A6 C5 2.5TDI AYM 2002:
- bezwypadkowy;
- zadbany / serwisowany [nie jest/był zalany/spalony/drutowany etc];
- pierwszy taki przypadek w jego karierze.
sytuacja dosyć niecodzienna: po spożytym posiłku w restauracji [ok. 1.5h], udałem się do samochodu, przekręciłem kluczyk włączając zapłon [wszystkie kontrolki zaświeciły się prawidłowo, akumulator 12V], po czym po przekręceniu... nastąpiło jedynie ciche cyknięcie zza zegarów. rozrusznik nie włączył się - tym samym rozruch samochodu jest niemożliwy.
wygląda to następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=M-_CQ-tYcHw .
lepsza jakość:
http://rapidshare.com/files/76818961/MVI_4068.avi.html .
oto, co ustaliłem:
- akumulator jest sprawny [podmieniłem na inny];
- nie ma jakichkolwiek błędów w jakiejkolwiek grupie, jedynie immobilizer generuje taki raport [nigdy nie sprawdzałem swojego immo, więc nie wiem, czy jest OK - kontrolka gaśnie prawidłowo]:
Kod:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: Bitte Adress
Component and/or Version: e 17 eingeben
Software Coding:
Work Shop Code:
No Faults Found
or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred
- w przypadku, gdy zapalone są światła, to w chwili próby rozruchu niemalże gasną.
do pn mogę jedynie gdybać. przyczyny prawdopodobnie można doszukiwać się w braku zasilania rozrusznika [za sugestią Jacka J. z Diagtronika].
oczywiście zachęcam do dyskusji, jednocześnie zapytując:
jakie jest nejlepsze dojście do rozrusznika?
[+]
po głębszej refleksji, w pełni świadom postanowiłem umieścić ten post w dziale silnikowym z uwagi na niemożność rozruchu.