.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:55:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 TDI AEL 6bieg.] Prośba o analizę logów.
PostNapisane: 11.lut.2008 21:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam

Wreszcie mam Vaga :) i to sa moje pierwsze logi ( na razie tylko dynamiczne).


grupa 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4cd ... 8b3bd.html

grupa 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d31 ... cdbfd.html


Z góry dziekuje za pomoc w diagnozie.

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lut.2008 09:37:33 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob pełną diagnostyke zgodnie tym tematem

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

Na podstawie tych dwoch grup to niewiele mozna powiedziec...IMO motorowni brakuje powietrza...

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2008 23:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam ponownie

Zrobiłem logi zgodnie z zaleceniem, ale niestety nie udało mi się uruchomić logowania grupy 000.

Próbowałem równiez przestawić kodowanie obrotomierza na 5 cylindrów ale mi sie nie udało .

Odczytałem błąd :
Control Module Part Number: 4A0 907 401 P
Component and/or Version: 2,5l R5/2VT EDC HS D02
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent


Oto logi:


Statyczne

001:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/159 ... f575b.html


003:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/023 ... 29a20.html


004:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef1 ... 33f52.html


011:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/873 ... 0a9e8.html


Dynamiczne:

004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8f ... f54b4.html


008:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/107 ... fb024.html


010:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/587 ... 217a3.html


Auto przyśpiesza do ok.2800 /min a powyżej 3000 nieco gorzej od dużego fiata :| .

Wiem,że coś mu dolega - pytanie tylko co :?: :?:

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Ostatnio edytowano 04.mar.2008 22:23:02 przez Łukasz80, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 10:26:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wtrysk sterujacy do wymiany (ten z kabelkiem) skoro nie mozna juz skasowac bledu. Masz tryb awaryjny dlatego dawka paliwa i masa powietrza sa ograniczone.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 13:10:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Dzęki za pomoc.

Ten błąd udało mi się skasować , za jakiś czas sprawdzę czy nie wróci.

pozdrawiam.

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 13:43:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2006 09:49:04
Posty: 61
Lokalizacja: Bialystok
Witaj. Auto dostaje za malo powietrza. Stawiam na zapchany katalizator. Odepnij rure przed katem i zaloguj 3 i 11.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 14:11:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Łukasz,

na litość Boską - chcesz odpowiedź na problem, to zrób wszystkie logi.
auto nie jedzie, gdyż T nie pompuje. może to być nieszczelność, może to być N75, może być też tak, że spadł przewód z N75 do T.
ale nie powiem Ci co jest przyczyną bez reszty logów - szczególnie 011BS.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 16:06:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Jak sie przestawia obrotomierz, mam ustawione na 4 cylindry , a mam ich więcej ;) .W rezultacie wskazanie ok 25% za wysokie.

Wiem że cos w adaptacji chyba .Szukałem na forum ale nieznalazlem dokladnego opisu.


Próbowałem wykasować in2 wpisując 10 w miejscu 00(x10 dni do następnej), lecz nadal się świeci na desce rozdz.

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2008 16:25:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Łukasz80 napisał(a):
Jak sie przestawia obrotomierz, mam ustawione na 4 cylindry , a mam ich więcej ;) .W rezultacie wskazanie ok 25% za wysokie.

Wiem że cos w adaptacji chyba .Szukałem na forum ale nieznalazlem dokladnego opisu.


Próbowałem wykasować in2 wpisując 10 w miejscu 00(x10 dni do następnej), lecz nadal się świeci na desce rozdz.


http://de.openobd.org/audi/a6_4a.htm#17

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2008 22:23:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
LOGI dodane 4 marca 2008:

Grupy normalnie:

N 000
http://images34.fotosik.pl/166/b3a35ba3d24cc762.jpg

N 001
http://images30.fotosik.pl/159/159eee4d056f575b.jpg

N 003
http://images34.fotosik.pl/144/023fc7e0c9a29a20.jpg

N 004
http://images26.fotosik.pl/159/ef11961249333f52.jpg

N 007
http://images24.fotosik.pl/171/bdb903a25fbfe40d.jpg

N 013
http://images30.fotosik.pl/170/d1e6fb3b538d5294.jpg

N 014 i N 018
nie dzialaja

Basic settings:

BS 000:
http://images27.fotosik.pl/169/c1932fadbec797fd.jpg

BS 003
http://images24.fotosik.pl/171/14fdcbdd8a47e421.jpg

BS 004
http://images27.fotosik.pl/169/e557be645f61b4de.jpg

BS 011
http://images32.fotosik.pl/166/5b95b28b2602588d.jpg


Dynamiczne

D 000
http://images32.fotosik.pl/166/18cb501b0202d108.jpg

D 001
http://images31.fotosik.pl/167/357034eb8eb10017.jpg

D 003
http://images25.fotosik.pl/169/320c018aae233ca6.jpg

D 004
http://images32.fotosik.pl/144/e8f3bfe68e4f54b4.jpg

D 008
http://images33.fotosik.pl/145/1070dd75bf4fb024.jpg

D 010
http://images33.fotosik.pl/145/587c0bcc75a217a3.jpg

D 011
http://images33.fotosik.pl/167/1813cc2ce73a04a9.jpg

Powrocilo to

00542 - Needle lift Sensor (G80)
27-10 - Implausible Signal – Intermittent

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 10:03:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zamiast BS wkleiłeś sN...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 19:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
-termostat do wymiany [badz furmanka nie do konca dogrzana]
-kat wrysku do poprawy [ale to dopiero jak poprawisz termike silnika]
-brak mocy spowodowany [dziura w dolocie albo uszkodzonym zaworkiem N75 (sprawdz uklad dolotowy oraz przewody od N75) ]

czy auto mocno dymi :?:

co do błedu ... sprawdz kabelki o wtrysku sterujacego ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2008 22:29:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam dzieki za wskazówki

Termostat wymieniony 4 miesiące temu razem z rozrządem.
Wskazówka na desce stoi na 90 i ani drgnie (na klimatroniku waha sie +/- 5 stopni pod obciążeniem)

Kąt sprawdzę jak sie dowiem jak...

Auto dymi tylko trochę pod obciążeniem.

Co do ciśnienia doładowania - dziwne że jest 1,4 bara , ale po przekroczeniu ok.2500 obr/min nadciśnienie (przyśpieszenie też) znika.

VAG nie łączy sie z ABS-em (wykrzyknik miga czasami na desce rozdz.).
Nie mogę odczytać grup 014 i 018.

Czy przypływomierz powietrza jest wporządku.

dzieki
pozdrawiam

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 10:33:57 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z logów wynika iż przepływka niedomaga...
Nie mam aż tak duzego doswiadczenia w diagniostyce i nie potrafie powiedziec czy jest to wynikiem slabego ladowania przez turbine czy faktycznego niedomagania przepływomierza.
Moze wyeliminuj najpierw sprawy zwiazane z cisnieniem doladowania wtedy zobaczysz jak zachowuje sie LMM.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 13:58:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
mozesz miec tez zapchany katalizator
ja bym zaczol od tego

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:40:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
A czym go odepchać :?:

Dzisiaj sprawdzilem kabelek do wtrysku sterujacego , jest caly.
Czy mozna go sprawdzic omomierzem :?:
Zrobiłem ponownie basic Settings , ale wychodzi tak samo jak wczesniej - może coś źle robie??
Wybieram silnik -> Meas Blocks-> wybieram grupę i wciskam Basic Settings ) silnik zwieksza obroty i zaczynam logowac.

oto dzisiejsze log
TDI graph (dla 1200 obr-min kat miesci sie w zoltym prostokacie)
Obrazek

BS 000
Obrazek

BS 003
Obrazek

BS 004
Obrazek

BS 011
Obrazek

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 16:19:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
wtrysk sterujacy rezystancja od 80 do 120 ohm

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 16:23:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
no i kat wtrysku troche zapozny
sprawdz droznosc katalizatora i przewody od turbo
ten model pwinien miec cisnienie do 0,95 bara a ty masz tylko 0,4
to duzo za malo

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 11:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.gru.2007 20:33:37
Posty: 156
Lokalizacja: Biała Podlaska
Zmierzyłem razystancję wtrysku sterującego - ok.100 omów , więc w normie.

Nie mam możliwości sprawdzenia katalizatora bo przebywam w holandii i nie mam dostępu do kanału.

Mam taki objaw:
Jak jadę do Polski lub do Holandii (ok.1400 km) w tym po przejechaniu przez niemcy (ok. 160 km/h przez kilka godzin) dynamika wyraźnie się poprawia - jednak po kilkuset kilometrach ( po 40 dziennie) dojazdów do pracy więc w tempie emeryckim - dynamika spada do obecnego poziomu , czyli do poziomu Poloneza 1,6 na gazie.

Zastanawiam się nad wycięciem kata tylko czy nie będę miał problemów np.z przeglądem okresowym.

Czy ktoś ma schemat układu podciśnienia oraz układu turbo w AEL-u ( np. z ELSY) nie mogę się połapać co jest czym.

22 w sobotę rano będę przejeżdzał przez Poznań - Stryków A2-ką może ktoś dysponuje wolnym czasem (zamiast trzepać dywany) :?:

Może mały spocik przy autostradzie wielkopolskiej :D

_________________
Było:
Golf MkI 1,6 D >E34 525i >Passat B3 1,6 TD>Passat B4 2,0i >80 B4 2,0 >A6 AEL >A6 AEL >V40 2,0i
Jest:
Passat B5 AHU
Będzie:
???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2008 13:53:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
wspawaj rurke zamiast kata i po problemie
lub wykrusz porcelane ze srodka
w dieslu katalizator daje tyle co nic
bardzo czesto zalepiaja sie smola

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: