davidp2 napisał(a):
faktycznie brakuje szczegułów :
auto z roku '99 silnik AGR,
Typ silnika sam wydedukowałem umieszczając go w nazwie tematu ...
.
davidp2 napisał(a):
świece przestały grzać dwa tygodnie temu, temperatury przez ten czas nie spadały poniżej 12stopni C, ale to raczej związku nie ma, ponieważ wcześniej grzały się zawsze nawet na ciepłym silniku,
No - tutaj to może być różnie i widzę kilka możliwości:
- poprostu coś Ci się pomyliło (nic dziwnego przy tylu problemach z elektryką), bo na ciepłym silniku nie ma żadnego grzania świec - nawet w zimie
- faktycznie może być uwalony czujnik G2/G62 (temperatura płynu)
- jakiś "sprytny inaczej" elektryk kiedyś przerobił instalację w ten sposób, żeby świece rozgrzewały się nawet na ciepłym silniku (np. "zamiast" wymienić wadliwy soft ECU, obarczony wadą fabryczną)
davidp2 napisał(a):
natomiast alternator był wymieniony trzy tygodni temu na używany z roku 2004, stary przestał ładować (prawdopodobnie diody padły),
ładowanie na poziomie 12,46 a na włączonch światłach i nawiewach spada do 12,33
Czyli jest tak, jakby ładowania wcale nie było. W tej sytuacji akku najprawdopodobniej pozostaje niedoładowane, rozrusznik kręci się wolniej, przez co nawet prawidłowy soft ECU nie "widzi" na tyle wystarczających obrotów wału korbowego, aby "pozwolić" na uruchomienie silnika
davidp2 napisał(a):
od wczoraj kontrolka ładowania świeci się około 10 sekund po odpaleniu, ale to raczej winik długiego czasu uruchamiania silnika okło 30 sekund,
A ja myślę, że kontrolka świeci się dlatego, że poprostu nie ma ładowania i ECU zapisuje błąd od zacisku DF alternatora (co z kolei może wpływać na utrudniony rozruch - takie błędne koło)
davidp2 napisał(a):
wtryski nie były ruszane wogóle więc kąt powinien być ok
"Nagle" kąt wtrysku się nie przestawił ale i tak proponuję go sprawdzić - niewątpliwie poprawia jakość rozruchu kiedy jest prawidłowo ustawiony ... .
davidp2 napisał(a):
czy jak podjadę do ASO to po podłączeniu do komputera powinny wyjść wszystkie błędy?
W większości tak ale nie wszystkie. Dużo zależy też od wiedzy mechanika (w zakresie interpretacji błędów i innych parametrów)
davidp2 napisał(a):
czy ten soft można wymienić w ASO?
Nie. W ASO zaproponują wymianę całego sterownika - o ile w ogóle problem jest im znany ... .
davidp2 napisał(a):
czy jest jakieś inne wyjście z sytułacji?
Tak. Ja myślę, że z powodu kilku "niewiadomych" - lepiej poszukać wprawnego elektryka ogarniającego VAGi . Będzie wiedział jak sprawdzić sterownik świec, naprawi ładowanie, sprawdzi czujnik(-i) temperatury, sprawdzi soft ... itd. .
Dla większości ASO to zbyt trudny problem, lub wyciągną z Twojego portfela "drugą Octavię" ...
.