.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 19:43:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKN 2,5] Prośba o ocene wszystkich logów
PostNapisane: 07.sie.2008 21:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 15:01:42
Posty: 33
Lokalizacja: Będzin
Witam,
proszę o ocenę moich pierwszych logów, mam nadzieję że wykonałem je poprawnie.
Wydaje mi się że jest trochę jakby mało zrywny i czasami jak dam mu pełny gaz (2gi bieg na max) pojawia się dymek z tyłu. Mam 210000km z '99, zregenerowano mi całkowicie pompę wtryskową (180 000) oraz pompę ABS (199 000 - sterownik, podziękowania dla kolegi z forum Kobra7, wszystko super działa). Wałki wytarte i zregenenerowane cały komplet (181 000), rozrząd wymieniono kompletny (181 000).

Dziękuję i pozdrawiam, liczę bardzo na waszą pomoc w analizie. Czas na uzdrawianie i wogóle chciałem podziękować wszystkim forumowiczom za informacje, które na bieżąco śledzę, porady są bezcenne - dobra robota!!!

Oto logi:

Grupy Normalne 000
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3b0a36b521

Grupy Normalne 001
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3355691bba

Grupy Normalne 003
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 32e7214261

Grupy Normalne 004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 34def7a34b

Grupy Normalne 007
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a2da6c8b82

Grupy Normalne 013
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... d2406118eb

Grupy Normalne 014
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 3da649ec0e

Grupy Normalne 018
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 67a5f8392f

Basic Settings 000
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... cbc8a54c83

Basic Settings 003
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ecb443e2ba

Basic Settings 004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 609b88a536

Basic Settings 011
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 5238377b11

Dynamic 000
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 7679422d80

Dynamic 001
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... fb15dde75c

Dynamic 003
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 76df1bcbf6

Dynamic 004
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 79497c2d39

Dynamic 008
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bfee31e66d

Dynamic 011
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a4dc6e6a97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2008 22:29:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
jak ci dymi to szukaj nieszczeności , a tak to masz przepływmoierz do wymiany , i wtryski tez juz troszeczke podjechane

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 07:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 08:52:59
Posty: 131
Lokalizacja: Łódź
kat do poprawy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 08:51:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
gustav200 napisał(a):
a tak to masz przepływmoierz do wymiany ...


Przeplywomierz zostaw w spokoju - przynajmniej na razie.
Na moje oko - jest problem z uzyskaniem poprawnego cisnienia doladowania.
Jest spore OB przy 2300 obr/min.
IMHO - zapieczone są lopatki VTG.

[+]
Log 003 dynamiczny jest logiem statycznym - popraw.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 09:01:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Masz wszystkie korekcje na dużym minusie a to oznaka , że wtryskiwacze nie trzymają ciśnienia i "leją" . Wszystkie do regeneracji i przestanie dymić.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 09:20:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
korekcje fatalne, jeśli hydraulika i wałki sa robione to rzeczywiście chyba cos jest z układem wtryskowym - jesli na 100% pompka jest dobrze zrobiona to pewnie bede to wtryskiwacze - nie dziwne ze tak dymi przy "-3,..", "-2,.."

jak bym obstawiał przy tego typu awariach i roczniku 99 przebieg rzędu 400 000km (mój znajomy ma taki egzemplarz z wręcz identycznymi usterkami). Moze zaraz mnie zakrzyczą inni posiadacze V6 z "małymi okazyjnymi przebiegami", ale to tylko moja opinia i jej nie zmienię ;). nie zmienia to faktu że twoje auto możliwe iż będzie jezdziło po włozeniu troche pracy i pieniążków, lepiej niż "rodzyneczki" z 2003r z przebiegiem 50 000km :peace: ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sie.2008 14:00:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
brakuje 10-grupy (dynamiczne)przepływomierz ? :-)

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sie.2008 22:23:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
korekcje,
korekcje są złe. przyczyny można doszukiwać się albo w stanie układu wtryskowego bądź w stanie hydrauliki.

zacząłbym od kontroli pompy wtryskowej - zbyt duża dawka [z czym mamy do czynienia] może wynikać z uszkodzenia sekcji hydraulicznej VP44 [co świetnie wytłumaczył Rogal http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 18#1210918 ].


ciśnienie doładowania,
ciśnienie doładowania jest zbyt małe - przyczyn może być wiele:
- nieszczelność układu dolotowego;
- niedrożny katalizator;
- niesprawny zawór N75.

zacznij tak:
- cm po cm sprawdź szczelność układu dolotowego;
- podmień [ale nie kupuj, tylko pożycz] N75 i zaloguj 010dN;
- jeżeli nie będzie poprawy, to odepnij wydech przed katalizatorem i zaloguj 010dN.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 11:33:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 15:01:42
Posty: 33
Lokalizacja: Będzin
Oto brakujące logi:

Dynamic 010
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e481c6c23b

I przy okazji mam pytanie, czy ktoś nie mógłby mi pożyczyć (oczywiście przelewam na wskazane konto wcześniej umówioną kwotę celem zabezpieczenia) na parę dni zawór N75, za radą kolegi Meszruma. Muszę od czegoś zacząć, a nie mam pewności czy mam kupować nowy. Dziś zabieram się za inspekcje dolotu.

Dziękuję za ocenę logów i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 12:03:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kejek napisał(a):
Oto brakujące logi:

Dynamic 010
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... e481c6c23b

I przy okazji mam pytanie, czy ktoś nie mógłby mi pożyczyć (oczywiście przelewam na wskazane konto wcześniej umówioną kwotę celem zabezpieczenia) na parę dni zawór N75, za radą kolegi Meszruma. Muszę od czegoś zacząć, a nie mam pewności czy mam kupować nowy. Dziś zabieram się za inspekcje dolotu.

Dziękuję za ocenę logów i pozdrawiam.



mógłbym Ci pożyczyć.
szczegóły na PW.

[+]
mam nadzieję, że dostałeś wiadomość PW ze szczegółami odnośnie sprawdzania poszczególnych elementów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 12:29:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kejek - sprawdzając dolot nie zapomnij o połączeniach przy intercoolerze ... ale tak patrząc na Twoje logi (i pamiętając, że mogą one służyć wyłącznie jako wstęp do faktycznej diagnostyki) i opierając się na "statystycznie najczęstszych" powodach postowanych niesprawności - osobiscie uważam, że powinieneś zacząć od tego:

Jack napisał(a):
Masz wszystkie korekcje na dużym minusie a to oznaka , że wtryskiwacze nie trzymają ciśnienia i "leją" . Wszystkie do regeneracji i przestanie dymić.


Przecież te korekcje wołają o pomstę do Nieba i bez względu na ich powód (a jeżeli regeneracja VP44 i rozrządu została wykonana zgodnie ze sztuką - to Jack ma absolutną rację) - z każdym pokonanym kilometrem odkładają się nagary - zarówno w kolektorach, katalizatorze i całym układzie wydechowym ... ale również w turbosprężarce oraz układzie dolotowym (za "pośrednictwem" EGR).
Utrzymując taki stan silnika - problemy z prawidłową dynamiką gazów będą tylko narastały i osobiście przypuszczam, że (najprawdopodobniej już mocno) zapieczone kierownice turbiny - przynajmniej częściowo - są skutkiem złego procesu spalania - wygenerowanym przez zużyte końcówki wtrysków ... .
Ot - takie błędne koło ... . Ponadto - niska (a nie wysoka jak to zostało napisane powyżej...) dawka paliwa to być może jest dowód, że sterownik pompy morderczo stara się zahamować cieknące (a nie rozpylane) do cylindrów paliwo ... .

Co do zawora N75 - patrząc na odczyty 011BS - raczej nic nie wskazuje na jego niesprawność, chociaż na pewno warto sprawdzić szczelność i czystość instalacji podciśnienia (wężyki, króćce).

Przepływomierz wydaje się być już trochę słabawy ale zanim nie pozbędziesz się problemu wysokich korekcji - wymiana nie ma sensu. Na Twoim miejscu - chociażby po to żeby poprawić "wietrzenie silnika" - poprostu przemyłbym go kontaktsprayem Motipa i przedmuchałbym lekko (!!!) sprężonym powietrzem.

Kiedy już pozbędziesz się problemu diabelnie wysokich korekcji - powinieneś IMHO wyskoczyć na autostradę i potrzymać przez kilkadziesiąt kilometrów "buta w podłodze" - co być może ale niekoniecznie - umożliwi wypalenie nagarów, a w końcowym efekcie - jakby "uzdrowi" turbinę.
Jeżeli efekt będzie mizerny - najprawdopodobniej będziesz musiał oddać sprężarkę do regeneracji (ale warto - biorąc pod uwagę wielkość już poczynionych nakładów).
W przeciwnym wypadku może nastąpić taki stan, w którym turbina przestanie pompować "jakiekolwiek" powietrze (o doładowaniu nie mówiąc) i jedynym warunkiem poruszania się (w przedziale do 2500 obr/min) ... zostanie zaślepienie EGRa (to naturalnie skrajny przypadek i wspomniałem o nim wyłącznie dla zobrazowania tematu ... lecz historia zna takie przypadki i nawet w tej chwili stoi u mnie AKPowa niunia z tak dalece zdegenerowanym turbo... :): ) .

Reasumując kolejność (IMHO) powinna być taka:
1. Sprawdzenie wtryskiwaczy (jeżeli masz czas i warunki możesz pobawić się zamianą miejscami i sprawdzeniem czy korekcje wędrują "za wtrysiem") .
2. Weryfikacja instalacji podciśnienia sterującego N75/N18
3. Sprawdzenie czystości dolotu (rura łącząca i koletory ssące).
4. "But w podłodze" na dystansie kilkudziesięciu kilometrów
i jeżeli to nic nie da, to
5. Wymiana/regeneracja turbiny.

Oczywiście postąpisz tak jak będziesz uważał za stosowne ... ;) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 13:08:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.kwi.2006 15:01:42
Posty: 33
Lokalizacja: Będzin
OK, dziękuję bardzo za obiektywną ocenę logów, oczywiście zawsze lepiej jest wiedzieć na czym się stoi, wesoło to mi nie jest, ale nie odpuszczam i zaczynam działać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.sie.2008 08:29:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
kejek napisał(a):
wesoło to mi nie jest, ale nie odpuszczam i zaczynam działać...


Ja też bym walczył, a dla zachęty coś Ci zobrazuję.

Oto korekcje "wyjęte" z silnika (AFB) z kompletnie nieczynną turbiną (przy tym domyslam się, że sprężarka nie pracuje ze względu na jakiś problem w zmiennej geometrii łopatek ale może to być również coś innego, np. po stronie układu wydechowego) - lecz podobnie jak u Ciebie - z nową hydrauliką zaworową i jakiś czas temu zregenerowaną pompą wtryskową. Przyjrzyj się dokładnie:

1 cylinder: - 0,78
2 cylinder: teoretycznie wzorcowy - wiadomo brak odczytu
3 cylinder: 0,00 (wtryskiwacz sterujacy - podejrzewam niedawną wymianę)
4 cylinder: +0,78
5 cylinder: - 0,78
6 cylinder: - 1,10

Patrząc na "coś takiego" - w powiązaniu z regularnie nierównymi obrotami biegu jałowego i nową hydrauliką zaworową - moim zdaniem silnik aż się prosi o pomiar kompresji, który jednak sobie odpuściłem (ze strachu - wiedząc o tym, że jakiś mądrala kombinował z gwintami świec żarowych).
Dlatego - żeby dowiedzieć się o mechanicznej kondycji silnka czegokolwiek więcej - zamieniłem miejscami :
- wtryskiwacz 6-tego cylindra z wtryskiwaczem cylindra nr 2 (i odwrotnie)
- analogicznie - wtryskiwacz nr 4 z wtryskiwaczem nr 1 (i odwrotnie)

Oto skutki:

1 cylinder: +0,78 (a było -0,78 ... )
2 cylinder: teoretycznie wzorcowy ale w praktyce siedzi tam wtryskiwacz z uprzednio największą korekcją -1,10 ... .
3 cylinder: +0,16 (było 0,00 więc zmiana jest pomijalna i w granicach błędu)
4 cylinder: - 1,02 (a było +0,78)
5 cylinder: - 0,31 (a było - 0,78)
6 cylinder: 0,00 (a było -1,10)

Analizując wyniki widzimy, że korekcje powędrowały w ślad za wtryskiwaczami, co najprawdopodobniej dosyć dobrze świadczy o silniku ale efektywne zmiany wynoszą:

Dla 1 cylindra : 1,56 mg/R
Dla 2 cylindra : ? :):
Dla 3 cylindra : 0,16 mg/R
Dla 4 cylindra : 1,80 mg/R
Dla 5 cylindra : 0,47 mg/R
Dla 6 cylindra : 1,10 mg/R

A teraz wnioski (moje wnioski - nie trzeba się z nimi zgadzać).
Otóż gdyby założyć (a prawdopodobieństwo jest duze), iż w Twoim silniku Kolego Kejek - sytuacja jest analogiczna (czyli sprawne: hydraulika/rozrząd, kompresja, pompa VP...), to "żonglerka" wtryskiwaczami przyniosłaby efektywne zmiany (niekoniecznie na lepsze) z wartościami podwójnie, a być może nawet potrójnie wykraczające poza wszelkie dopuszczalne normy ... .
Jeżeli powyższa hipoteza jest słuszna, to spróbuj sobie wyobrazić jak (w Twoim silniku) zalepiony jest wydech, sprężarka i dolot ... i tak bardziej "ogólnie" - w jakich warunkach pracują najważniejsze podzespoły ... .

Jak dla mnie - przepływka, zaworki i inne pierdołki powinieneś zostawić na koniec, a zająć się tym co naprawdę ważne. I nawet gdyby się okazało, że za wysokie korekcje odpowiada "coś innego" niż wtryskiwacze - to tym bardziej sprawa jest pilna i nie cierpiąca zwłoki.

Chociaż baaaardzo skłaniam się do wcześniej cytowanej uwagi Jack'a (wtryski), to mimo wszystko - w celach "poznawczych" - gorąco namawiam Cię do uważnej lektury tego tematu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Wnioski i kierunek dalszych działań - wydaje mi się oczywisty ale jak zaznaczyłem uprzednio - z logów to możemy sobie co najwyżej powróżyć, a dopiero fachowe i praktyczne zajęcia "na żywym organizmie" - zweryfikują to netowe gdybanie ... .

PS:
W poprzednim poście zapomniałem napisać o kącie wtrysku co do którego akurat nie ma żadnych wątpliwości, że wymaga poprawki.
W Twoim przypadku ustawiłbym go na -1* (ZGMP/nOT/ATDC/Late).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: