klimatyzację? Kody klimatronika wiem jak sprawdzić dzięki informacjom z forum
Ale chodzi mi jeszcze o szczelnosć układu i ilość czynnika chłodzącego. Czy jest jakis zbiorniczek gdzie widać ilosć tego czynnika? (nie śmiać się proszę, ja się nie znam
)