.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.mar.2025 22:09:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 2.8 AAH] Wyciek oleju
PostNapisane: 13.maja.2008 14:20:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam użytkowników!
Walczę z jednym problemem, mianowicie gdzieś wycieka mi olej. Jak mam auto od ponad roku, to dzieje się tak cały czas. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze, ostatnio wlepiłem ponad 500 zł, od skrzyni po dekle zaworowe, wszystkie doloty (naczytałem się o tym na forum) i myślałem że to pomorze, ale niestety. Mam w garażu kafelki i postawieniu auta po jakimś czasie (najczęściej rano) mam pod silnikiem plamę oleju (czasem jest tylko symboliczna plama, a czasem niezła kałuża). Jest on jakby z wodą, taki rzadki. Mój mechanik twierdzi, że ostatnia opcja to prawa głowica. I tu mam pytanie, czy jest możliwe aby spod głowicy leciał olej, mimo że nie ma problemu z mocą, nie ma oleju w zbiorniczku, nie ubywa wody?
Z góry dzięki za sugestie. Pozdrawiam!

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 2.8 AAH] Wyciek oleju
PostNapisane: 13.maja.2008 14:23:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Maciej napisał(a):
Witam użytkowników!
Walczę z jednym problemem, mianowicie gdzieś wycieka mi olej. Jak mam auto od ponad roku, to dzieje się tak cały czas. Wymieniłem wszystkie uszczelniacze, ostatnio wlepiłem ponad 500 zł, od skrzyni po dekle zaworowe, wszystkie doloty (naczytałem się o tym na forum) i myślałem że to pomorze, ale niestety. Mam w garażu kafelki i postawieniu auta po jakimś czasie (najczęściej rano) mam pod silnikiem plamę oleju (czasem jest tylko symboliczna plama, a czasem niezła kałuża). Jest on jakby z wodą, taki rzadki. Mój mechanik twierdzi, że ostatnia opcja to prawa głowica. I tu mam pytanie, czy jest możliwe aby spod głowicy leciał olej, mimo że nie ma problemu z mocą, nie ma oleju w zbiorniczku, nie ubywa wody?
Z góry dzięki za sugestie. Pozdrawiam!


Sprawdz odme u mnie leciala z plastikowej rurki w myslem ze gorszy problem bedzie. umyj silnik wolny czas i spokojnie patrz gdzie leci olej.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Odma była sprawdzana i myta, silnik też wielokrotnie.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:42:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Maciej napisał(a):
Odma była sprawdzana i myta, silnik też wielokrotnie.
u mnie tez odma wygladala na cala ale miala male pekniecie od dolu i nie bylo to widoczne ale jak mowisz ze sprawdzana to raczej nie to. jak silnik byl myty to z czego olej lecial ??

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:49:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
po umyciu, 2 dni spokój, przynajmniej ostnio jak uszczelniałem połączenie skrzyni i silnika. Mechanik mówił, że czyściutko, wcześniej silnik cały uwalony był od oleju. Niestety po tych dwóch dniach znowu...

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 14:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Maciej napisał(a):
po umyciu, 2 dni spokój, przynajmniej ostnio jak uszczelniałem połączenie skrzyni i silnika. Mechanik mówił, że czyściutko, wcześniej silnik cały uwalony był od oleju. Niestety po tych dwóch dniach znowu...


Ja widze to tak mycie silnika ponownie ale tak solidnie ja robilem Akra i ladnie wszystko schodzi i odrazu po myciu uruchomic silnik i obserowawac i dolu i gory jak nie leci to przygazowac.

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 15:12:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki Krysti. Będę musiał spróbować.
Jeszcze jedno, nie wiem czy to normalne, mianowicie kiedy auto jest całkowicie zimne, kiedy je odpalę, po kilku sekundach załącza się na ok 2 minuty jakiś dziwny mechanizm. Słychać jakieś rzężenie, silnik w tym czasie zaczyna się bujać, czuć mocne spaliny (nie w kabinie) i po tej chwili wszystko się uspakaja w wraca do normy. Mechanicy mówią że to normalne, że załącza się wyrównywanie ciśnienia powietrza (?) chyba.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 15:16:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2004 19:49:44
Posty: 1561
Lokalizacja: Zielona góra; Niemcom gratulujemy AUDI
Maciej napisał(a):
Dzięki Krysti. Będę musiał spróbować.
Jeszcze jedno, nie wiem czy to normalne, mianowicie kiedy auto jest całkowicie zimne, kiedy je odpalę, po kilku sekundach załącza się na ok 2 minuty jakiś dziwny mechanizm. Słychać jakieś rzężenie, silnik w tym czasie zaczyna się bujać, czuć mocne spaliny (nie w kabinie) i po tej chwili wszystko się uspakaja w wraca do normy. Mechanicy mówią że to normalne, że załącza się wyrównywanie ciśnienia powietrza (?) chyba.

Mi to wyglada na zwiekszona dawke paliwa, spaliny czuc mocniej bo dawka jest wieksza i katalizator nie rozgrzany

_________________
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Było
A2 1.4tdi AMF jest
A6 C6 3.0tdi CDYA 239 2008 AVANT Jest i Quattro : )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 15:28:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Krysti napisał(a):
Maciej napisał(a):
Dzięki Krysti. Będę musiał spróbować.
Jeszcze jedno, nie wiem czy to normalne, mianowicie kiedy auto jest całkowicie zimne, kiedy je odpalę, po kilku sekundach załącza się na ok 2 minuty jakiś dziwny mechanizm. Słychać jakieś rzężenie, silnik w tym czasie zaczyna się bujać, czuć mocne spaliny (nie w kabinie) i po tej chwili wszystko się uspakaja w wraca do normy. Mechanicy mówią że to normalne, że załącza się wyrównywanie ciśnienia powietrza (?) chyba.

Mi to wyglada na zwiekszona dawke paliwa, spaliny czuc mocniej bo dawka jest wieksza i katalizator nie rozgrzany


czy to normalne?

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2008 17:00:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
u mnie cieklo z spod uszczelki pod glowca prawa... po wymianie uszczelek, jak reka odjal...

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 21:58:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2005 18:13:45
Posty: 67
Lokalizacja: Audi A4 B6 1,9 TDI
Zobacz czy niemasz pod kolektorem ssącym oleju jeżeli masz to może ci cieknąc z pod glowic jest tam kanał doprowadzajacy olej do glowicy .Umnie tak było nic nie tracil na mocy chodzil normalnie a olej ci ubywa z silnika.Chyba że cieknie ci pompa wspomagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:51:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Chyba się załamie. Wymieniłem uszczelki pod głowicą i niestety dalej leci olej i to całkiem mocno. Kiedy nawet na chwilę postawię auto na stacji paliw by zatankować to już pojawia się pod nim kilka kropel oleju. Wszystko wydaje się uszczelnione, uszczelki wymienione, co może być??. Może ktoś za Was ma jeszcze jakiś pomysł? Dodam że auto chodzi wyśmienicie.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 16:28:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Moje AAH jest właśnie po uszczelnieniu. Waliła olejem nawet na kilkudniowym postoju... Ale jest git. Wymienione uszczelki pod głowicami i planowanie-niepotrzebnie. Okazało się w praniu, że leci z zaślepki wałka w prawej głowicy. Nowy oring i trochę uszczelniacza ;) A olej pod kolektorami wyłaził z tego dekla w kadłubie pod kolektorami. Lało równo. Została mi jeszcze uszczelka miski olejowej, ale już jest dooobrze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 16:44:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
Być może wali z miejsca w którym miarka oleju styka się z misą olejową. Ja w swoim Tdi mam właśnie stamtąd wyciek, ale nie jest taki wielki kilka małych kropeczek w przeciągu tygodnia. Być może u Ciebie dzieje się coś podobnego tyle, że z silniejszym efektem.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2008 17:18:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Ja mam podobny temat z moim AAR :( A jak w tym silniku z uszczelkami pod glowica??? Jak tam sie dostac i czy duzo roboty, co trzeba zdjac w tym silniku zeby popatrzyc albo moze jak latwiej zdiagnozowac? U mnie ta sama historia, uszczelniacze po wymianie i cos wycieka dokladnie tak samo jak u Macieja, jakby olej z woda :/

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 10:42:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
No....jeszcze coś ścieka jakby w okolicy koła pasowego wału korbowego z przodu silnika,i leci w dół w okolicy filtra oleju-pewnie jakiś simmering....bo chyba pocenie w uszczelce miski to mało na tę ilość oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 11:44:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2007 11:44:45
Posty: 156
Lokalizacja: Działdowo - warm-maz
Maciej : umyj silnik, obsyp talkiem technicznym, i bedziesz widzial skad Ci ucieka.

_________________
C4 AAH 2.8 V6 Automat SGI Stag300


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sie.2008 12:12:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2003 14:30:58
Posty: 94
Lokalizacja: W-wa,A6 ABC,Quattro,sedan-bylo,jest A8 d2
a moze filt zle dokrecony?

_________________
była 200 a teraz A6/C4 i vw lt camper


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sie.2008 14:28:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Panowie, u mnie ostatni wyciek zlokalizowany: SIMMERING na wale korbowym! Dopatrzyłem się dopiero po dokładnym wytarciu wszystkich śladów oleju oraz dokręceniu miski olejowej. I od nowa, nagrzałem silnik i przygazówa...Po minucie wiedziałem co jest grane. Ściekało w okolicy chłodnicy oleju/filtra, a potem myląco na miskę olejową sugerując jej uszczelkę. Jednak źródło to simmering na wale korbowym. Szkoda,że dopiero teraz to wiem, bo dwa tyg. temu był zmieniany rozrząd i pompa wody :/ Od nowa rozbieranko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 21:45:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Już nie cieknie :) Ostatni wyciek to był simmering na wale :) Przy okazji nowe łożyska na alternatorze i szczoteczki :)
I teraz mam niecieknące AAH :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: