.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 21:47:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Czy coś jest nie tak?
PostNapisane: 29.lip.2008 01:01:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy z moim A6 C5 Avant 2.5TDI jest wszystko OK. To znaczy jadąc autostradą mogę wycisnąć na 6 tym biegu max 3200 obr/min przy prędkości max 180km/h. Wiecej auta nie rozbujam. W aucie brak jakichkplwiek błędów. Turbina regenerowana, EGR naprawiony, lmm wymieniony, odma wymieniona, olej Mobil1 5w50. Proszę o porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 06:50:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
a na 5 biegu ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 10:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Nie sprawdzałem na 5tym biegu ile pójdzie. Dodam, że silnik 150KM z 1998r.
W szukajce znalazłem post klubowicza, który dokładnie przy tych samych 3200obr/min i 180km/h miał odcięcie paliwa. Podobno A6 C5 robione na USA tak mają?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 10:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
C5 TDI nigdy nie trafiło na rynek US [VW owszem]. ograniczenia zatem nie ma.

zdrowe C5 na 6stym biegu dochodzi do ponad 4000 rpm [ok. 4100] przy licznikowej prędkości ok. 232-235 km/h.

zaczynamy od diagnostyki.
możliwe, że to tylko lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 29.lip.2008 11:06:50 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 10:41:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
nie słyszałem o innym odcięciu niż 250 km/h

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Czy coś jest nie tak?
PostNapisane: 29.lip.2008 11:29:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
piotrows napisał(a):
Proszę o porady.


Marcin,

Z tego co pamiętam - wyeliminowałeś już wszystkie inne przypadłości (G2/G62, hydraulika, nastawy rozrządu, etc.) mogące powodować trudny rozruch ciepłego silnika. W takiej sytuacji pozostaje Ci regeneracja pompy VP, która "mechanicznie" poprostu jest już słaba (zużyta) i w kazdej chwili może odmówić współpracy. Kiedy pompa jest niewydolna, to objawia się to nie tylko trudnym rozruchem "na ciepło" ale również np. brakiem pełnej mocy silnika.
Wnioski raczej oczywiste ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 12:22:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2007 11:31:42
Posty: 75
Lokalizacja: Bogatynia
Piotruś dzięki za rady. Chyba faktycznie moja VP 44 nie wydala. Co ciekawe przypadki dłuższego kręcenia przy odpalaniu na ciepłym silniku są coraz rzadsze u mnie. Wkrótce moja pompa pójdzie do regeneracji u BS Śmietany zgoddnie Piotruś z twoimi wytycznymi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2008 12:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Widzę biznes się kręci ;) :P ja jeszcze nigdy 220km/h nie przekroczylem, tak sobie "piszczalke" ustawilem, to jak cegla pod pedalem :):

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2008 20:07:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
ja moją byłą audiczke z tym samym rokiem oraz tym samym silnikiem rozbujałem do 220!!! wiec coś jest napewno nie tak!!! jedyne co mi przychodzi do głowy to to że samochód moze mieć taką pierdołkę ( nie wiem jak to sie fachowo nazywa) ale w niektórych autkach ustawiasz sobie prędkość której nie przekroczysz dopoki tego nie zmienisz!!! przykład: ostatnio u pewnego pana w a6 jednakże w benzynie zauwazyłem naklejke pomiedzy radiem a kierownica na której było 190km/h i coś tam dalej!!! zapytałem co to jest a on odparł ze dla bezpieczeństwa zeby nikt flaków z niego nie wyprówał to ma takie ograniczenie!! ale nie dociekałem czy ktoś mu to sam zakłądał, czy fabryka i czy da sie zdjąć!!!! moze masz to u siebie ale to tylko przypuszczenia!!! pozdrawiam

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: