.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 00:47:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 1.9 TDI ASV] Sam serwisuję swoje Audi-oczekuję wskazówek
PostNapisane: 07.kwi.2008 16:04:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Po dłuuugich przemyśleniach i zapoznaniu się z opiniami w sieci o jakości usług polskich ASO Audi (przynajmniej tych najbliższych mnie), uwzględnieniu cen serwisu i faktu, że auta sprzedawać nie będę, a trafi ono prawdopodobnie w spadku po mnie do rodziców postanowiłem sam serwisować autko.
Do dyspozycji mam:
- ojca mechanika - nie samochodowego, ale samochody kiedyś też rozbierał w drobny maczek i skladał - jeździły po tym świetnie :-)
- parę wydruków z ElsaWin
- no i przede wszystkim mam to forum, czyli Was :-)
Liczę więc, że mi udzielicie cennych wskazówek i odpowiecie na parę poniższych pytań :-)

Dane wstępne - autko: Audi A3 1.9TDI ASV 2001 rok, przebieg 96tys.km, ostatni serwis przy przebiegu 82tys. km styczeń 2007 w ASO Audi w Niemczech - z wymianą rozrządu i wszystkim co tam trzeba było robić dla przebiegu 90tys.

Parę moich pytań:
1) jaki olej polecacie? (chodzi mi o specyfikację przede wszystkim) - dotąd był lany Castrol SLX LongLife III 5W30
Mimo, że w ASO powiedzieli, że dalej by robili serwisy LongLife, to po Waszych wcześniejszych radach postanowiłem przesiąść się na wymiany coroczne/maks.15tys. km.
1a) a jakim olejem są zalewane fabrycznie Audi? Tu chodzi mi o producenta/ów

Przy zmianie oleju oczywiście zmiana filtra oleju.
2) Jakich producentów filtry polecacie?
2a) Kto dostarcza filtry dla Audi - bo chyba oryginały Audi, to nie Audi samo w sobie, tylko ktos inny, kto kółka wyrzeźbił na pudełku dostarcza?

Te same pytanka odnośnie filtrów paliwa, powietrza i przeciwpyłkowego.

3) Jakie sklepy internetowe lub w województwie pomorskim (najchętniej 3city) polecicie? Żeby było tanio (co do jakości to chyba wystarczy, że wybiorę odpowiedniego producenta) :-)

4) Na co jeszcze zwrócić uwagę podczas takiego "serwisu"?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 16:28:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Filtry:
- najlepiej ori
- bez zastrzeżeń możesz stosować KNECHT
- możesz też mann
- jak filtrona to tylko kabinowy (chociaż ludzie jeżdzą na filtronach i jakoś im to działa...)

Olej:
5W40 Syntetyczny:
- ja polecam Ci MOTUL X-Cess 8100 (180zł za 5 litrów)
- castrol Magnatec 5W40 Albo Castrol Edge

Gdzie kupować:
- INTERCARS - przez internet
- EUROCARS - duża firma we wrocławiu - tylko ori części wv/audi/seat/skoda i na 100% ori tanie oleje - ja tam kupuję http://allegro.pl/my_page.php?uid=3860521


Nie lej LL...

Co Ci mam jeszcze więcej powiedzieć...
może że filtr paliwa co 30 max 45kkm zmieniaj
filtr oleju, powietrza co zmianę oleju
zmieniaj olej co 13kkm
filtr przeciw pyłkowy według zużycia - jak jeżdzisz na climatronicu na auto to co zmianę oleju

Olej spuszczaj z miski. Podczas zmiany oleju zmień pierścień uczelniający przy misce. Moment dokręcania to 25nm - nie przesadź bo pozrywasz gwint.

Sprawdzaj stan zawieszenia podczas każdego serwisu :)

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:55:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Stamlej napisał(a):
Filtry:
- najlepiej ori
- bez zastrzeżeń możesz stosować KNECHT
- możesz też mann
- jak filtrona to tylko kabinowy (chociaż ludzie jeżdzą na filtronach i jakoś im to działa...)

Olej:
5W40 Syntetyczny:
- ja polecam Ci MOTUL X-Cess 8100 (180zł za 5 litrów)
- castrol Magnatec 5W40 Albo Castrol Edge

Dotąd jeździłem na Castrolu, to pewnie przy nim zostanę. Mam tylko pytanie, czy może użyć Edge Sport 0W40, bo taki mi zaleciła szukajka na stronie Castrol?
Ma jakieś większe znaczenie różnica między 5W40 a 0W40?

Cytuj:
Gdzie kupować:
- INTERCARS - przez internet
- EUROCARS - duża firma we wrocławiu - tylko ori części wv/audi/seat/skoda i na 100% ori tanie oleje - ja tam kupuję http://allegro.pl/my_page.php?uid=3860521

Przejrzałem ofertę Intercars i niestety nie znalazłem produktów Audi. Czy nie mają w ofercie czy istnieją wpisy pod nazwą innego producenta, który dostarcza te produkty dla Audi? - Stąd było moje pytanie w pierwszym poście: kto dostarcza np. filtry dla Audi.

Cytuj:
Nie lej LL...

Ja nie lałem. Autko tak zalane kupiłem. Ja jestem grzeczny i slucham rad z forum AKP i nie będzie już LL :-)

Cytuj:
Co Ci mam jeszcze więcej powiedzieć...
może że filtr paliwa co 30 max 45kkm zmieniaj
filtr oleju, powietrza co zmianę oleju
zmieniaj olej co 13kkm
filtr przeciw pyłkowy według zużycia - jak jeżdzisz na climatronicu na auto to co zmianę oleju

Właśnie, jak to jest z tą częstotliwością zmian. Filtr oleju zawsze razem z olejem (u mnie co roku, bo robię tylko 10tys. km rocznie). A filtr paliwa i powietrza? Myślałem, że częściej sie zmienia filtr paliwa, bo dostałem z ASO wydruk z Elsy prac wykonywanych w ramach serwisu i jest tam wymiana filtra paliwa, a filtra powietrza brak. Dodatkowo o ile dobrze pamiętam w książce serwisowej widziałem chyba filtr powietrza - wymieniać co 60tys. km.
To jak to jest z tymi filtrami paliwa i powietrza w końcu?
(ja tak czy siak chyba będe przy każdej zmianie oleju zmieniał oba)
A filtr pyłkowy z wkladem węglowym wstawiać czy bez? Co mi daje taki wkład?

Cytuj:
Olej spuszczaj z miski. Podczas zmiany oleju zmień pierścień uczelniający przy misce. Moment dokręcania to 25nm - nie przesadź bo pozrywasz gwint.

Czy po takim spuszczeniu miska jest czyściutka czy trzeba coś jeszcze odessać? Jeśli tak, to którędy się odsysa?

Cytuj:
Sprawdzaj stan zawieszenia podczas każdego serwisu :)

A to sprawdzam na badaniu technicznym i pewnie jak dorwę wydrugi z ostatniego, to zapytam jeszcze czy wszystko jest cacy i kiedy/przy jakich wartościach powinienem się tym zająć :-)

Wielkie dzięki za tę odpowiedź. Takich porad oczekiwałem właśnie :-)

Przy okazji naszły mnie jeszcze dodatkowe pytania:
1) Czy można jakimś domowym sposobem sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodzącego?
2) Czy można samemu sprawdzić klimatyzację? Kody klimatronika wiem jak sprawdzić dzięki informacjom z forum :-) Ale chodzi mi jeszcze o szczelnosć układu i ilość czynnika chłodzącego. Czy jest jakis zbiorniczek gdzie widać ilosć tego czynnika? (nie śmiać się proszę, ja się nie znam :peace: )

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 11:30:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Co do klimatyzacji - nie pomogę bo nie znam się kompletnie na tym.

W eurocars - http://www.eurocars.com.pl/ tu znajdziesz numer kontaktowy - dostaniesz ori części Audi - w zasadzie tylko tym handlują, oleje mają dodatkowo. Ceny niższe 15-20% niż w aso

Filtr paliwa w aso zmieniają co 60kkm! Powietrza zmienia się zawsze, razem z filtrem oleju.

Powtórzę jeszcze raz. FILTRY ORI, KNECH, MANN, FILTRON (według tej kolejności)

Olej z miski możesz odessać poprzez otwór na korek - który wykeęcasz :) Ale najlepiej pod koniec zlewania podnieść odrobinę przeciwną stronę auta (tak żeby korek znalazł się jak najniżej) i sam spłynie do zera.

Olej spuszczaj jak silnik jest ciepły!

Olej spuszczaj przez przynajmniej 30 minut

Możesz zostać przy castrolu, ale z pewnego źródła (w eurocarsie EDGE jest po 140zł za 5litrów - niemiecki)

Możesz lać Edge albo 5w40. Jak możesz wydać kilkanaście zł więcej to polecam edge.

Filtr paliwa jak już tak się uparłeś to zmieniaj raz do roku ale po zimie.
Jeżeli olej też Ci wypadnie raz do roku to też po zimie rób zmianę. Ogólnie nawet jakbyś miał 9000km a upłytnie rok (i zima) to zmień olej

Filtr pyłkowy z wkładem węglowym redukuje w znacznym stopniu smród np. zza autobusu lub jelcza... Ja polecam

Sprawdzanie temp zamarzania robi się przyrządem ze stacji benzynowej za 30zł

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 17:02:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Stamlej napisał(a):
Filtr paliwa w aso zmieniają co 60kkm! Powietrza zmienia się zawsze, razem z filtrem oleju.

A w książce serwisowej znalazłem :P
Audi Serviceplan napisał(a):
Serviceumfange
- Kraftstoffilter ersetzen TDI Motore (nicht Pumpe Duse Motore)
...
Zusatzlich alle 60.000km
- Luftfiltereinsatz ersetzen und Gehause reinigen
- Kraftstoffilter ersetzen (TDI Motore Pumpe Duse)

Ale ponieważ ja tu pytam o dobre rady (wg książki, to ja na LL powinienem niby jeździć), więc stanie na wymianie wszystkich filtrów. Pomoże, nie pomoże... zaszkodzić nie powinno ;-)

Stamlej napisał(a):
Olej spuszczaj jak silnik jest ciepły!

A czy to nie grozi oparzeniem się przy odkręcaniu korka? :>

Stamlej napisał(a):
Możesz lać Edge albo 5w40. Jak możesz wydać kilkanaście zł więcej to polecam edge.

Stawiam na jakość i chcę by niuni było jak najlepiej, więc jak polecasz Edge, to będzie Edge :-)

Stamlej napisał(a):
Filtr paliwa jak już tak się uparłeś to zmieniaj raz do roku ale po zimie.
Jeżeli olej też Ci wypadnie raz do roku to też po zimie rób zmianę. Ogólnie nawet jakbyś miał 9000km a upłytnie rok (i zima) to zmień olej

Akurat wiosna się zaczyna, więc chyba odpowiednia pora :-)

Stamlej napisał(a):
Sprawdzanie temp zamarzania robi się przyrządem ze stacji benzynowej za 30zł

To jeszcze muszę znaleźć taką stację.
Zna ktoś takowe w 3city?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 18:10:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Ja polecam Motul X-Cess 8100

Edge pooleca Piotruś. Wybierz co chcesz - obydwa dobre.

Stacja benzynowa z testerem:
http://moto.allegro.pl/item343558205_pr ... point.html
http://moto.allegro.pl/item337951124_te ... acego.html

Oparzyć się łatwo - ale jak się chce to się da :)

Pozdr.

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 21:00:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Stamlej napisał(a):
Ja polecam Motul X-Cess 8100

Edge pooleca Piotruś. Wybierz co chcesz - obydwa dobre.

Zdecydowałem się na Edge, ale jak zacząłem wnikać, to straciłem pewność czy Edge Sport 0W40 czy Edge Turbo Diesel 5W40.
Z jednej strony ES mi szukajka Castrola zasugerowała, ale z drugiej strony patrząc na instrukcję obsługi i wymagane normy VW to powinienem mieć VW 505.00 razem z 500.00 lub 505.01. Tymczasem ES ma 502.00, 503.01 i 505.00, czyli brakuje 500.00, żeby było zgodne z zaleceniem z instrukcji obslugi. Ale dlaczego w takim razie Castrol zaleca ES do 1.9TDI?
Natomiast ETD ma VW 502.00, 505.00 i 505.01 czyli pasuje do zaleceń ze względu na tę ostatnią normę.
To który z tych dwóch wybrać i dlaczego? :/

A tak wogóle to 1.9 TDI ASV jest na pompowtryskach czy nie? Bo zgodnie z tym co znalazłem jest to VEP - co to wogóle jest? Co bądź Pumpe Duse to nie jest, czyż nie tak?
O to pytam dlatego, że się doszukałem, że dla PD obowiązkowo musi być 505.01 zaś dla nie PD wystarczy 505.00. Ale do czego niby ma być 500.00 oprócz 505.00 skoro to jakaś stara norma - tak mi się wydaje?

I przypomniało mi się jeszcze. Co z ustawieniem komputera odnośnie przypomnień o serwisach? Bez większego bólu zrobię to VAG-COMem?


Stamlej napisał(a):

A takie stacje to mi się podobają. A już chciałem się pytać na stacjach podczas tankowania paliwa :):
A czym te powyższe się różnią poza ceną? Warto na coś zwrócić uwagę kupując takie cudo?

Stamlej napisał(a):
Oparzyć się łatwo - ale jak się chce to się da :)

To może mi jeszcze doradzisz jak trzeba chcieć, żeby się dało bez oparzenia? :>

Domyślam się, że jestem upierdliwy i wnikam w jakieś szczegóły, ale po prostu ludzka ciekawość :peace:

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 21:49:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Na 100% masz pompę VP37 - nie masz PD

Olej kup EDGE Diesel - i tak za nadto :)

O olejach sobie poczytaj tu:
http://sleev.neostrada.pl/akp/Oleje.pdf

Kup ten droższy tester - różnica niewielka a działa na 100% - używałem kiedyś takiego

A doradzę :)

Chcieć jest łatwo - poprostu odkręcasz korek wlewowy na pokrywie rozrządu 9ten przez który wlewa się olej do silnika), możesz poluzować lub wyjąć bagnet, i odkręcasz korek m misce - powoli i wytrwale, cały czas dociskając go na wszelki wypadek. Jak już będzie wykręcony (i tylko przyciśnięty) to ciągniesz go szybko do siebie i tyle. Jak spłynie "pierwsza fala" to wykręcasz filtr oleju - zrób to delikatnie żeby nie upaprać silnika. Trochę zawile to wyjaśniłem ale dasz radę.

Masz szczęście że filtr u Ciebie to tylko wkład - nie upierdzielisz siebie, ani silnika :peace:

A ciekawość rozumię doskonale - sam jestem taki ciekawniś ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Ostatnio edytowano 15.kwi.2008 10:43:33 przez Stamlej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 09:04:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Stamlej napisał(a):
O olejach sobie poczytaj tu:
http://sleev.neostrada.pl/Oleje.pdf

Świetny zbitek informacji (ten link akurat nie działał mi, ale znalazłem tego PDFa gdzie indziej :-) ). Można się sporo dowiedzieć, ale sprawiło to, że jeszcze bardziej zacząłem wnikać i robić sobie zestawienia parametrów olejów - normalnie masakra jak mi to namieszało (pozytywnie) w głowie :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 10:45:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Link poprwiony :) Robiłem porządek na ftpie i zapomniałem w temacie zmienić. Sprawdź więc sobie jeszcze czy to to samo :) Ale podejrzewam że tak - skoro mówisz że to świetny zbitek informacji :peace:

Pozdr!

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 12:38:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Stamlej napisał(a):
Link poprwiony :) Robiłem porządek na ftpie i zapomniałem w temacie zmienić. Sprawdź więc sobie jeszcze czy to to samo :) Ale podejrzewam że tak - skoro mówisz że to świetny zbitek informacji :peace:

Niestety ciągle mi nie działa ten link, ale też sądzę, że raczej to samo znalazłem :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 13:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Musi działać http://sleev.neostrada.pl/akp/Oleje.pdf
Ten w cytacie nie będzie bo jedo nie dam rady wyedytować ;)

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2008 16:19:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Stamlej napisał(a):
Musi działać http://sleev.neostrada.pl/akp/Oleje.pdf
Ten w cytacie nie będzie bo jedo nie dam rady wyedytować ;)

Faktycznie działa :D
I jest to ten sam dokument, który wygooglałem :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: