.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 10:44:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaka jest różnica pomiędzy 150 a 180 konnym silnikiem 2,5TDI
PostNapisane: 14.maja.2008 10:41:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Jestem tu nowym użytkownikiem więc na początku chciałem się porzywitać :peace:

Moje pierwsze pytanie to:

Czym różnią się silniki 150 konny a 180 w audi a4 8e po 2001 roku.

Mam dwa takie auta i jedno chce sprzedać a drugie zostawić sobie i akurat trafiło na model ze 150 konnym silnikiem więc chce coś przełożyć by mieć 180 z silnika 150 konnego. Turbiny są ( tak mi się wydaje) identyczne. Może chodzi o sterownik?

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 10:51:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Powiem jedno - nic nie przekładaj bo bedzie :| kibel

jak juz planujesz sprzedac, to zostaw ten w lepszym stanie technicznym. Przeszczep, który planujesz może sie nie udać.

Różnice między silnikami znajdziesz tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 11:00:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki!

wiem, że wałki rozrządu są takie same turbiny chyba też więc pozostaje sterownik ale dam sobie jednak spokój.

Sprawdzałem w dwóch wałki i w jednym są gorsze niż w drugim. Są w niektórych miejscach poprzecierane o max 0.2-0,4 mm myślićie, że jak wymienie popychacze i hydraulike to wystarczy?
Czy lepiej kupić już nowe wałki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 14:34:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2007 21:57:39
Posty: 186
Lokalizacja: Warszawa
Turbiny sa inne...

_________________
A4 2.5 V6 TDI Quattro S-line (AKE/2003)
http://www.a4-klub.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 22:43:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Turbiny przełożyłem :diabel:

może być inny zawór upustowy bo ogólnie wyglądały tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 23:20:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Buldog80, że tak zapytam ... :
- jak rozwiążesz problem zróżnicowanego ciśnienia sprężania (w cylindrach oczywiście) ?
- co z końcówkami wtrysków ?
- co z zamianą pomp wtryskowych ?

Bo jak narazie i na moje kaprawe oko wygląda, że jednostce 150PS brakuje do 180PS conajmniej 30 koni, zaś "jakość pracy" jednostki 180PS już uległa znacznemu pogorszeniu ... . Serio - takie mam odczucia czytając ten "twórczy" topik ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2008 23:54:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2006 06:34:40
Posty: 521
Lokalizacja: Poznań
Czyli jak ??
Kolega ma teraz 180 KM ??
Już nie łapie, wszystko jest identyczne ale jeden ma 150 KM a drugi 180 KM.
Zakładając turbawkę ze 180 do 150 , robi sie ze 150 KM 180 KM ?
Hmmm, ale one są takie 'same'

Magic
to jakieś równanie matematyczne ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 07:25:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Z zewnątrz take same, ale śmigiełka :-) inne.
Te silniki to wyglądaja tak samo. Konstrukcyjnie sa takie same, ale niestety elementy wykonawcze sa inne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.maja.2008 19:21:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Piotruś napisał(a):
Buldog80, że tak zapytam ... :
- jak rozwiążesz problem zróżnicowanego ciśnienia sprężania (w cylindrach oczywiście) ?
- co z końcówkami wtrysków ?
- co z zamianą pomp wtryskowych ?

Bo jak narazie i na moje kaprawe oko wygląda, że jednostce 150PS brakuje do 180PS conajmniej 30 koni, zaś "jakość pracy" jednostki 180PS już uległa znacznemu pogorszeniu ... . Serio - takie mam odczucia czytając ten "twórczy" topik ... .


Faktycznie masz racje ale kiedy robisz sobie chip tunning :d to też podnosisz ciśnienie doładowania czyba nie?

narazie po założeniu od słabszego do mocniejszego turbiny w mocniejszym ie wyskakują błędy w ecu a nawet nie występowały wtedy gdy ciśnienie uciekało bokiem.

Końcówek nie sprawdzałem. Myśle, że są dobre tzn. nie dymi.

Byłem nim ( tym 150 konnym ) nad morzem i nic nie zdradzało uszkodzonych wałków. Jednak wiem z doświadczenia, że siadają więc postanowiłem to sprawdzić i jak pisałem już wcześniej, są do wymiany.

Na kompie wyskakuje mi dodatkowo błąd wtryskiwacza sterującego ( zresztą w jednym (150 koni) i w drugim ( 180 ).

Wydaje mi się, że silniki różnią się ciśnieniem doładowania i oprogramowaniem.

Jeszcze nie sprawdzałem w 150 konnym ale w tym 180 konnym są 2 Intercoolery. Może ktoś wie czy w 150 konnym 8e AYM są też 2 coolery?

Ten 180 konny po wymianie turbiny na tą ze 150 konnego i tak śmiga rewelacyjnie ( wcześniej miał wydmuchaną uszczelke na EGR od strony ssącego ) tą grubą i większość ciśnienia uchodziła bokiem. Teraz ma "niezłego buta".
Pzdr.


Ostatnio edytowano 17.maja.2008 14:34:26 przez buldog80, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 14:17:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Rodacy pomóżcie :!!:

czy czasem gdy będzie większe ciśnienie nie zakłóci to sys. smarowania??

mam zamiar kupić nowe wałeczki popki i inne gadżety.

co myślićie o tym :?:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=020

to jest jakiejś egzotycznej firmy campro bo pytałem.

pzdr.

Grześ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2008 15:11:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2006 15:06:20
Posty: 516
Lokalizacja: Parczew
buldog80 napisał(a):
Rodacy pomóżcie :!!:

czy czasem gdy będzie większe ciśnienie nie zakłóci to sys. smarowania??

mam zamiar kupić nowe wałeczki popki i inne gadżety.

co myślićie o tym :?:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=020

to jest jakiejś egzotycznej firmy campro bo pytałem.

pzdr.

Grześ

A czy nie lepiej oddać wałki do regeneracji do Świątka? poczytaj opinie na temat tej firmy i ich działalności a myślę, że zmienisz zdanie.

_________________
2.5 V6 To Dopiero Idzie
Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Moja NiuŃkA
Jestem optymistą, wiem to pewne kupię 2.5 Tdi BAU i to jest niezmienne.

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 12:30:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
marcinpoznan74 napisał(a):
Czyli jak ??
Kolega ma teraz 180 KM ??
Już nie łapie, wszystko jest identyczne ale jeden ma 150 KM a drugi 180 KM.
Zakładając turbawkę ze 180 do 150 , robi sie ze 150 KM 180 KM ?
Hmmm, ale one są takie 'same'

Magic
to jakieś równanie matematyczne ??

Co ma piernik do wiatraka, czyli przełożenie turbawki do zwiekszenia mocy ?
Co z paliwem (wtryski,pompa) co z mapami ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.maja.2008 14:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Baskecior napisał(a):
marcinpoznan74 napisał(a):
Czyli jak ??
Kolega ma teraz 180 KM ??
Już nie łapie, wszystko jest identyczne ale jeden ma 150 KM a drugi 180 KM.
Zakładając turbawkę ze 180 do 150 , robi sie ze 150 KM 180 KM ?
Hmmm, ale one są takie 'same'

Magic
to jakieś równanie matematyczne ??

Co ma piernik do wiatraka, czyli przełożenie turbawki do zwiekszenia mocy ?
Co z paliwem (wtryski,pompa) co z mapami ?


Autodata pokazuje, że doładowanie jest w tych silnikach jednakowe 2 Bary :/ 2 Bary :?: :!!:

napewno inne są mapy.

Jeszcze nie jeździłem tym słabszym z tą większą ( niby ) turbawką więc nic nie moge powiedzieć. Odwrotnie jest póki co ok ( mocniejszy motor ze słabszą turbawką ).

Wymieniłem w jednym ( tym którego sobie zostawiam ) odme i powiem wam, że wyglądała bardzo dobrze zresztą nie mam w tym silniku żadnego nagaru a przejechał 180 000 km. Po zdjęciu pokryw byłem mile zaskoczony czystścią.
Jak pisałem wcześniej na około 2-3 krzywkach są około 0,2-0,4 mm ubytki. Z tego co czytałem na forum Świątek takie wałki poleruje.

Jestem z Wrocławia może ktoś słyszał o kimś takim we Wrocku jak Heinrich :?:
On też napawa wałki i takie tam rzeźby odstawia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 11:25:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2008 10:06:12
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Dziś w nocy rozwiązał się problem tego mocniejszego 180 konnego.

Zwineli mi go z posesji.

Ktokolowiek widział ktokolwiek wie:

http://www.allegro.pl/item365143214_aud ... attro.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2008 11:37:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Powinni mordować złodzieji... :/

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: