.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 22:10:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 AKE Q] Logi - można prosić o ocenę?
PostNapisane: 28.maja.2008 00:42:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2008 13:04:10
Posty: 24
Witam, korzystając z tego, że latam z lapkiem koło A4 mojej Pani, dopadłem i swoją sztuke. Z tego co widze to kąt wtrysku do zmiany i nie wiem co z lmm.
zresztą niech jakieś mądre głowy ocenią :).
Z góry dzięki.

STAT
000 STAT
001 003 004 STAT
007 013 014 STAT
018 STAT

BS
000 BS
003 BS
004 BS
011 BS

DYN
000 DYN
001 DYN
003 DYN
004 DYN
008 DYN
010 DYN
011 DYN

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 29.maja.2008 12:49:21 przez wicked, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 08:13:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku do poprawienia - powinien być w 004BS 2*ATDC (+/- 2*) przy nastawniku na Late. kat ustawiamy wg tej instrukcji - http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .


poza tym OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 10:00:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
lmm daje rade :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 10:28:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Bardzo ładne korekcje wtryskiwaczy.
Zainteresowałbym się jednak termostatem - moim zdaniem chyba nie jest oryginalny 93,5 - 94,6*C to trochę za dużo nawet jak na spałowane auto...

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 11:31:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2008 13:04:10
Posty: 24
Dzięki wszystkim za odzew :) Usokoiłem się troche po lekturze wszystkich problemów V6.

meszrum napisał(a):
kąt wtrysku do poprawienia - powinien być w 004BS 2*ATDC (+/- 2*) przy nastawniku na Late. kat ustawiamy wg tej instrukcji - http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf .


Instrukcja przestudiowana jakiś czas temu podczas przeglądania forum :)
Jak mi się wydaje kręcić w lewo, tzn ->A? Podpowie ktoś ile na pierwszy raz ruszyć?

carlnova napisał(a):
Bardzo ładne korekcje wtryskiwaczy.
Zainteresowałbym się jednak termostatem - moim zdaniem chyba nie jest oryginalny 93,5 - 94,6*C to trochę za dużo nawet jak na spałowane auto...


Osobiście kupowałem w ASO, nówka sztuka w pudełeczku. Jak kupiłem auto zmieniłem czujnik (okazał sie termostat), a że miałem akurat EPS to taki włożyłem, a ori leży. Może to być jego wina?

Pytam o lmm, bo wcześniej miałem wrażenie, że auto zbiera sie za późno, tzn po 2000 rpm. Obejrzałem przepływkę, troszke brudu było i umyłem go izopropanolem, teraz zaczyna żwawo ciągnąć od ok 1800. Wcześniej jak kupiłem fejsa poszedłem "trenować" na aucie i zrobiłem pare logów i wychodziło że troszeczkę tnie dawki, a po czyszczeniu w pewnym zakresie pokazuje ok 1000.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 11:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Jak patrzysz na auto od przodu to kręcisz w lewo - przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Na start przekręć o jakieś 1-1.5 mm ;) Metodą prób i błędów dojdziesz do właściwego ustawienia. Tylko uważaj z siłą jaką to robisz - pompa pracuje trochę "skokowo" i mozna za dużo przekręcić.

Jeżeli masz nie ori czujnik to może w jakiś sposób zakłamywać temperaturę - ale taka różnica 2-3*C od normy nie jest wielka - jeżeli masz ori czujnik to możesz pokusić się o wymianę na taki - ale IHMO nie jest to konieczne.

Pozdr! :peace:

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 12:09:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wicked napisał(a):
Jak kupiłem auto zmieniłem czujnik (okazał sie termostat), a że miałem akurat EPS to taki włożyłem, a ori leży. Może to być jego wina?


zamontowałbym oryginał z uwagi nieco inny sposób pomiaru temp., co ma wpływ na chwilę zmian map przy nagrzewaniu się silnika - 60*/75*/90*C. inny odczyt może spowodować, że mapa zostanie zmieniona nie w tym czasie, w którym powinna być zmieniona w stosunku do rzeczywistej temp. płynu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 11:14:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2008 13:04:10
Posty: 24
Witam.

Czujnik założony ori, nic sie nie zmieniło ze wskazaniami temperatury.

A to logi 004 po ustawianiu kąta wtrysku:

004 BS

004 STAT

Zatanawia mnie STAT, gdzieś tu czytałem, że powinno być 0 - 1 dla AKE ( chyba że coś pokręciłem), u mnie przechodzi z BTDC na ATDC przy temp ok 85 i rośnie do takiej wartości przy pełnym nagrzaniu.

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 (AKE) QUATTRO manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 12:02:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt jest OK.

w 004sN powinno być tyle, ile zażyczą sobie ECU i VP44.
normalnie, przy poprawnie działającym termostacie i rozrządzie wymienionym/ustawionym na blokadach 004sN winien oscylować w granicach 2*-2.4*ATDC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2008 12:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2008 13:04:10
Posty: 24
No to git, uspokoiłem się :) . Rozrząd był wymieniany na blokadach, byłem pare razy i widziałem, termostat jak pisałem ori, czujnik już też. Jak go nagrzewałem po przerwie na postoju, osiągnąl 91 i wtedy stat pokazywał 2.2, jak pojeżdżę pokazuje 93.5. Może mój typ tak ma :?: .

Dzięki wszystkim.

_________________
A4 B6 (AKE) QUATTRO manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: