.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:55:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jaki olej do S8
PostNapisane: 05.lip.2008 00:57:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Witam mam pytanie jaki olej zalać do S8 4,2 360KM 2000r. Auto ma przejechane aktualnie 118 tyś przebieg oryginalny. Obecnie jeździ na oleju shell helix plus 10W40 półsyntetyk
I moje pytanie czy nadal zalać tym olejem czy zmienić na inny myślałem też nad motulem.
Silnik trochę bierze oleju ale jak czytałem na forum to normalna rzecz że może nawet spalić 1l/1000km jeżdżę praktycznie na miejscu wiec pewnie i dlatego bierze więcej silnik suchy żadnych wycieków itp.
Proszę o radę jaki olej zalać i czy robić coś w tej sprawie żeby nie brał tyle oleju czy może inny olej rozwiąże sprawę w pewnym sensie.

pozdrawiam

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 16:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
10W60 Racing Castrola.A brać będzie dalej.... bo ten typ tak ma ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 17:57:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
hmmm mówisz Castrol a co sądzisz o motulu i valvoline i jeszcze takie pytanko półsyntetyk z tego co sie orientuje to ma oznaczenie 10W40 a tu podajesz 10W60 czym on sie różni i czy będzie dobry do tego silnika ??
druga sprawa ile oleju potrzebuje do tego silnika bo auto nie dawno zakupione więc to moja pierwsza wymiana



ADAM 12 napisał(a):
10W60 Racing Castrola.A brać będzie dalej.... bo ten typ tak ma ;)
:) :)

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2008 19:46:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Po czym wnosisz że masz oryginalny przebieg? Trochę mało jak na ten rocznik i w dodatku motorek zalany już półsyntetykiem, przy takim przebiegu?
Wszystko zależy w jakim stanie jest silnik i czy ten przebieg jest prawdziwy, ja raczej zalałbym pełen syntetyk. Gdzieś był podobny wątek dotyczący oleju dla V8 i chwalony był Mobil 5W50. Mój motorek zalany jest oliwą Shell Helix Ultra 5W40 i łyka go od 200ml do nawet ostatnio 500ml (trochę go przegoniłem).
Też zastanawiam się nad inną oliwą i następna wymiana będzie z Mobilem 5W50 lub Liqui Moly High Tech 5W40 (dużo dobrego słyszałem i czytałem na niemieckich forach o tym oleju).
Co do Motula (X-Cess 5W40) to chyba ciszej silnik pracował (może to autosugestia) ale zaczął go więcej pić i pojawiły się drobne wycieki z misy. Valvo MaxLife 5W40 ograniczył nieco konsumpcję.
Ile Ci łyka oliwy na 1000km?

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 03:01:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Przebieg na pewno mam oryginalny auto przed kupnem sprawdzałem w ASO i wszystko sie zgadzało cała historia auta do końca w Niemczech oliwy bierze tak do 1l na 1000 tylko jeżdżę praktycznie na miejscu no i go nie oszczędzam tak dokładnie to jeszcze nie sprawdzałem bo nie dawno go kupiłem silnik suchutki pod spodem także wszystko ok wiec wynika z tego że to ich taka zaleta że łykają trochę oliwy. Teraz będę miał wymianę i zastanawiam sie nad valvoline 10W60 podobno dobry


Baron napisał(a):
Po czym wnosisz że masz oryginalny przebieg? Trochę mało jak na ten rocznik i w dodatku motorek zalany już półsyntetykiem, przy takim przebiegu?
Wszystko zależy w jakim stanie jest silnik i czy ten przebieg jest prawdziwy, ja raczej zalałbym pełen syntetyk. Gdzieś był podobny wątek dotyczący oleju dla V8 i chwalony był Mobil 5W50. Mój motorek zalany jest oliwą Shell Helix Ultra 5W40 i łyka go od 200ml do nawet ostatnio 500ml (trochę go przegoniłem).
Też zastanawiam się nad inną oliwą i następna wymiana będzie z Mobilem 5W50 lub Liqui Moly High Tech 5W40 (dużo dobrego słyszałem i czytałem na niemieckich forach o tym oleju).
Co do Motula (X-Cess 5W40) to chyba ciszej silnik pracował (może to autosugestia) ale zaczął go więcej pić i pojawiły się drobne wycieki z misy. Valvo MaxLife 5W40 ograniczył nieco konsumpcję.
Ile Ci łyka oliwy na 1000km?

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 13:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Nie jestem specem olejowym ale na tym forum są ludzie którzy mają o tym duże pojęcie.
Jeżeli jesteś pewien przebiegu to lałbym pełen syntetyk. Nie wiem czy olej 10W60 jest odpowiedni szczególnie w zimie przy minusowych temperaturach. Oleje o takich właściwościach są chyba przeznaczone do jednostek bardziej wysilonych prawie wyczynowych, są przez niektórych stosowane w lato a na zime zalewane są "rzadsze" 5W40 lub 5W50. Osobiście na Twoim miejscu jeżeli zmieniałbym olej na pełny syntetyk to jakiś 5W50 najlepiej Mobil lub Valvoline (też taki jest).
Może ktoś się wypowie mądrzejszy na temat stosowania oleju 10W60 lub podobnych w takim motorze o tak małem przebiegu.
pozdr

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2008 13:23:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
no to poczekamy na bardziej doświadczonych użytkowników w tej kwestii a co to pełnego syntetyku to już raczej bym nie przechodzi jak zalany już został pół syntetykiem

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 12:48:45 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8317
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Silnik delikatnie zbliżony do twojego, przebieg 333000 km, cały czas lany Mobil 1 5w50 -> brak problemów z olejem (wiadomo zechla około 400 ml / 1000 km - ale jak juz pisane Ten Typ Tak Ma)
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2008 23:31:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
no teraz nie bardzo jest mi przechodzi z półsyntetyka na pełny syntetyk jakoś cały czas chodzi mi po głowie ten valvoline VR1 RACING SAE 10W-60
może ktoś sie jeszcze wypowiedzieć na temat tego oleju czy będzie dobry do tego silnika i czy może być eksploatowany przez cały rok czyli także w zimie
słyszałem opinie że te silniki mniej go zjadają bo ogólnie to ich taka zaleta że lubią sobie brać :)

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 21:18:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Witam ponownie rozmawiałem dzisiaj z Panem w sklepie co sprzedaje motula i tak po dłuższej rozmowie stwierdził że mogę śmiało zalać olej MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 (pełny syntetyk)
Dodam że auto nie dawno kupiłem ma aktualnie przejechane 118 tyś (przebieg oryginalny) poprzedni właściciel zalał shella plus 10W40 auto bierze trochę oleju nawet do 1l na 1000km ale jeżdżę praktycznie na miejscu dosyć ostro silnik suchy żadnych wycieków

I moje pytanie tyczy sie tego czy mogę śmiało zalać tego motula czy nic sie nie stanie z silnikiem i jak wtedy z braniem oleju
czekam na konkretne odpowiedzi

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2008 21:33:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Wg mojej wiedzy ABSOLUTNIE nic nie ma prawa się stać.Jeden warunek.Przebieg a konkretnie jego wartość znana w 1000%.

Pomimo wszystko i tak zalał bym 10W60 .Z tego co wiem jest robiony na bazie syntetycznej ;) .Podpytaj dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 09:59:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
a jak wtedy z zużyciem oleju

ADAM 12 napisał(a):
Wg mojej wiedzy ABSOLUTNIE nic nie ma prawa się stać.Jeden warunek.Przebieg a konkretnie jego wartość znana w 1000%.

Pomimo wszystko i tak zalał bym 10W60 .Z tego co wiem jest robiony na bazie syntetycznej ;) .Podpytaj dobrze.

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 10:17:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Mobil 5W-50 lub 0W-40

:P

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2008 10:55:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
solox011 napisał(a):
a jak wtedy z zużyciem oleju

ADAM 12 napisał(a):
Wg mojej wiedzy ABSOLUTNIE nic nie ma prawa się stać.Jeden warunek.Przebieg a konkretnie jego wartość znana w 1000%.

Pomimo wszystko i tak zalał bym 10W60 .Z tego co wiem jest robiony na bazie syntetycznej ;) .Podpytaj dobrze.


Tak jak pisałem wcześniej .Te silniki brały olej ,biorą ,i brać bedą. Tak są zkonstruowane.
A zużycie powinno pozostać na tym samym poziomie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 14:54:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Wracam dalej do tematu bo jestem w kropce. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że przejście teraz na pełny syntetyk z pół syntetyku może rozszczelnić silnik że tego by nie stosował i zalał by nadal pół syntetykiem castrola mi polecił 10w40 magnatec.
Wcześniej przymierzałem sie do motula x-cess 5W40 bo pan który sprzedaje te oleje stwierdził że mogę śmiało przejść.
Moja historia z autem wygląda następująco auto kupiłem dobry miesiąc temu poprzedni właściciel jezdził tym autem pół roku i przywiózł go z niemieć (w Niemczech tylko jeden właściciel) ten gościu w Polsce zrobił nim około 6 tys km czyli auto jak przywiózł do polski w tamtym roku miało 108 tys teraz ma obecnie 118 czyli wymiana sie szykuje i jak go przywiózł porobił cały przegląd i wymienił olej na shella 10W40 czyli auto z tego co mi wiadomo na 100% jeździło na tym pół sy. przez 10 tys km nie wiem na jakim oleju jeździł ten niemieć wcześniej. Sprawdzałem w ASO historie po nr vin i ostatni przegląd w Niemczech był zanotowany na 102 tys bo chyba raczej nie pisze w historii jaki olej był lany nic mi Pan w aso nie mówił o oleju no chyba że sie mylę.

Silnik bierze troche oleju nawet do 1l na 1000km ale tak jak już pisałem jeżdżę na miejscu no i te silniki lubią brać z tego co piszą inny użytkownicy na trasie na pewno to zużycie spada.
Pod korkiem wlewu jak patrzyłem na wałkach osadza sie taki osad brązowy z oleju wiec też myślałem o wypłukaniu silnika tym preparatem motula przed wymianą co o tym sądzicie??

Moje pytanie czym w koncu zalac czy pozostać przy pół sy. czy przejść na pełny sy. dużo dobrego pisza ludzie o motulu ale juz mam mętlik w głowie i nie wiem co wybrać .

czekam na pomoc konkretną

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 15:46:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Dziwne ja jak mialem auta z przebiegami ponad 300tyś.km nawet w dieslach to lałem i leje 0w30 czyli pelny syntetyk,a ty piszesz,że półsyntetyk :D Jak na tak mały przebieg to tylko pełen syntetyk,ale róbta co chceta :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 16:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Nie no ja chciałem zalać pełny ten poprzedni właściciel wlał pół sy. tylko moje pytanie dotyczyło czy mogę bez żadnych obaw teraz przejść na pełny bo nigdy nie robiłem takiej zmiany tez mi sie wydaje że to za mały przebieg żeby lac już pół sy. ??

tylko czy taka operacja bedzie bezpieczna dla silnika czy nic nie wypłucze i nie rozszczelni silnika


rafala6 napisał(a):
Dziwne ja jak mialem auta z przebiegami ponad 300tyś.km nawet w dieslach to lałem i leje 0w30 czyli pelny syntetyk,a ty piszesz,że półsyntetyk :D Jak na tak mały przebieg to tylko pełen syntetyk,ale róbta co chceta :D

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2008 19:00:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Przy tak małym przebiegu nie sądze,żeby coś się wypłukało.Myśle,że poprzedni właściciel zmienił olej ze względu na duże zużycie tego oleju.(może mu tak doradzili)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lip.2008 00:41:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
Wszystko możliwe że mógł zmienić z powodu dużego zużycia

Czyli śmiało mogę zalać motula 8100 x-cess 5W40 ??
nie powinno sie nic stać a jak wtedy ze zużyciem tego oleju pozostanie na tym samym poziomie bo czytałem że motula mniej bierze silnik ogólnie jest to olej chyba wysokiej klasy ??


rafala6 napisał(a):
Przy tak małym przebiegu nie sądze,żeby coś się wypłukało.Myśle,że poprzedni właściciel zmienił olej ze względu na duże zużycie tego oleju.(może mu tak doradzili)

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2008 19:53:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lis.2007 01:29:28
Posty: 92
odnawiam temat więc tak byłem jeszcze raz w aso poprosiłem o historię auta i ostatni przegląd miał zanotowany na 99 tyś. Więc tak od początku był lany mobil 5W30 (jakiś longline)
potem chyba przy 70 tyś też mobil ale 5W40. Czyli wygląda na to że w Niemczech cały czas jezdził na pełnym syntetyku tylko własciciel w polsce zalał przy 108 tyś (bo tyle miał jak go kupił) 10W40 shella. Teraz obecnie mam 118 tyś.

Rozmawiałem z gościem w aso mówił że przy takim krótkim eksploatowaniu na pół syntetyku nic sie nie stanie jak przejdę na pełny syntetyk bo w sumie to jeszcze mały przebieg.

No i moje pytanie co o tym sądzicie mogę śmiało przechodzić silnik suchy żadnych wycieków olej bierze jak chyba każdy taki silnik dużo jeżdzę po mieście i pewnie też tym jest spowodowane to zużycie.
Chce zalać MOTULA 8100 X-cess 5W40 i użyć jeszcze tego srodka czyszczącego do silnika (też motula)

Czekam na poradę chyba wszystkie dane opisałem :)

_________________
Audi S8 4,2 V8 tiptronic 360 PS 430 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: