.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 14:58:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S4 składanie silnika
PostNapisane: 25.cze.2008 13:27:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2008 12:09:47
Posty: 4
Witam zakupiłem eske jak w temacie. Niestety ścieło klina i silnik został rozebrany i rozmontowany. Podobono pogieło zawory patrząc na głowice wydaje sie że zawory są całe. Jak jest najlepsza metoda sprawdzenia szczelności głowicy?? Jednak poważniejszy problem mam z dołem silnika, stał on sporo czasu na podwórku i tuleje zerdzewiały. Da się coś z tym zrobić?? czy ten blok już do niczego się nie nadaje?? Ogólnie proszę o wszelka pomoc przy naprawie tego silnika, schematy zdjęcia opisy, rady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: S4 składanie silnika
PostNapisane: 25.cze.2008 13:44:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
andzrej2 napisał(a):
Witam zakupiłem eske jak w temacie. Niestety ścieło klina i silnik został rozebrany i rozmontowany. Podobono pogieło zawory patrząc na głowice wydaje sie że zawory są całe. Jak jest najlepsza metoda sprawdzenia szczelności głowicy?? Jednak poważniejszy problem mam z dołem silnika, stał on sporo czasu na podwórku i tuleje zerdzewiały. Da się coś z tym zrobić?? czy ten blok już do niczego się nie nadaje?? Ogólnie proszę o wszelka pomoc przy naprawie tego silnika, schematy zdjęcia opisy, rady.



glowice chyba jedynie sprawdzisz wyjmujac zawory w specjalistycznym warsztacie co do dolu silnika to zalezy czy jest to powierzchowny nalot czy sa juz wzery jezeli nalot to jak najdrobniejszy papier scierny i po problemie wzery to nic innego jak wstawiac tuleje albo szlif i wieksze tloki :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 13:50:30 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
nie piszesz jakie to S4, ale wnioskując z tego że piszesz o jednej głowicy, to pewnie C4 AAN... masz 2 wyjścia:
- szukasz innego silnika (ryzyko, nie wiesz na co trafisz, a jak trafisz auto do rozbiórki z jeszcze odpalającym silnikiem to go pobieżnie sprawdzisz ale cena nie będzie mała - dość poszukiwany motor)
- robisz generalny remont - to ma sens pod warunkiem że zrobisz to porządnie.
Problem widzę w tym że motor już masz w częściach a jeszcze nie wiesz co dalej z tym fantem... remontu raczej sam nie zrobisz, a jak ktoś będzie musiał składać coś czego nie rozkładał... może być różnie

szczelność głowice pobieżnie sprawdzisz "na stole" - przy zdjętych wałkach rozrządu ustaw głowicę komorami do góry i zalej komory benzyną na równo. Jeśli paliwo nie ucieknie - jest ok, ja w takim przypadku dotarłbym zawory i splanował głowicę (jeśli oczywiście nie ma luzów zaworów w prowadnicach)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 15:52:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2008 12:09:47
Posty: 4
Niestety cylindry mają progi. Głowice dam do planowania i remontu. Co zrobić z blokiem szukać drugiego może szlif i nowe tłoki. Mam jeszcze jedno pytanie gdybym znalazł blok bez progów czy jest sens zmieniać same pierścienie. Wcześniej miałem 2,3 zwykłą benzyne z gazem i mam niejakie pojęcie o tym silniku ale ten z turbem to naprawde wyzwanie. Chciałbym zrobić porządnie ten silnik. Proszę o wszelkie porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 16:31:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Porządny remont to koszt około 5-6 tysięcy. Jeśli ktoś zaproponuje Ci taniej to znaczy, że nie zrobi tego dobrze.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 21:03:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2008 12:09:47
Posty: 4
A gdybym sam wszytko składał tyko te rzeczy których sam nie moge zrobić to bym do warsztatu dawał. Mam dostęp do tanszych cześci naprzykład pierśćienie tłokowe u nas w kraju 250 w sklepie ja mam za 150zl ta sama firma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 21:30:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
andzrej2 napisał(a):
A gdybym sam wszytko składał tyko te rzeczy których sam nie moge zrobić to bym do warsztatu dawał. Mam dostęp do tanszych cześci naprzykład pierśćienie tłokowe u nas w kraju 250 w sklepie ja mam za 150zl ta sama firma.


A zrobisz sam tulejowanie, szlif wału, wyważenie? ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 01:39:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Des - przy Twojej wycenie na 5-6tyś, jaki udział to robocizna? Jak możesz, to tak ogólnie cenami w zaokrągleniu. Pytam oczywiście poważnie. Ceny części znam dokładnie z autopsji, z wszystkich hurtowni w Polsce i z ASO. Bazuję tez na cenach usług - szlifów itp. w moich stronach. To zupełnie inne stawki jak np. w Wawie, a sprzęt i jakość ta sama.

I może jeszcze, jakie części wchodzą w skład takiego remontu, tzn, czy tylko szlify itp i nowe części bez pompy oleju, szklanek i np rozrządu? Czy może romont na zasadzie wymiana wszystkiego z zaworami włącznie?

Ja remontem głównym nazywam:
- rozebranie silnika, głowicy, pompy oleju, weryfikację wszystkich elementów składowych, pomiary odpowiednimi narzędziami/przyrządami - tu czasami wkracza firma - podwykonawca,
- zamówienie części - wszystkie uszczelki i uszczelniacze na poziomie minimum Victor Reinz; uszczelki pod kolektory i turbo; panewki i pierścienie Kolbensmidt; jeżeli wymagają tego, to zawory; koniecznie śruby do przykręcenia głowicy - Victor Reinz; koniecznie nowe prowadnice i uszczelniacze; kompletny rozrząd z pompą wody, rolką - żadne siano; ewentuanie komplet szklanek; nowa pompa oleju - w wyjątkowych okolicznościach stara ale przy 100% pewności poprawnego jej stanu; nowe łożysko igiełkowe w wale; Nowe szpilki do przykręcenia kolektorów lub stare jeżeli są w bardzo dobrym stanie - nakrętki zawsze nowe;
- podwykonawcy - regeneracja głowicy, szlif głowicy i wału, tulejowanie bloku lub rozwiert innego pod seryjne tłoki,
- wyważenie na życzenie,
- płukanie bloku, na życzenie piaskowanie lub usuwanie mechaniczne korozji i malowanie bloku, blach i osłon i miski olejowej,
- czysty montaż.

Ile to powinno kosztować? Tzn wkład pracy mechanika. W opcji faktura lub bez faktury.
-

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 07:29:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
same tloki sa dosc drogie. kpl z 2kzl+
jeśli stare tłoki nie są zniszczone to można wcisnąć tuleje. znajomy tak zrobil rok temu i smiga z moca w tej chwili ponad 300KM i jest lala. nowe pierścienie i panewki akurat z 2,5tdi, ale można z rs2. nie pamietam dokladnie ale ponizej 3kzl wyszlo. poskladal wszystko sam, tylko obrobka bloku i glowicy w specjalizowanym zakladzie.

jeśli chcialbyś na innym bloku i rozwiercić, to można próbować z jakiegoś KG 10V turbo 2144ccm, lub nieturbo 2144 z natryskiem na denka tłoków ale trzeba sie upewnić czy kanały wodne i olejowe będą grały. takie bloki można pewnie kupić za śmieszne pieniądze.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 09:54:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
KG ma inny kanał i trzeba to przerobić. Nie ma bloków o pojemności 2144, z natryskiem i z takimi samymi kanałami jak głowica 20V. Pozostaje tylko znalezienie bloku 2226 z natryskami i idealnymi gładziami cylindrów lub tulejowanie.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 10:30:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.cze.2008 12:09:47
Posty: 4
Na taki wydatek to mnie nie stać, będe próbował składać silnik z tego co mam oczywiście nowe uszczelki itp. Jeżeli efekt bedzie nie zadawalający to eska pojdzie na części. Ile tak bym mógł za nią wziąć?? Jest to rok 91 skorą klimą szkrzynią 6, oprócz silnika wszystko było oki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 11:33:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Moja rada...daj już sobie teraz spokój ze składaniem tego silnika. Bez kasy nie ma kołaczy jak mawiają. No chyba, że złożysz to tylko po to żeby "uszczęśliwić" nowego właściciela auta lub dołączyć do grona posiadacza eSki bez wartości jakich na allegro pełno. Zardzewiały blok z progami to zło. Na wszystko jest sposób, ale za darmo to w ryj już ciężko nawet dostać.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 11:59:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
No niestety ale poskładanie silnika to nie tylko nowe częsci i robocizna podwykonawców. To weryfikacja wszystkich elementów (poprawna), ich regeneracja (blok szlif i malowanie) no i w końcu poskładanie w sterylnych warunkach. Jesli to ma byc zrobione porządnie to z własnego doświadczenia proponuje robić albo porządnie albo wcale. Jesli ktos ma pojcie o mechanice samochodowej, budowie silników i choc razy kilka poskladał cos podobnego da sobie radę. Jesli jednakże chce zrobić to sam by zaoszczędzić lub zrobic by tylko jeździlo to szkoda kasy i sprzedac auto z silnikiem w "proszku"...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2008 13:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Simon_pg0 napisał(a):
Jesli to ma byc zrobione porządnie to z własnego doświadczenia proponuje robić albo porządnie albo wcale. Jesli ktos ma pojcie o mechanice samochodowej, budowie silników i choc razy kilka poskladał cos podobnego da sobie radę. Jesli jednakże chce zrobić to sam by zaoszczędzić lub zrobic by tylko jeździlo to szkoda kasy i sprzedac auto z silnikiem w "proszku"...


oczywiscie trzeba byc troche obcykanym i miec troche narzedzi.
ja zapomnialem dodac, ze znajomy ktory to dla siebie robil jest mechanikiem i ma swoj wrsztat.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: