Z pobieżnego przejrzenia danych w elsa wynika, że różnice są w stopniu kompresji, obrotach odcięcia i w obecności "secondary air system"
- ACK 10.6, 6500, nie ma
- ALG 10.6, 6500, ma
- AMX 10.3, 6800, ma
- APR 10.1, 6800, nie ma
- AQD 10.1, 6800, ma
Secondary air system zmniejsza emisję szkodliwych substancji na zimnym silniku pompując dodatkowe powietrze do wydechu przed katalizatorami dzięki czamu zbyt bogata mieszanka występująca w zimnym silniku ma szanse się dopalić w katach - chociaż z punktu widzenia użytkownika może być to wada, bo jest więcej części które mogą się zepsuć (pompa, przekaźnik, ze 4 dodatkowe zawory).
Silnik ALG (który przypadkowo posiadam) ma w porównaniu z pozostałymi taką wadę, że w elsa brakuje dla niego rozdziału "Motronic injection and ignition system" w wersji angielskiej - jest tylko po niemiecku, a ja akurat kiepsko "szprechen" - w tym rozdziale jest na przykład opis całej diagnostyki silnika VAGiem.
Oczywiście różnic w tych silnikach jest pewnie więcej, ale musiałby się wypowiedzieć ktoś z większą wiedzą.
_________________ A6 C5 Avant Quattro 3.0 ASN ZF5HP 2002 LPG Zenit PRO
|