Witajcie. Trochę to przydługie, ale chciałem dokładnie opisać problem.
Właśnie zostałem posiadaczem audiny jak w temacie. Wracając autem z Niemiec zwróciłem uwagę, że w trakcie jazdy zapala się kontrolka oleju, daje trzy sygnały dźwiękowe i znika. Po jakimś czasie ponownie i tak coraz częściej. Po postojach paru minutowych problem znikał na kilka, kilkanaście, lub kilkadziesiąt kilometrów, lecz wracał. Kontrolkę wywalało najczęściej przy obrotach do 2000, szczególnie po tym, jak schodziłem z większych. Niemiec jak się okazało jeździł podobno na Castrol long life i pewnie nie wymieniał go za często. Pod korkiem było gęsto, maziście- prawdziwy syf. Postanowiłem zmienić jak najszybciej olej i filtr w celu "przepłukania" silnika i pompy oleju, a po jakichś 3000 km wymienić go ponownie. Przez ok 250 km jazdy miejskiej z paroma przyśpieszeniami był spokój. Lecz kiedy zrobiłem "teścik" wydajnościowy silnika w terenie błąd znowu wyskoczył (na niskich i raz na wysokich obrotach).
Poradźcie proszę co mam zrobić, by zlikwidować problem (pojawianie się kontrolki i przyczynę). Wymienić czujnik ciśnienia oleju (gdzie on właściwie jest), wymienić pompę oleju? Dalej prowadzić metodę "płukania"? Może jeszcze coś innego.
Witam ponownie.
Pompa wymieniona i wszystko ok. Ale czujnik, który wymieniłem był od nowości zepsuty (nie działał)- zostawiłem stary. Jak będziecie wymieniać zwróćcie na to uwagę. Ja myślałem, że całe popołudnie grzebania przy silniku było na darmo.
Tyle.
Pozdro.
Jankes
|