.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 13:51:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AAH] Jak powinny być podłączone węzyki podciśnieniowe?
PostNapisane: 11.lut.2008 11:34:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Witam

Mam jakiś bałagan w przewodach podciśnieniowych (po odebraniu auta od mechanika) są dziwnie popodpinane, jakoś naokoło i krzyżują się.

Chodzi mi o wężyki podpięte do zaworu elektromagnetycznego znajdującego się na plastikowej nakładce na przepustnicy. Elektrozawór ma 3 króćce na jeden nałożona jest plastikowa nakładka/zaślepka która jednak umożliwia przepływ powietrza z zewnątrz, na drugim mam wężyk od siłownika pneumatycznego, na trzecim wężyk od kolektora ssącego (z trójnikami i zaworkiem kierunkowym po drodze). W chwili obecnej jest tak że powietrze jest cały czas zasysane przez króciec zaworu - ten z zaślepką , co powoduje, że w momencie kiedy zawór zostanie otwarty ( przy dużym zwiększeniu obrotów silnika ) siłownik pneumatyczny sterujacy dzwigienkami w kolektorze ssącym działa ze znacznym opóźnieniem, bo podciśnienie musi sie dopiero wytworzyć.

1. Czy tak ma być? - jeśli nie to jakie podłączenie byłoby właściwe

(istnieje możliwość takiej zmiany wężyków że po załączeniu się elektrozaworu reakcja siłownika będzie natychmiastowa

lub nawet zupełnie odwrócenie działania siłownika - czyli na wolnych obrotach maksymalnie wciągnięty a po zwiększeniu obrotów wróci w połozenie wyjściowe)

jeśli to możliwe poroszę najchętniej o jakies zdjęcie lub rysunek...

2. Co powoduje zmiana ustawień dźwigienek w kolektorze ssącym?


proszę o pomoc bo nigdzie nie moge znaleźć konkretnych informacji, ani u mechaników, ani w książce napraw, ani w programie etka...


z góry dziękuję

Krzysiek

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lut.2008 21:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
To jest foto podciśnień w moim AAH:
Obrazek
Ten "gumowy" wężyk bez oplotu idzie do reduktora LPG.

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 19:26:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
doszliście do ładu z tym podciśnieniem? jak nie to zapodam schemat całego podciśnienia silnika 2,8 AAH


Ostatnio edytowano 16.mar.2008 16:18:34 przez DUCHowny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2008 22:14:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.sty.2008 00:13:24
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
hej

w tej chwili mam podlaczone tak jak na zdjeciu powyzej.

ale jesli Ci to nie sprawi kłopotu to mozesz wrzucic


pozdro

_________________
A4 Quattro '96 2,8 174PS AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2008 15:52:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
schemat połączeńpodciśnienia w 2,8 V6 AAH
link:
http://www.duch.ovh.org/afk/unterdruck.pdf

Zapisane w PDFie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 15:36:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
A może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie idzie przewód podciśnieniowy o kolorze niebieskim ( kolor rurki za silnikiem) przy przepustnicy? Szukałem, ale nie mogę znaleźć, a po mechaniorach trzeba coś ciągle poprawiać.
Nie wiem, ale mi się wydaje, że powinien być podłączony do tej puszki z napisem V6 od przodu na samym środeczku, u mnie mam jakiś ślad, ale nie widzę króćca, czyżby wyłamali? Mile widziane foto.

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 20:26:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Po mojemu niebieski przewód powinien iśc dokładnie tak samo jak na foto , które wkleiłem wyżej ;) tj. od siłownika podciśnieniowego do elektrozaworu.
Potrząc na schemat podciśnień, które wkleił DUCHowny, od nr 1 do nr 15
Nie wiem gdzie w C4 umieszczony jest elektrozaworek, np. w B4 był niedaleko obudowy filtra powietrza (o ile dobrze pamiętam), a w B5 tak jak widac na foto.

Pozdrawiam!

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2008 21:24:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2004 22:05:19
Posty: 206
Lokalizacja: Zamość
Niestety u mnie to wszystko inaczej wygląda. Tam gdzie jest przepustnica jest tylko jeden króciec, a tam gdzie jest ten plastik z napisem V6 ten króciec widoczny po prawej stronie jest zaślepiony. Ten niebieski przewód dochodzi z drugiej strony prawie pod filtr powietrza do jakiegoś zaworu.
Dodam tylko, że to jest 91'

_________________
B4 2.0 93' było,ABT, HUSKY WR 250 było
C4 2.8 AAH było - nadal w rodzinie i ma się dobrze!!!
Poszukiwane C4 2.8 AAH Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: