.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:10:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: pompowtryski są wadliwe???
PostNapisane: 15.cze.2008 01:36:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
witam. ostatnio byłem u mechaniora na zmianie olejów i płynów i powiedział mi ze silniki w( audi vw skoda seat ) na pompowtryskach sa wadliwe ponieważ pompowtryski są umieszczone w głowicy i pod wpływem wtrysku (siły wtrysku i drgania silnika ) wyrabiaja sobie miejsce tam gdzie są umieszczone i głowica do wymiany mowi ze głowica ze słabego materiału jest zrobiona i dlatego tak sie robi .. czy to prawda ?czy leje wode koles...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 09:13:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
jak silnik ma nalatane z 400- 500tys to oczywiste ze gniazdo sie wytrze. Zdążają sie przypadki o których mechanik wspomniał ,ale nie możną bagatelizować całego silnika.Jak kto dba tak MA.
Znajomy ma paska właśnie z takim silnikiem ,prawdziwy przebieg wynosi 340tys -auto jeździ pali itp /.....

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 09:33:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
o silniku mówi ze jest super ale te pompowtryski nie trwałe.... ale najbardziej polecał silnik 110km a jakmało mocy to czpsa i jest git.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 11:38:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Moim zdaniem pusta dyskusja. Podobnie jak dyskusje typu vp37 vs PD. Jedno i drugie ma swoje plusy i minusy. Jedno i drugie po pewnym przebiegu wymaga dofinansowania. Nie przesadzał bym z tą wysoką awaryjnością Pdeków.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 12:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
czyli po jakim przebiegu dzieje sie takie coś???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 12:55:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Joker66 - w PDkach najczęstszą awarią są same pompowtryskiwacze, zaś wtyracie się gniazd rozpylaczy - to najczęściej wtórny efekt niefachowej wymiany tychże pompek. Rzecz rozbija się o tzw. zestawy naprawcze, które powinny być zastosowane przy każdorazowym demontażu wtrysków. Niestety - czy to przez nieuwagę, czy też nadmierną osczędność zbliżającą się do druciarstwa - z moich obserwacji wynika, że ldzie potrafią założyć nową pompkę przy użyciu dotychczas używanych uszczelnień - a to już najkrótsza droga do nieodwracajnego zniszczenia głowicy. Zestaw naprawczy na jeden pompowtrysk kosztuje zależnie od modelu - pomiędzy 40 a niecałe 100 zł. .

Głowice PDków, w których nikt nie dłubał przy pompkach (lub wymieniał je ale zgodnie z zasadami rzemiosła) rzadko wyrabiają się "na gnizadach rozpylaczy", natomiast wraz z upływem czasu i kilometrów - trapi je inna przypadłość (niestety - bardzo powszechna). Otóż pojawiają się spękania pomiędzy płaszczem wodnym a gniazdami świec żarowych, co pozostaje nieodczuwalne dopóki olej silnikowy nie zmiesza się z płynem G12 ... .

Najsłabszą stroną głowic PD jest jednak coś zupełnie innego - czyli bardzo wysoka podatność na "wykrzywianie się" pod wpływem "zbyt mocnego buta" na zimnym silniku, czego konsekwencją jest pojawienie się ubytku kompresji do układu chłodzenia (na styku z uszczelką głowicy) i zjawisko tzw. "kamyczków" (czyli słyszalnego przelewania się płynu G12 w nagrzewnicy).

To tyle ... . Jak widać - jeżeli udałoby Ci się kupić egzemplarz wolny od powyższych wad - masz ogromne szanse na podtrzymanie jego właściwej kondycji przez cały okres użytkowania ... .

Jeśli chodzi o prównanie do jednostek 110PS pamiętaj, że nawet najlepiej zchipowanym AFNem nie jeździ się tak samo dobrze jak seryjnym AWX-em/AVFem. Nawet jeśli ten zmodyfikowany 110PS będzie się cechował lepszą mocą i momentem obrotowym, to ogólne odczucia z jazdy i tak są gorsze (moim zdaniem) niż w silniczkach PD.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2008 17:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Z tym ostatnim zgadzam się bezdyskusyjnie.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2008 09:13:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2008 19:36:41
Posty: 332
Lokalizacja: Okolice Grójca i Rawy Mazowieckiej
Auto: Accord VIII 2,4
no to ciekawe ile moja a3 pochodzi ma nalatane 250 tys a ile ma naprawde to kto wie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 23:03:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Pompowtrysk od wersji 105 KM rozni sie od 130KM ? ;)

Pytam bo mam dostep do tanich wtryskow :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 07:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Atal-star napisał(a):
Pompowtrysk od wersji 105 KM rozni sie od 130KM ? ;)

Pytam bo mam dostep do tanich wtryskow :D


rozni sie ... ;)

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 10:00:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
spanky napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Pompowtrysk od wersji 105 KM rozni sie od 130KM ? ;)

Pytam bo mam dostep do tanich wtryskow :D


rozni sie ... ;)


po regulacji tez nie podejdzie :?:

Dzieki :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 21:53:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Trzeba zmienić mapę w sterowniku, ale "105" chodzą w EDC16, a "130" - w EDC15 więc może być problem. Zapytam mojego magika od softu (Goodhope) na ten temat, chociaż kiedyś na życzenie i odpowiedzialność klienta założyłem wtryski od VW EDC16 do AWX w A4 i kazałem mu szybko zabierać samochód, wiem że auto chodzi, ale co do osiągów i reszty nic nie mogę powiedzieć. Generalnie jestem przeciwny takim eksperymentom, w tym przypadku o którym piszę nie było możliwości kupienia używek, a w serwisie tylko cały zestaw naprawczy za jedyne 10tyś. złotych.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 23:37:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Czyli musze szukac wtryskow od 130'stki ;)

Co myslisz o dolewaniu dodatków do ON w silnikach z pompowtryskami :?:

Nie moge sie pozbyc wibracji w zakresie 1600-2000, a korekcje wskazuja na wadliwe 1 lub dwa wtryski.... ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 23:18:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ściągnij dekiel i podoginaj styki w wtyczkach od pompek, lub wymień listwę zasilającą. Nie masz czasem sterownika zakodowanego na automat?

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 23:24:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Dekiel mialem zdjety, sprawdzalem tez przejscie na listwie przewodow i wszystko wporzadku, styki tylko przeczyscilem, ale raczej bylby blad gdyby cos nie tak ;)

Sterownik mam zakodowany na automata, bo mam multitronica :-)

To moze miec jakis zwiazek :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 10:28:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Dognij te styki, a przyczyną drgań może być skrzynia.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 11:03:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
skrzynia nie jest winna, byla przerobiona i sprawdzana w Sserwis i powiedzieli ze jak nowa :diabel:

Styki dogiete i dalej to samo....

Pompowtryskami steruje bezposrednio komputer :?: Czy moze jest cos po drodze :?: ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 22:52:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.lis.2005 21:08:32
Posty: 754
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Steruje bezpośrednio komputer, podobno wyszła poprawka softu w celu eliminacji drgań, ale nie wiem których silników dotyczyła. Zapytaj kogoś kto pracuje w serwisie, na pewno dostali kiedyś płytki z nowymi softami.

_________________
AUDI A4 1.9 AVF limuzyna quattro(96KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A3 1.9 TDI (74KW + soft Goodhope, reszta moja)
AUDI A4 2.8 quattro - było
AUDI 80 2.0 - zapomniałem, że to tez było
< Jak mam dość Audi to biorę auto najmłodszego syna (Staś już ma prawie 4 lata).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 07:52:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Kobra7 napisał(a):
Steruje bezpośrednio komputer, podobno wyszła poprawka softu w celu eliminacji drgań, ale nie wiem których silników dotyczyła. Zapytaj kogoś kto pracuje w serwisie, na pewno dostali kiedyś płytki z nowymi softami.


z tego co sie orientuje to chodzilo o pierwsze motorownie 2.0 TDI ...
nie slyszalem nic o 1.9 PD ... ale moze cos bylo w temacie ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2008 09:49:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
sproboje popytac o ta aktualizacje softu, jak cos znajde to oczywiscie dam znac ;)

A moze inaczej- ma ktos bezpieczny zchipowany wsad do AVF'a :?: :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: