.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 18:50:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AFB] Prośba o analizę logów
PostNapisane: 05.lip.2008 13:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Witajcie,
w ostatnim czasie moja niunia zaczęła zamulać się przy przyśpieszaniu, dzisiaj znalazłem chwilkę i zrobiłem logi dynamiczne. Po przejrzeniu logów doszedłem do wniosku że prawdopodobnie jest to wina przepływomierza, niestety jestem początkujący w vagowaniu wiec prosze o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.

A to jeszcze cieplutkie logi:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 14:02:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
lmm mierzy za mało - to jedno.
drugą rzeczą jest zbyt małe ciśnienie doładowania, co może mieć dwojakie źródło:
- na skutek fatalnie niskiego pomiaru lmm, dawka paliwa jest tak ograniczona, że siła parcia spalin na część gorącą T jest zbyt mała, by osiągnąć odpowiednie ciśnienie doładowania;
- układ wydechowy jest niedrożny [katalizator], co uniemożliwia prawidłowe ujście spalin, a to z kolei ogranicza parcie na część gorącą T.

na sam początek najlepiej byłoby podmienić [nie kupować] lmm i zalogować dynamicznie 010 oraz 011.
ponadto, zrób logi BS grupy 003.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 14:10:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Przed chwila przeprowadzilem test, odlaczylem wtyczke od lmm, pod pin 4 i 5 podlaczylem diode (wg opisu z forum), i przejechalem sie:) ...zmiana byla kolosalna, przy pomiarach do testow dynamicznych samochod ledwo osiagal 4200 obrotow, a teraz bez problemu 4500 ...naprawde bylem w szoku, calkiem inna jazda

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 14:44:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Zroblem logi 003BS

Obrazek

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 14:51:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
to odpowiedziałeś już na swoje pytanie.


teraz pozostaje jedynie kwestia wyboru odpowiedniego lmm. jak wiadomo, do AFB można założyć 4 lmm:

1. VAG 059 906 461 E [nowy, ok. 1100 PLN, ASO]
2. VAG 059 906 461 EX [regenerowany w trybie Austausch 390 PLN, ASO]
3. Bosch 0 281 002 429 [nowy, ok. 650 PLN, Bosch]
4. Bosch 0 986 284 005 [regenerowany w trybie Austausch ok. 390 PLN, Bosch]

regenerowane są tańsze, ale wytrzymują 3 miesiące, po czym odczyt znowu zjeżdża zdecydowanie poniżej 750 mg/r. osobiście polecam, ulepszony nowy Bosch 0 281 002 429 dedykowany dla AFB.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:15:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Meszrum, naprawde wielkie dzieki za pomoc :)

LMM kupie nowy Bosha.

Zrobilem skan silnika, okazalo sie ze mam nowy blad :(

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent


...poduszka do wymiany :(

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Na allegro znalazlem nowy przeplywomierz w cenie 220 zl sztuka

http://www.allegro.pl/item381410370_prz ... 02429.html

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 15:52:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Angelus_79 napisał(a):
Meszrum, naprawde wielkie dzieki za pomoc :)

LMM kupie nowy Bosha.

Zrobilem skan silnika, okazalo sie ze mam nowy blad :(

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent


...poduszka do wymiany :(



nie, niekoniecznie. błąd może być tylko elektroniczny. czy trzęsie karoserią w chwili gdy podnosisz obroty do ok. 1000 rpm?

co do lmm... 3x tańszy?
nie wierzę w cuda, lecz jeżeli to prawda, to sam kupię do AFB.
podjedź tam i dokładnie obejrzyj to lmm, załóż i zaloguj. w 10.1dN ma być >750mg/r przy pełnym sandale na IIIce w zakresie 1500-4000 rpm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 16:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Tydzien temu tego bledu nie bylo, posprawdzam styki, moze cos pomoze.

Lmm pojade kupic osobiscie, tak sie dobrze sklada ze mam do Pruszkowa pare kilometrow :)

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 16:34:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Jeszcze raz wklejam logi 003BS, wyzej zalaczylm nie ta fotke

Obrazek

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 17:10:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Angelus_79 napisał(a):
Jeszcze raz wklejam logi 003BS, wyzej zalaczylm nie ta fotke

Obrazek


jest OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 08:39:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.kwi.2008 05:47:57
Posty: 46
Lokalizacja: Warszawa/Jelonki
Zrobilem rozpoznanie gdzie mozna najtaniej kupic lmm :)

ASO :
-nowy 680 zl
-regenerowany 450 zl

Intercars :
-nowy 660 zl

Serwis Boscha:
-nowy 445 zl :)
-regenerowany 287 zl

Przeplywka z allegro okazala sie "zamiennikiem Boscha" jakiejs firmy noname.

Pan z serwisu Boscha twierdzil ze regenerowane lmm dobrze dzialaja, lecz i tak skusze sie na nowa, roznica w cenie to 158 zl wiec chyba nie warto oszczedzac :)

_________________
A6 2.5 TDI Warszawa/Jelonki


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: