.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 14:55:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2,8 AAH]-za niskie ciśnienie oleju-jaka przyczyna?
PostNapisane: 10.cze.2008 20:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Witam. Na rozgrzanym silniku ciśnienie na zegarze (podłączanym przy silniku, a nie tym w kabinie) wynosi niecałe 0,2 bara. Jaka przyczyna? Z tego co wiem, pompa oleju jest w porządku. Czy padły panewki? Silnik prawdopodobnie był przegrzany i przytarty. Wiem, że nie robią szlifów takich wałów (brak panewek nadwymiarowych). Co poradzicie? Swap silnika mnie przeraża.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 14:02:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
to może prędzej inny silnik - zamiast się babrać ... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 16:54:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
co za róznica i tak musisz silnik wyciągnąć i tak szybciej i łatwiej jest wsadzić inny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 2,8 AAH]-za niskie ciśnienie oleju-jaka przyczyna?
PostNapisane: 13.cze.2008 20:02:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
pebo napisał(a):
Witam. Na rozgrzanym silniku ciśnienie na zegarze (podłączanym przy silniku, a nie tym w kabinie) wynosi niecałe 0,2 bara. Jaka przyczyna? Z tego co wiem, pompa oleju jest w porządku. Czy padły panewki? Silnik prawdopodobnie był przegrzany i przytarty. Wiem, że nie robią szlifów takich wałów (brak panewek nadwymiarowych). Co poradzicie? Swap silnika mnie przeraża.


Jak rozumiem, masz pomiar ciśnienia po wykręceniu czujnika a nie z czujnika. Na forum parę razy było o ciśnieniu 2,6 i 2,8. Jedną z przyczyn u kogoś był filtr oleju.

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 21:03:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2004 12:09:23
Posty: 4651
Lokalizacja: EPWR
Auto: A4 B6, A4 B5 Avant, Cabriolet
Tak filtr oleju moze byc przyczyna slabego cisnienia oleju, dlatego unikac polskich wynalazkow (FILTRON).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2008 23:20:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Panowie, nie oszukujmy siebie, że przyczyną braku ciśnienia oleju jest filtr, zły olej czy coś tam jeszcze, po prostu silnik ktoś zajeździł i tyle. :/

Moja rada jest taka Pebo, jeżel jeździłeś tyle czasu z takim ciśnieniem to jeździj dalej, jeżeli drażni Cię to ( a wiem że takie rzeczy denerwują i jeszcze szkoda silnika) to rób albo remont, albo szukaj drugiego silnika a stary będziesz miał na części. Co do poszukiwań silnika to szukaj takiego który siedzi w samochodzie i mozna go sprawdzić. i

[EDIT] by KORU uki na Forum AKP wyrazamy sie grzecznie i bez uzycia slownika wyrazów brzydkich.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 09:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2003 17:17:51
Posty: 191
Lokalizacja: Podlaskie - Bielsk Podlaski
Problem z ciśnieniem pojawił się niedawno, po wymianie modułu zapłonowego (niestety, robili to kowale a nie mechanicy, którzy jeszcze wsadzili łapy w silnik, obóciło jedną panewkę i stąd te problemy). Z tego co wiem, to pompa podaje olej na filtr, więc macie rację, najpierw sprawdzić filtr (nie wiem czy go nie wymieniali). A napiszcie, proszę, czy wał korbowy w 2,6 i 2,8 są jednakowe? Czy można je stosować zamiennie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 09:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2003 12:46:55
Posty: 579
Lokalizacja: sulechow woj.lubuskie
Auto: audi
ja mam podobny problem,jezdze swoja coupe od 2lat.gdy ja sprowadzilem to zmienilem olej na mineralny.przez ok miesiac cisnienie bylo ok na rozgrzanym motorze pokazywalo okolice 3-4. na wolnych.Po miesiacu zaczelo spadac i tak stoji jak juz rozgrzeje auto trzyma sie na 1.2-1.5. gdy odpalam motor jest 5,ale czesto graja zawory cos mi klepie pod maska.jak jest na dworze cieplo to mija to szybko,jak zimno to musze troche pojezdzic i rozgrzac motor.jezdze na oleju polsyntetycznym castrol.jak jade na trasie to cisnienie sie trzyma ok 3 i wyzej.wystarczy za zatrzymam sie i slinik bedzie na wolnych obrotach to trzyma ok 1.2-1.5. nie wiem czy to ma znaczenie do cisnienia oleju,ale gdy sprawdzalem cisnienie w cylindrach bylo po 14.kazde lekkie nacisniecie gazu od razu podnosi cisnienie.czy to moze byc,ze pompa nie wyrabia i zanim poda olej silnik klepie,a pozniej nie trzyma cisnienia?

_________________
THA REAL HUNDRET DONT DIE

BYLO 100C2 1MILOSC 1.6 LPG
BYLO 100C3 1.8 (2004-2007)
BYLO KRÓTKO COUPE 2.3
Bylo 100C3 2.3LPG (2006-2010)
Bylo COUPE B3 2.3E (2006-2012)
BYLO 100 C3 1.9 5R,TYLKO POL ROKU
BYŁO IVECO DAILY 2.8
BYŁA SKODA FELICIA 1.9D JEDZIE SIE TANIO
BYŁO C4 2.5 TDI AAT AUTOMAT(2012-2016)
JEST SPRINTER 2.3D MALY DZIELNY OSIOŁEK DO PRACY
JEST A6 C5 02R 1.9 TDI AWX AVANT

MOGŁOBY BYC COS INNEGO GDYBY BYLO WIĘCEJ TEGO $$$$


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: