.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 00:13:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z 94r] Lekkie szarpanie i nie tylko...
PostNapisane: 27.cze.2008 19:08:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
Witam,

Jest to mój pierwszy post na tym forum, ale nie wiem zupełnie jak sobie z tym poradzić. Otóż zauważyłem, że jadąc powiedzmy na 3 biegu (1,9TDi) z prędkością ok 65km/h i dodając jeszcze trochę gazu, wtedy zaczyna lekko szarpać. Nie jest to powtarzalne, próbowałem kilka razy i raz wyszło, raz nie. Czasami to szarpanie występuje też przyspieszając na 4 biegu. Nie jest to ciągłe szarpanie, raczej szarpnie, popuszczę gazu, potem długo nic, potem za jakiś czas znowu...
Za namową kolegi wymieniłem parę dni temu filtr paliwa oraz filtr powietrza, nie pomogło :(
Dodatkowo zauważyłem, że czasami (nie zawsze) rano jak odpalam samochód, to nie od razu chce "zaskoczyć", i nie wiem czy oba te problemy mają jakiś związek ze sobą...
Interfejs do diagnostyki chcę kupić w lipcu, ale być może coś doradzicie bez logów.

Z góry dziękuję za wszelkie porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 19:11:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.lis.2004 16:59:06
Posty: 303
Lokalizacja: Olsztyn
Poczytaj o nastawniku pompy wtryskowej. Myślę iż warto sie z ta wiedzą zapoznac. Na forum to co najmniej parę postów w tygodniu .

pozdr.

_________________
Audi 80 Avant 1Z+ASV+ mapki by Tora :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 19:21:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Interface kup przyda sie :peace:

Typowymi obajwami szarpania w silniku 1Z moze byc ( ale moze byc i cos innego):

-pompa wtryskowa
-nastawnik pompy wtryskowej
-wtrysk sterujacy
-przebicie na wiazce od silnika

Diagnoza VAG iem odpowie na Twoje pytania.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 19:42:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
ok, czyli poczekam aż kupię ten interfejs, wtedy postaram się to sprawdzić.
Mam pytanie, czy ktoś z Was posiada może ten filmik instruktażowy, w jaki sposób wykonać diagnostykę dynamiczną dla bloków 003 i 011? (link w poście przyklejonym nie zawiera już tego filmu)

PS. I jak ocenić ilość obrotów, jeśli nie posiadam obrotomierza? czy ktoś mógłby podać mniej więcej prędkości na poszczególnych biegach?

Z góry dziękuje.

:edit:
Jeszcze jedno, mam oczywiście standardowy problem że nie ciągnie powyżej 110km/h. Byłem z autem w Warszawie u jednego gościa, ale okazało się, że to jednak nie był N75 (tak przynajmniej powiedział). Wiem, że żona jak jechała do Koszalina autem, to mówiła, że jechał bez problemu ok 150km/h, i jak to powiedziałem temu gościowi z Wawki, to powiezdiał, że prawdopodobnie jakaś zastawka od turbosprężarki, która reguluje przepływ powietrza (czy coś takiego) się zapiekła i dlatego nie ma mocy. Powiedział, że trzeba by zdjąć turbosprężarkę, żeby dokładnie określić...

Powiedział jeszcze jedną rzecz, a mianowicie stwierdził, że turbosprężarka w moim aucie (avant b4 1,9tdi 94r) jest od modelu TD, a nie od TDi. A ja cholera nie potrafię tego sprawdzić, czy miał rację. Czy to możliwe i jeśli tak, jak to potwierdzić/zaprzeczyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 20:22:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
1.Jesli posiadasz ECU z pełną diagnostyką, obroty odczytasz VAG iem... reszta zgodnie z tematem o diagnostyce. Najlepiej jak zrobisz kpl logow.

2. Mechanikowi chodzilo pewnie o zawór upustowy - moze byc zapieczony/niedomkniety stad sprezarka nie moze "dobic" cisnienia, ktorego oczekuje ECU.
IMHO - sprezarka w TD(AAZ) jest inna niz w TDI(1Z) i nie ma mowy o swobodnej podmianie.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2008 20:30:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
Dziękuję Przemik, jak tylko kupię interfejs oraz wyciągnę komplet logów, wtedy dopiszę co gryzie moje autko. A o tych obrotach to doczytałem w wątku meszruma o diagnostyce... :)

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 19:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
Panowie, no więc mam problem. Otóż kupiłem interfejs z linku http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103 który był wymieniony w linku o diagnostyce audi. no więc przyszedł interfejs, najpierw "na sucho" spróbowałem zainstalować vag-com 4.09 i tam już nie było w opcjach do wyboru USB (co mnie strasznie zdziwiło), ale najgorsze jest to, że nie wiem gdzie go teraz podłączyć :/ Jeśli złącze jest tam gdzie zaznaczyłem poniżej na zdjęciu, to nie za bardzo wiem jak ma to pasować, bo wtyka jest za duża (za długa). Druga sprawa, że i tak nie wiedziałbym jak ułożyć wtyczkę, żeby pasowało.
moje auto to Audi 80 B4 Avant 1,9TDi 90KM 1994 rok. Kumpel mówił, że złącze interfejsu jest tu:
Obrazek

ale interfejs kupiony wygląda tak
Obrazek
Obrazek

Jeśli któryś z Was byłby tak uprzejmy i wytłumaczył "łopatologicznie", to będę zobowiązany. Chyba że interfejs jest zły do tego modelu, wtedy tylko nadzieja, że viaken by wymienił na poprawny (jaki?)

PS. Co do tematu z szarpaniem to wymieniłem filtr powietrza, ale (wcześniej nie zwróciłem na to uwagi) teraz cały czas pompuje powietrze w tytm "grubszym" wężyku (widać na filmie w formacie 3gp w linku)
http://www.gigasize.com/get.php?d=vb8ddvb2lvd

Z góry dziękuję za pomoc...

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2008 20:05:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
no w mordę cyc, jednak kupiłem zły interfejs, powinien być OBD1 :(
powiedzcie, czy sama przejściówka z obd2->obd1 wystarczy, czy mam kupować drugi kabel?

i drugie pytanie, czy po instalacji tego interfejsu (na usb) w opcjach programu vag-com 4.09 powinien być widoczny port usb, czy nie? bo ja go po instalacji ne widzę (a może trzeba przeinstalować vag-a?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 08:51:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No kupiles zly interface to raz - ale to juz mamy ustalone.
Przejsciówka powinna zalatwic sprawe.
Co do ustawien portow to powinno pomoc :

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=73731

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 09:10:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
a w sprawie tego powietrza w wężyku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 10:06:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
aha jeszcze jedno. kolega napisał do kolesia z viakena i dostał taką odpowiedź

musi być urządzenie VAG na port COM
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5
Jeżeli ten samochód ma silnik 1.9 TDI to musi być urządzenie VAG K-line (na MAX232) i program Delta Scan 1Z z www.dte.com.pl

czyli co, kuźwa w ogóle nie to kupiłem co trzeba?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 11:13:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dobre kupiles tylko przejsciowka potrzebna.... i zaden Delta cos tam....
VAG COM 3.xx i wszystko bangla :peace:

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2008 12:38:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
przemik napisał(a):
Dobre kupiles tylko przejsciowka potrzebna.... i zaden Delta cos tam....
VAG COM 3.xx i wszystko bangla :peace:

Pozdr


a vag 409.1 ? w razie co to vag 311.2 też mam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2008 19:11:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
witam,

mam logi, ale tylko z próby statycznej. dynamiczną zrobię jutro prawdopodobnie, albo pojutrze, wtedy wkleję. Natomiast mam kilka pytań technicznych:

1. w opisie Meszruma jest napisane: grupa 004-2pole wartość LATE, a u mnie nie ma czegoś takiego (audi B4 94r, 1.9tdi), za to pokazuje się w tej grupie coś takiego: 17.4 stopnie BTDC przez cały czas.

2. dioda AirBaga nie znika po skasowaniu logów, czy możecie polecić jakiegoś dobrego fachowca od poduszek, który byłby w stanie to naprawić w moim autku? Najlepiej z woj. pomorskiego, albo kujawsko-pomorskiego

3. Odnośnie tego turbo od TD, o którym wspominał tamten mechanik, mówił że to co zaznaczone na obrazku poniżej powinno być w kształcie "gruszki", czy jakoś tak :)
Obrazek

no i mówił, że poniższy "spaw" oznacza dosztukowanie turbo
Obrazek

4. jak już wcześniej pisałem cały czas w wężyku od filtra paliwa pompuje powietrze (bąbelki) - jak wrzucę na youtube, to zapodam linka - co to może być? O tak się zachowuje
http://www.youtube.com/watch?v=tnJos_PhCRc

5. co to jest za element i czy to wgniecenie jest "groźne"? Czy ew wymiana tego jest skomplikowana?
Obrazek

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 11:41:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ad.1 Meszrum pisal pod katem V6 TDi, Ty loguj grupe 004 tak jak jest.

Ad.2 Widocznie blad sie caly czas pojawia( nie da sie go skasowac) - odczytaj ten blad i zapodaj na forum.

Ad.3 Dla mnie to jakies chore druciarstwo - jakby turbo od AAZ zalozone do 1Z - brak sztangi zaworu upustowego - pytanie co sie dzieje z cisnieniem doladowania ?

Ad.4 To rura EGR a - skoro ktos ją wgniutł - juz tak musi byc- specjalnie bym sie tym nie martwil.

Czekamy na kpl. logów. :) i odczyt bledów.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2008 11:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
ok dzięki Przemik za odpowiedź. Dziś zrobię logi dynamiczne oraz wkleje statyczne

ad3. Co z tym fantem da się zrobić? Czy zacząć się martwić na zapas? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Szarpanie silnika
PostNapisane: 17.sie.2008 13:39:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.lip.2008 08:40:00
Posty: 8
Lokalizacja: Słupsk
Witam

Podepne się pod temat ponieważ mam podobny problem z autem

i też mam zaślepione coś od turbiny i obciętą wtyczke CO TO MOŻE BYĆ ????
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 979e7.html

Poz.Jacek

_________________
Audi 80 1.9 TDI Avant 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 16:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
Jacek_slp napisał(a):
Witam

Podepne się pod temat ponieważ mam podobny problem z autem

i też mam zaślepione coś od turbiny i obciętą wtyczke CO TO MOŻE BYĆ ????
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 979e7.html

Poz.Jacek

na moim zdjęciu też to mam...i też nie wiem co to jest :D

Błąd który non stop się aktywuje jest następujący:

Friday, 01 August 2008, 19:15:57

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 028 906 021 D

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D21
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent

---------------------------------------------------------------------------

dobra, mam już komplet logów :) Na wstępie powiem, że trochę inaczej wyobrażałem sobie próbę dynamiczną, ponieważ według opisu to można wykonać w jeździe miejskiej, ale niestety tak nie jest, bo 1500obr w b4 na 3biegu to jest ok 40/h, a 4200 to jest już 120km/h :D więc jak ktoś to robi w cyklu miejskim, to kurde lepiej żeby policji nie było :D Chyba że w innych silnikach to sa inne prędkości? Jak to jest u Was?

Zanim wkleję logi, to chciałbym się jeszcze zapytać, czy ktoś wie, dlaczego pompuje na tym filmiku non stop powietrze? Czego to może być przyczyną i jak to zdiagnozować???

Z góry dziękuję za analizę wklejonych logów oraz sugestie co do poprawy jakości mojego autka :)

Aha, gdyby ktoś kto ma B4 Avant 94r mógłby zrobić zdjęcie tego "złącza" od turbo, żebym zobaczył jak w innych autach to wygląda, to byłbym zobowiązany :)

statyczna - grupa normalna
000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

007
Obrazek

013
Obrazek

statyczna - grupa basic

000
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

011
Obrazek


dynamiczna
000
Obrazek

001
Obrazek

003
Obrazek

004
Obrazek

008
Obrazek

010
Obrazek

011
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 16:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lis.2005 21:19:44
Posty: 339
Lokalizacja: wielkopolska
witam
w próbie dynamicznej (011) widać jak na tacy ze turbo nie pompuje :!:

_________________
AWX ma takie odejscie jak samolot ryanir-a :509: ;)
3BG
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 16:35:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2008 19:03:17
Posty: 46
szefomaciek22 napisał(a):
witam
w próbie dynamicznej (011) widać jak na tacy ze turbo nie pompuje :!:


czyli? co trzeba teraz zrobić wiedząc że turbo nie pompuje (który to wskaźnik na to wskazuje)? Albo jakie jeszcze testy należy zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: