.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 19:05:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AFN] Problem z ASB AG4 update 01.08.08 FOTO, pomocy
PostNapisane: 08.lip.2008 17:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
A więc tak. Kolega ma A4 które dostał od niemca w rozliczeniu za robote. Nigdy niejeździł automatem więc wtopił. Problem jest następujący. Gdy auto jest zimne to niechce jechać. Po dodaniu gazu dopiero tak od 4000 rpm łapie i rusza powoli. Gdy sie rozgrzeje to już idzie prawie dobrze ale i tak jest wrażenie jakby sie sprzęgło ślizgało. Biegi wybrane ręcznie też nie zmieniają sytuacji. Wsteczny działa jak należy wręcz idealnie. Ogólnie jest brak błędów oprócz sterownika skrzyni który wywala błąd

00638--
Throtle actuator control, bank 1- range/performance problem

możliwe rozwiązanie,

Basic settings not carried out(if aplplicable), ISC actuator/throttle motor, APP sensor.

Dodam iż olej jest wymieniony na taki jaki dali w serwisie i którego rodzaj wyczytałem w jakims wątku. Jak już silnik jest ciepły to czasami przy ruszaniu trzęsie. Ale ogólnie jakoś kulawo tak jakby cały czas był poslizg.... Co poradzicie i gdzie dokładnie szukac przyczyny bo każda firma co zajmuje sie automatami mówi co innego....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Ostatnio edytowano 01.sie.2008 19:13:53 przez Neti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 18:58:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Możliwa usterka do uszkodzenie lub brak łaczności z czujnikami prędkości skrzyni biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 20:26:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
To ile jest dokładnie tych czujników?? Czy bieg wsteczny działa niezależnie od tych czujników bo na to by wychodziło ... I dlaczego lepiej sie jedzie jak auto sie rozgrzeje a na zimnym ledwo rusza? W Etce znalazłem dwa czujniki. Czujnik predkosci i czujnik predkosci jazdy/obrotów przekładni...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2008 20:33:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Mówię o czujniku prędkości obrotów przekładni.Działa on jak zwykły impulsator zczytujący za pomocą magnesu ilość obrotów przekładni.
Teoretycznie auto powinno złapać tryb awaryjny gdyby się wysypał.
Błąd może być również generowany poprzez brak styku na wiązce lub o słabym styku.
Czemu auto jedzie lepiej gdy się rozgrzeje ; nie wiem.Ale z mojej wiedzy na temat ASB wykluczam usterkę mechaniczną .

Ps Ile tego oleju wlaliście do skrzynki ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 06:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
W sumie to niewiem ile tego oleju wlano ponieważ robił to bosch service ale sytuacja przed jak i po wymianie jest taka sama.Niewiem w ogóle jaki to automat i czy olej powinno sie takze sprawdzac przy temp 35 jak w tipie....

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 09:21:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
Neti napisał(a):
W sumie to niewiem ile tego oleju wlano ponieważ robił to bosch service ale sytuacja przed jak i po wymianie jest taka sama.Niewiem w ogóle jaki to automat i czy olej powinno sie takze sprawdzac przy temp 35 jak w tipie....

temp 35-37 ale nie wierze zeby ci temp mierzyli bo u mnie nie mieli czym bo nawet w boschu pracuja panowie mietki co nie maja pojecia jak cos dobrze zrobic bo porzadni mechanicy za granice wyjechali albo maja wlasne zaklady ,a przynajmniej odpalali silnik i przezucali biegi zeby olej rozszedl sie po skrzyni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 09:25:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Przerobie procedure ale za cholere niewiem jaka to skrzynia i gdzie to sprawdzic? Tip to raczej niejest...Mało siedze w automatach stąd ta niewiedza.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 19:10:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
mi jak 4 litry oleju ze skrzyni ucieklo to samochod mial problem z ruszaniem ale jak ruszyl to juz jechal i wygladalo to tak ty mu w gaz a on nic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 22:37:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
to w takim razie ile powinno byc w skrzyni i jak sprawdzic ile jest?? z tego co pamietam to chyba nie mozna spuscic calego...

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2008 22:55:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Neti napisał(a):
to w takim razie ile powinno byc w skrzyni i jak sprawdzic ile jest?? z tego co pamietam to chyba nie mozna spuscic calego...


Ktory rok autka? Jesli to jest silnik AFN to moze to byc starsza skrzynia AG4 (oznaczenie dla tego silnika w naklejce w bagazniku - DMX) czterobiegowa.
Jest mozliwosc zmiany biegow recznie przez przesuniecie gałki w prawo ?
Jesli to jest AG4 - wchodzi tam przy pustej skrzyni 5,4 litra oleju, przy zwyklej wymianie 3,5-3,8L.
Olej najlepiej oryginalny (drogi) albo polecany tutaj ESSO 71141 lub FEBI 14738 (spełniają tę samą normę). Ja wlalem ten ostatni, byl identyczny jak ten zlany ze skrzyni (kolor zołty/złoty) i nie ma zadnych problemow ze skrzynia.
Z tego co czytałem niezalecany jest Dextron czerwony ktory jednak czesta tam wlewają.

Pozdrawiam
Darek


Ostatnio edytowano 31.lip.2008 19:06:24 przez marvi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 07:31:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Rok auta to 97 i niema mozliwosci przełączania biegów ręcznie.To jak sprawdzić teraz stan oleju bo niewiem ile mi wlali i z tego co pamiętam to chyba własnie wlali dextrona II.Da sie spuścić cały olej??

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 09:28:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
albo masz bagnet pomiarowy pod maska od tylu silnika albo korek przelewowy z przodu skrzyni co do biegow to jest tam
P R N D 1 2 3
termometr w dlon po osiagnieciu temp skrzyni ok 35 dokonac pomiaru na wylaczonym silniku ,jak bedzie korek przelewowy togo odkrec jak bedzie sie wylewalo to niech leci przez korek az przestanie jak nic nie leci to masz za malo i trzeba dolac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 11:40:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
a czy vagiem da rade tą temperature odczytac przy tej skrzyni? Z góry jest jakby korek i chyba kiedyś tam był bagnet ale teraz go już niema.Jak poznać od dołu czy korek jest od otworu przelewowego?

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 13:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
nie jestem pewien czy vagiem mozna zmierzyc ,wejdz pod auto 'od dolu powinien byc korek spustowy w skrzyni a przelewowy powinien byc od czola skrzyni tzn na scianie przedniej skrzyni od strony silnika na wysokosci 10 15 cm od dolu jak go nie ma to olej sprawdzalo sie bagnetem ktorego juz nie ma jak sam pisales


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2008 21:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Neti napisał(a):
a czy vagiem da rade tą temperature odczytac przy tej skrzyni? Z góry jest jakby korek i chyba kiedyś tam był bagnet ale teraz go już niema.Jak poznać od dołu czy korek jest od otworu przelewowego?


U mnie (rocznik 99) temperature da sie odczytac VAG'iem, sadze ze w Twojej tez. U mnie nie ma i nie bylo bagnetu kontrolnego, jest tylko korek spustowy i z boku kontrolny/do nalewania oleju. Pewien mechanik z ASO powiedzial ze poziom powinien byc 1cm powyzej poziomu tego korka kontrolnego (nie wiem ile w tym prawdy). W sumie to nie jest korek tylko krotki wezyk zakonczony zatyczka.
Zeby zlac caly olej trzebaby chyba skrzynie rozmontowac, po zdjeciu dekla i wymianie filtra wchodzi tylko 3,5L.

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 14:36:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
no ale skoro stan ma byc 1cm nad korkiem kontrolnym to jak to ustalić? Nie mam wężyka tylko metalową rurkę patrząc po prawej stronie pod maską z góry.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 19:56:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
Neti napisał(a):
no ale skoro stan ma byc 1cm nad korkiem kontrolnym to jak to ustalić? Nie mam wężyka tylko metalową rurkę patrząc po prawej stronie pod maską z góry.


U mnie to bylo na samym dole skrzyni i nie byla to rurka metalowa, ale zawsze mozna w nia wsadzic wkretak i sprawdzic poziom (tak jak poziom oleju w silniku).
Zalalismy, po zamieszaniu biegami wlalismy jeszcze troche i okazalo sie ze weszlo troszeczke ponad 3,5 wiec uznalismy ze jest okej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2008 20:53:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Neti: pomimo naszych usilnych starań prawdopodobnie nie uda Ci się samemu usnąć usterk.Zbyt skomplikowana budowa skrzyni biegów o której defakto masz małe pojecie sprawia że wróżymy z fusów.
Moja propozycja dla Ciebie.Odstaw auto do polecanego serwisu ASB.Nawet jeśli miał byś zawieść to auto na lawecie 200km.
Uwierz mi że tak będzie lepiej. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 21:33:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2008 18:16:56
Posty: 30
Lokalizacja: Kalisz
ADAM 12 napisał(a):
Neti: pomimo naszych usilnych starań prawdopodobnie nie uda Ci się samemu usnąć usterk.Zbyt skomplikowana budowa skrzyni biegów o której defakto masz małe pojecie sprawia że wróżymy z fusów.
Moja propozycja dla Ciebie.Odstaw auto do polecanego serwisu ASB.Nawet jeśli miał byś zawieść to auto na lawecie 200km.
Uwierz mi że tak będzie lepiej. ;)


Tak przy okazji, jaki jest polecany serwis automatow w srodkowej PL ? SSerwis nie robi AG4.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2008 19:11:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2005 16:04:35
Posty: 484
Lokalizacja: Lębork-Koszalin
Odświeżam temat ponieważ porobiłem fotki jak to wygląda od dołu i jakie korki kontrolno przelewowe udało mi się znaleźć więc prosze jeszcze raz o pomoc jak sprawdzić stan oleju. Vag podaje temperature w bloku 005 pozycja 1.

1.Zdjęcie od dołu skrzyni z korkiem(spustowym??--niewiem)- prosze o rade

Obrazek


2.Zdjęcie od tyłu skrzyni z tym samym korkiem

Obrazek


3.Zdjęcie z boku(prawego) skrzyni z jakimś korkiem cholera wie do czego (ma oring),

Obrazek

4.Zdjęcie rurki(chyba wlewowej albo na bagnet ale nikt z mechaników nigdy tam bagnetu nie widział), do której dostęp jest od góry.

Obrazek



Więc proszę o porade gdzie dokładnie sprawdzić ten stan oleju i czy te korki sa kontrolne czy przelewowe czy jak i ewentualnie w razie pomiaru w rurce do jakiej granicy ma sięgac ten stan oleju.

_________________
czarne C4 2.8 V6 LPG,BLOS,gleba,225/40/18, webasto,abs,cb,navi,dvd,TV,naklejka i ramki AKP,itp
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: