.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 22:16:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 1.9TDI 1Z] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 28.maja.2008 21:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
Proszę o analizę logów. Może to odczucie subiektywne ale wydaje mi się, że kiepsko przyspiesza. I w ogóle chcialbym wiedzieć czy pojeździ jeszcze ze 100km. Aktualny przebieg 254 tyś KM. Z góry dzięki za wszelkie informacje.

1. Próby statyczne Normalne]

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

013
Obrazek

2. Próby statyczne Basic Settings

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek

3. Próby dynamiczne

000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:44:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
- w jakim stanie jest filtr powietrza ? , byc moze przyczna slabego przyspieszania jest słabo mierzący lmm
- Termostat do wymiany [auto niedogrzane]
- czy przy dynamicznym przyspieszaniu mocno dymi ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:46:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
Filtr powietrza wymieniany z olejem 9tyś KM temu.
Termostat wymieniany miesiąc temu.
Przy przyspieszaniu nie dymi.

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:50:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
albo masz uwalony czujnik "niebieski - dwu pinowy " albo poprostu nie dogrzałeś auta do temperatury roboczej , przeczyść lmm izopropylem

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:51:09 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Masz nieszczelność w dolocie...
Częsta przypadłość AFN-ów - posprawdzaj szczególnie dokładnie gumowe łączniki...
Lmm możesz spróbować wyczyścić - to nie V6 ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:53:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
gustav200 napisał(a):
przeczyść lmm izopropylem


co tu czyscic jak doladowania nie ma .... :?:

carlnova napisał(a):
Częsta przypadłość AFN-ów - posprawdzaj szczególnie dokładnie gumowe łączniki...


to jest kondon 1Z ... ;) ... ale niesczelnosci tez moga wystepowac ... :):

-pomacac gumowe rury od dolotu
-podmienic N75 na nowy
-wyregulowac sztange

[kolejnosc nie jest przypadkowa]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Ostatnio edytowano 28.maja.2008 21:55:43 przez spanky, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:53:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Nie falują Ci wolne obroty przypadkiem?
Problem z przepływką, oraz problem z niedoładowaniem. Jeden i drugi poniekąd sie zazębiają i są powodem drugiego. W Twoim przypadku obstawiał bym uszkodzony n75, co powoduje spadek ciśnienia doładowania, który następnie niesie za sobą zaniżone wskazania przepływomierza. Jeśli się mylę niech mnie poprawi ktoś bardziej oblatany. W każdym razie zaczął bym od podmianki n75 na jakiś sprawny i ponowne logi dynamiczne grup 003 oraz 011.
Co do reszty to
statyczny kąt wtrysku ok
korekcje w normie

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:54:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
Nieszczelność w dolocie czym sie objawia? Nieprawidłowościami w grupie 10 dynam? I jeszcze jedno pytanie odnośnie grupy 13 stat - wtryski ok?

EDIT:

Cytuj:
Nie falują Ci wolne obroty przypadkiem?

Nie falują.

Cytuj:
Problem z przepływką, oraz problem z niedoładowaniem. Jeden i drugi poniekąd sie zazębiają i są powodem drugiego. W Twoim przypadku obstawiał bym uszkodzony n75, co powoduje spadek ciśnienia doładowania, który następnie niesie za sobą zaniżone wskazania przepływomierza.


Przepływka jest nowa, oryginalna wymieniona w styczniu tego roku. N75 nigdy nie ruszany. Jutro podmienie na inny z passata.

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Ostatnio edytowano 28.maja.2008 21:58:59 przez kierownik.szatni, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:58:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
kierownik.szatni napisał(a):
Nieszczelność w dolocie czym sie objawia?


np. duza nieszczelnosc - wysokim zadymieniem spalin.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 21:58:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
spanky napisał(a):
to jest kondon 1Z ... ;) ... ale niesczelnosci tez moga wystepowac ... :):



Tak... Dzięki Spanky :peace:
Niedowidzę...
Zaczynamy od macanka... ;)

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:00:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
No to jutro macam, podmieniam n75 i reguluje sztange co by pozbierać fabryczne kuce do kupy. O wynikach poinformuję.

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Ja dalej bym się upierał przy n75, a to z racji tego że doładowanie trzyma cały czas okolice 0.6 bara, a dzieje sie przecież tak na niesprawnym n75 oraz jak połączymy bezpośrednio gruszkę ciśnieniową z króćcem na turbinie. Stąd mój wniosek-niesprawny n75.

Nie słyszysz szumu spod maski jak dajesz mu w palnik ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:05:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
Ciężko powiedzieć, ale raczej jak na moje kulawe ucho nie slychac dziwnych dzwieków tudzież szumów. A ten N75 można zregenerować, poczyścić, wymienić jakąś sprężynkę czy coś?

EDIT:

A i slyszalem ze ten N75 powinien cykac kiedyś tam a on nigdy nie cyka, czy zimne czy cieple auto.

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:13:14 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
bobaskgb napisał(a):
...doładowanie trzyma cały czas okolice 0.6 bara, a dzieje sie przecież tak na niesprawnym n75 ....


Identyczny log bedzie przy niedomknietym zaworze upustowym.... ;)

Zrob porzadek z cisnieniem doladowania, wymien filtr powietrza i wtedy zaloguj dynamiczne bedzie widac czy LMM swiruje.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:14:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
IC szczelne w 100% ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:15:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
kierownik.szatni napisał(a):
Jutro podmienie na inny z passata.


zeby N75 pasowal to w tym pasku turbo tez musi byc na zaworze upustowym .... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
kierownik.szatni napisał(a):
Ciężko powiedzieć, ale raczej jak na moje kulawe ucho nie slychac dziwnych dzwieków tudzież szumów. A ten N75 można zregenerować, poczyścić, wymienić jakąś sprężynkę czy coś?

EDIT:

A i slyszalem ze ten N75 powinien cykac kiedyś tam a on nigdy nie cyka, czy zimne czy cieple auto.


Tak n75 można zregenerować i nie wymaga to specjalnych umiejętności ani umiejętności. A co do cykania to różnie bywa i sie tym nie sugeruj. Jedne cykają inne nie.

przemik napisał(a):
bobaskgb napisał(a):
...doładowanie trzyma cały czas okolice 0.6 bara, a dzieje sie przecież tak na niesprawnym n75 ....


Identyczny log bedzie przy niedomknietym zaworze upustowym.... ;)

Zrob porzadek z cisnieniem doladowania, wymien filtr powietrza i wtedy zaloguj dynamiczne bedzie widac czy LMM swiruje.

Pozdrawiam serdecznie


Możliwe, nie spieram się. Tyle, że jest to chyba rzadka przypadłość, musiało by sie uzbierać przy wg mnóstwo sadzy albo pęknąć spręzyna w gruszce.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Ostatnio edytowano 28.maja.2008 22:21:10 przez Bobo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:18:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
Passat tez 1Z więc chyba wyda?

Tak czy owak podsumowujac: wymienie filtr, obadam dolot od IC az do turbo, potem N75 jak nie od passka to zakupie nowy i bedziemy patrzec co bedzie.

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:23:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Zanik kupisz nowy spróbuj go naprawić nic nie ryzykujesz a możesz zaoszczędzić.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 tutaj masz małe fotostory. Odnośnie n75 z 1z jest trochę dalej. N75 z passata sie nada.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2008 22:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.wrz.2007 23:02:17
Posty: 14
Lokalizacja: Złotoryja
A no wszytko wiem. Co by nie syfić na forum dzięki za wszystkie sugestie. Jutro sprawdze wszytko o czym pisaliście i dam cynk co i jak. Pozdr !

_________________
Audi A4, 1.9TDI 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: