.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 18:50:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2,5 TDI] multitronic - tryb awaryjny bez objawów
PostNapisane: 29.kwi.2008 15:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
Witam,

jestem nowym użytkownikiem A6 - szukałem jakiejś podpowiedzi na forum ale nie udało mi sie trafić. Wszystkie tematy i wypowiedzi jakie znalazłem mówiły o szarpaniach lub jeździe auta tylko na 3 biegu. U mnie nie ma takich objawów - auto jedzie płynnie, bez szarpnięć, przyspiesza tak jak powinno. Jedynym objawem jest wyświetlanie pełnego podświetlenia biegu "PRND".

czy ktoś miał już coś podobnego ?

Pozdrawiam
Kubarp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 15:26:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
tak, na 99% Twoj sterownik w danej temperaturze nie widzi biegu i dlatego pulsuje, do wymiany sterownik. Koszt ok. 4300zl.

Odczytales bledy vag'iem :?: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 16:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
Jeszcze nie odczytałem... szukam jakiegoś warsztatu w pobliżu okolice pomiędzy Krakowem a Katowicami (jeżeli ktoś zna jakiś godny polecenia to będę wdzięczny).

Nie bardzo zrozumiałem twoją wypowiedź - auto bez względu na temperaturę zachowuje się tak samo - nie ma znaczenia czy to początek jazdy czy po godzinie - więc albo źle zrozumiałem albo nie widzę zależności od temperatury - to samo jeżeli idzie o wypowiedź odnośnie pulsowania - czy mam rozumieć że sterownik pulsuje i przez to skrzynia wchodzi w stan awaryjny ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 16:39:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Kubarp napisał(a):
Jeszcze nie odczytałem... szukam jakiegoś warsztatu w pobliżu okolice pomiędzy Krakowem a Katowicami (jeżeli ktoś zna jakiś godny polecenia to będę wdzięczny).

Nie bardzo zrozumiałem twoją wypowiedź - auto bez względu na temperaturę zachowuje się tak samo - nie ma znaczenia czy to początek jazdy czy po godzinie - więc albo źle zrozumiałem albo nie widzę zależności od temperatury - to samo jeżeli idzie o wypowiedź odnośnie pulsowania - czy mam rozumieć że sterownik pulsuje i przez to skrzynia wchodzi w stan awaryjny ?


To ze masz podswietlone wszystkie biegi na liczniku oznacza ze sterownik skrzyni zarejestrowal jakas usterke i mogl wejsc w tryb awaryjny. To podswietlenie pulsuje czy jest ciagiem podswietlone :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 16:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
Jest ciągle podświetlone. Brak pulsowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2008 16:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Kubarp napisał(a):
Jest ciągle podświetlone. Brak pulsowania.


w takim wypadku masz szanse ze sterownik ocalal ;)

podjedz na odczyt bledow i daj znac co wywalilo ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 09:42:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
W poniedziałek jadę się podpiąć...

zobaczymy co pokaże...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: mam podobne objawy
PostNapisane: 02.maja.2008 18:31:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 07:44:26
Posty: 7
Czesc chlopaki pozwolcie ze dolącze sie do tematu mam podobny problem moze ktos poradzi mi mianowicie kiedy jadę w okolicach 50-70km/h od czasu do czasu auto zachowuje sie tak jak by zzucało biegi to tak jak bys jechał manualem i z 5 biegu nagle wzucił 4,potem 3 bieg.Zaznaczam ze to zdaza sie 3 razy na 1500km.Zajechałem do mechanika od multitronickow w Warszawie firma na ursusie midprast gosc przejechał sie stwierdził ze najprawdopodobniej dowymiany 2 bierznie i łancuch zostawiłem mu do naprawy.Rozebrał skrzynie dzwoni i mowi ze do wymiany bierznie,łancuch,zalał nowy olej,nowy filtr.Dodam jeszcze ze jak auto zzucało biegi podswietlały sie na desce i mrygały pozycje biegów.Po naprawie złktorej koszt był 7500zł dalej jest to samo! Po przeanalizowaniu błedów z komputera ktore wskazywały bezwzglednie ze uszkodzony jest czujnik predkosci ktory jest,znajduje sie w sterowniku skrzyni biegów i najprawdopodobnie to on jest sprawcą zzucania biegów poniewaz zle odczytuje czasem predkosc z jaka auto jedzie nr błędu wskazuje ze uszkoczone są te czujniki predkosci ktore są w sterowniku.Teraz zalatwiłem sobie nowy sterownik z Niemiec kolega kupił w serwisie Audi podałem numer Vin i sterownik kosztował 680 euro plus podatek razem 810 euro.Zmienie ten sterownik jesli bedzie powtazało sie zzucanie biegów to juz nie wiem co to moze byc,mam 7 lameli i mam tylko zal do goscia z Midprastu ze wywaliłem tyle kasy a dalej jest to samo.Rzekomo mam dwie nowe bierznie,łancuch ale czy mam tego na 100% stwierdzic nie mogę bo nie bylo mnie przy montazu a keidy zabierałem stare bierznie i łancuch to gosc zabardzo niechciał mi oddac! Wiec moze on je jakos regeneruje i wsadza nastepnym klijentom?Ale mowie do niego zaraz zaraz to moje bierznie czy nie moje jak moje to zabieram je.......powiedział tylko ze jak moge to zebym je mu pozniej przywiózł! jaja co!! Teraz załuje ze nie pojechał do pana Sopy na naprawe .Co sadzicie o tym ze mam uszkodzony sterownik skrzyni ja mysle ze to jest przyczyna na 99% bo pokazuje ze czujnik predoci jest uszkodzony a on znajduje sie w steroniku.

_________________
Audi A6 multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: mam podobne objawy
PostNapisane: 02.maja.2008 20:32:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
slawek100 napisał(a):
Czesc chlopaki pozwolcie ze dolącze sie do tematu mam podobny problem moze ktos poradzi mi mianowicie kiedy jadę w okolicach 50-70km/h od czasu do czasu auto zachowuje sie tak jak by zzucało biegi to tak jak bys jechał manualem i z 5 biegu nagle wzucił 4,potem 3 bieg.Zaznaczam ze to zdaza sie 3 razy na 1500km.Zajechałem do mechanika od multitronickow w Warszawie firma na ursusie midprast gosc przejechał sie stwierdził ze najprawdopodobniej dowymiany 2 bierznie i łancuch zostawiłem mu do naprawy.Rozebrał skrzynie dzwoni i mowi ze do wymiany bierznie,łancuch,zalał nowy olej,nowy filtr.Dodam jeszcze ze jak auto zzucało biegi podswietlały sie na desce i mrygały pozycje biegów.Po naprawie złktorej koszt był 7500zł dalej jest to samo! Po przeanalizowaniu błedów z komputera ktore wskazywały bezwzglednie ze uszkodzony jest czujnik predkosci ktory jest,znajduje sie w sterowniku skrzyni biegów i najprawdopodobnie to on jest sprawcą zzucania biegów poniewaz zle odczytuje czasem predkosc z jaka auto jedzie nr błędu wskazuje ze uszkoczone są te czujniki predkosci ktore są w sterowniku.Teraz zalatwiłem sobie nowy sterownik z Niemiec kolega kupił w serwisie Audi podałem numer Vin i sterownik kosztował 680 euro plus podatek razem 810 euro.Zmienie ten sterownik jesli bedzie powtazało sie zzucanie biegów to juz nie wiem co to moze byc,mam 7 lameli i mam tylko zal do goscia z Midprastu ze wywaliłem tyle kasy a dalej jest to samo.Rzekomo mam dwie nowe bierznie,łancuch ale czy mam tego na 100% stwierdzic nie mogę bo nie bylo mnie przy montazu a keidy zabierałem stare bierznie i łancuch to gosc zabardzo niechciał mi oddac! Wiec moze on je jakos regeneruje i wsadza nastepnym klijentom?Ale mowie do niego zaraz zaraz to moje bierznie czy nie moje jak moje to zabieram je.......powiedział tylko ze jak moge to zebym je mu pozniej przywiózł! jaja co!! Teraz załuje ze nie pojechał do pana Sopy na naprawe .Co sadzicie o tym ze mam uszkodzony sterownik skrzyni ja mysle ze to jest przyczyna na 99% bo pokazuje ze czujnik predoci jest uszkodzony a on znajduje sie w steroniku.


napisz mi numer bledu jaki Ci wyskakuje i rocznik, silnik jaki jest w aucie ;)

Powiem CI tyle-zrobiles blad ze nie pojechales do Sserwis, moje autko tam niedawno bylo i wiem na czym stoje, moge spac spokojnie :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 21:23:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
To troche inne zachowanie od mojego.

u mnie nic się nie dzieje... żadnych niepokojących zachowań... jedynie świeci się kontrolka i nic więcej - wygląda jakby ktoś poprostu coś źle podłączył...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 23:54:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Sorki, że wtrącę, ale Sławek jest kolejną osobą, która nie posłuchała rad i musiała uczyć się na błędach. Do multi tylko SOPA i nikt więcej :!!: . Chyba, że masz duuużo kasy i cierpliwości, i masz ochotę na założenie nowego tematu lub wątku na AKP :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: do Atal-star
PostNapisane: 03.maja.2008 07:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 07:44:26
Posty: 7
Napisze Ci jaki to numer błedu w poniedziałek silnik mam YAM a rocznik mojej Audi to 2001 skrzynia biegów FSC

_________________
Audi A6 multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: kody błedów proszę o ustalenie
PostNapisane: 05.maja.2008 10:48:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 07:44:26
Posty: 7
Czesc koledzy napisze wam jakie mi błędy wyskoczyły moze ktos mi je zinterpretuje co oznaczają zaczne od Silnika--01375 Engine mounting sporadic valve stage 1 A teraz napiszę jakie głedy wyskoczyły ze skrzyni biegów multitronic 17106 PO722 Output sporadic,sped sensor circuit-G195;no signal. nastepny to-17114 PO730 sporadic incorrect ratio Signal outside tolerance nastepny błąd to--17100 PO716 Input sporadic turbine/speed sensor A circuit-G182 range performance. Koledzy jak ktos wie co oznaczają te błedy powiedzcie,opiszcie.Dziekuje

_________________
Audi A6 multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.maja.2008 11:01:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
slawek100 a po skasowaniu te bledy pojawily sie ponownie :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.maja.2008 16:59:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 07:44:26
Posty: 7
Błąd na silniku pojawił się ponownie a na skrzyni biegów nie wiem w poniedziałek je skasowałem pojezdzę tydzien -dwa i podlącze ponownie i zobacze czy bedą.Jedzie juz z niemiec z serwisu audi nowy sterownik skrzyni mysle ze mam padniety i przez to tak zachowuje sie skrzynia dałem za niego 680 euro plus podatek razem 810 euro to zawsze taniej jak u nas 3400zł.

_________________
Audi A6 multitronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2,5 TDI] multitronic - tryb awaryjny bez objawów
PostNapisane: 08.maja.2008 09:00:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.kwi.2008 08:27:12
Posty: 5
Kubarp napisał(a):
Witam,

jestem nowym użytkownikiem A6 - szukałem jakiejś podpowiedzi na forum ale nie udało mi sie trafić. Wszystkie tematy i wypowiedzi jakie znalazłem mówiły o szarpaniach lub jeździe auta tylko na 3 biegu. U mnie nie ma takich objawów - auto jedzie płynnie, bez szarpnięć, przyspiesza tak jak powinno. Jedynym objawem jest wyświetlanie pełnego podświetlenia biegu "PRND".

czy ktoś miał już coś podobnego ?

Pozdrawiam
Kubarp


Witam
Miałem podobny problem z podświetleniem skrzyni(tryb awaryjny) w a8 2,5tdi i do tego migały mi jeszcze żółte kontrolki "esp i "abs".Pojechałem do mechanika, podpiął go do VAGa i okazało się że zawór od turbiny się nie domykał(ten na górze turbiny) i turbina dawała zły sygnał na czujnik i skrzynia wariowała. Wyjął turbinę, przeciścił i autko śmiga.. Koszt 250zł

Ale nie do końca jest dobrze bo to miganie tych kontrolek esp i abs zostało.. Co to by mogło być?? :|

_________________
bragi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 15:29:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
Witam, byłem w warsztacie dostałem wykaz błędów :

- błąd którego nie mogli skasować
"Przełącznik Tiptronic w dół F-189 przerwa zwarcie z +"

- błedy które usunęli to :
1. Zasilanie napięcia - przerwa
2. Magistrala danych brak interpretacji ze sterownika silnika
3. Przełącznik tpitronic F-189 niewiarygodny sygnał

Z plusów dodatnich to to że wiem co się dzieje - i teoretycznie nie powinno być problemów z usunięciem usterki (na 30.05 jestem umowiony w SSerwis).

Z plusów ujemnych to to ze nadal nie wiem dokladnie co jest pod maską - trochę się zgubiłem - gość w warsztacie powiedział cytuje :

"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic" - trochę mi to dziwnie brzmi - bo wydawało mi się że jest albo multi albo tip. Czy ktoś coś słyszał o czymś takim czy gość poprostu gada bzdury ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 16:25:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Cytuj:
"skrzynia to multitronic natomiast część sekwencyjna to tiptronic"

:diabel: :): :D :/

Koleś chciał zabłysnąć i powiedział wiązankę która brzmiała mądrze a mądra nie była...
Chodziło mu chyba o to że skrzynia to multi, a sterowanie skrzynią ma funkcję "tiptronic" - potocznie tak nazywana jest możliwość ręcznej zmiany biegów w skrzyniach automatycznych lub bezstopniowych.

Kiedyś na allegro widziałem też niezłą "opowieść"
Kod:
"...skrzynia w tym aucie to multitornic - każdy kto się zna powie że tiptronic jest syf a multitronic jest ok. Ale można jeździć też tiptroniciem i zminneiać biegi łopatkami na kierownicy..."



Dobrze myślisz - jest multi albo tip.


Pozdr

PS - jak jedziesz do SSerwisu to się przygotuj na wreszcie sprawną skrzynkę :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2008 18:12:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2008 14:37:15
Posty: 7
Jedna rzecz która mnie troszeczke tutaj dziwi to wg. wpisu w książce i na tabliczce znamionowej w samochodzie powinien być Tip "0G7 = Tiptronic" i przez to mi troche nie pasuje... :/

w komunikatach też się pojawia wzmianka o Tip (podane wyżej w poście)...

chyba będę musiał przyjać doktryne "SSerwis prawdę Ci powie"... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: