.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 22:10:18

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8/S8] Wymiana pompy paliwa
PostNapisane: 30.maja.2008 11:53:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.paź.2006 17:30:30
Posty: 25
Lokalizacja: Poznan
Witam

Padla mi pompa paliwa w S8. Jako, ze przeszukalem z tej okazji forum i nic ciekawego nie znalazlem to opisze wymiane dla potomnych.

Potrzebne narzedzia:
- klucz nasadowy 13
- klucz plaski 17
- srubokret krzyzowy
- mlotek

Pierwsza operacja jest prosta wiec sam opis bez fotek.
- wyjmujemy dywanik z bagaznika :D
- odkrecamy oslone - czarna blacha na 3 wkretach krzyzowych po prawej stronie bagaznika
- zdejmujemy kostke za zasilaniem pompy
- odkrecamy przewod zasilajacy ( klucz 17 ) zdejmujemy przewod powrotny ( mocowany na opaske zaciskowa ). Uwaga na uszczelki przewodu zasilania !!
- demontujemy wskaznik poziomu paliwa - jest pod okragla pokrywka z dwoma otworami na gorze. Pokrywke nalezy przekrecic w lewo w taki sposob aby pokryly sie ze soba strzalki na niej i obudowie. Wyjmujemy sprezyne dociskowa i wklad z czujnikiem - dluga plastikowa rura. Nalezy robic to powoli zeby wyplynelo z niej paliwo.
- zabieramy sie za wykrecenie sruby mocujacej obudowe pompy z reszta ustrojstwa w zbiorniku. Klucz nasadowy 13 i wykrecamy srube na okolo 2cm po czym delikatnie pukamy w nia mlotkiem. Wyjmujemy srube - jest bardzo dluga.
- odkrecamy plastikowy pierscien mocujacy wklad
- zabieramy sie za wyjecie wkladu - przekrecamy calosc w prawo ciagnac jednoczesnie do siebie.

Po wyjeciu mamy takie cus:
Obrazek

I widok pompy
Obrazek

Teraz nalezy rozdzielic dwie plastikowe czesci obudowy - naciskamy zapadki po bokach i przekrecamy gorna czesc w lewo tak aby wysunela sie spod uchwytu na przedzie.

Wymieniamy pompke. Nalezy zwrocic uwage na dwie rzeczy:
- odpowiednie umiejscowienie pompki w otworach obudowy ( jeden otwor na krociec ssacy pompy - wiekszy, i drugi na krociec wewnetrzego obiegu paliwa w zbiorniku - mniejszy )
- oraz to czy mamy odpowiedni typ pompki - niestety pod prawidlowym numerem okazuje sie, ze zamiennik nie pasuje !! Pasuja wylacznie pompki Siemens ( droga ) i VDO ( tansza ).

I fotki. Z prawej odpowienia pompka, z lewej nie pasujacy zamiennik.
Obrazek

Widok na otwory w obudowie w ktore powinna wejsc pompka
Obrazek

Mozna zabrac sie za montowanie calosci spowrotem do zbiornika. Kolejnosc odwrotna do opisanej przy demontazu.

Nazlezy zwrocic uwage na krociec zasilania obiegu wewnetrzego ktory musi wejsc w gniazdo w czesci pozostajacej wewnatrz zbiornika. Nie mozna robic nic na sile zeby tego nie polamac.

Obrazek

I dla zobrazowania calosci schemat
Obrazek

Krociec ze zdjecia powyzej musi wejsc w gniazdo zaznaczone na schemacie strzalka.

Milej zabawy :D

_________________
S8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: