.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:44:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 AKN]Po zatankowaniu kopci na czarno - LOGI
PostNapisane: 23.sie.2008 13:28:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
Witam, samochód do tej pory chodził elegancko zlogowany i wszystko ok, aktualnie jest w filandi i tam sie stała takowa rzecz po zatankowaniu na stacji zaczoł strasznie kopcić i spadła moc, była to stacja firmowa wieć paliwo powinno byc dobre, niestety niemozna go zlogowac a musi dojechać jakoś do domu, spekulując bez logów taki objaw czego może byc przyczyną? pzdr.


Ostatnio edytowano 24.sie.2008 19:54:51 przez fantazy, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 13:57:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.lis.2007 14:05:59
Posty: 169
Lokalizacja: koszalin
jesli wczesniej było ok a teraz po zatankowaniu kopci na czarno to ewidentnie przyczyna złego paliwa!!!! nie jestem w 100% pewny ale na 90% paliwo!!! strzegłbym sie takich stacji:/ ale cóż musisz to teraz przepalić i wyjezdzić i zalać w pożądnej stacji a napewno przestanie puszczać stefana!!! pozdrawiam:)

_________________
śmierć zawsze wsiada z nami do auta i cierpliwie czeka na nasz błąd!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 14:39:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
Myśle jednak że to nie winna paliwa(zaczeło sie dziać po przejechaniu 15km) to była jakaś dobra stacja i taka drastyczna zmiana, dzwonili mi że coś świszczy pod maską może spadł jakiś weżyk, jakś dziura w dolocie albo odma skończyła zywotność pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 15:15:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nieszczelność układu dolotowego - zwróćcie uwagę na okolice IC.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 15:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.lut.2006 19:05:07
Posty: 588
Lokalizacja: Łódź
Auto: S4 B6 Cabrio
Wąż od IC do turbo wziął i spadł? Tyle, że wtedy huk powinien był być przy spadaniu. Szczerze życzę bo wtedy to tylko nową zapinkę trzeba założyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 17:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
Jeżeli by sie okoazało, że to nieszczelnośc w dolocie lub jakaś inna przyczyna która to powoduje to mozna z tym jechać? do polski została jeszcze estonia łotwa i litwa a tam cieżko bedzie z naprawą i drogo. Ludzie którzy jadą tym autem zabardzo sie nieznają, sprawdzali wszystkie wężyki są na miejscu, mówią że świszczy coś od spodu. No nic beda tak musieli z tym dotrzeć do polski.pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sie.2008 17:37:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2008 11:55:59
Posty: 40
Jeśli kopci na czarno znaczy ma zbyt bogatą mieszankę = za dużo paliwa albo za mało powietrza. Albo pękła któraś rura, albo coś przyblokowało filtr powietrza. Obydwie sprawy można sprawdzić od ręki, bez narzędzi. Jak nie znajdą przyczyny mogą wracać do domu, powinni dojechać spokojnie, tylko wolniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 19:54:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
A wiec samochód powrócił z trasy na dodatek jeszcze miał stłuczke delikatną, obejżałem silnik nigdzie nie zauważyłem żadnej dziury w dolocie, wężyki na miejscu, może gdzieś jest od spodu, ale ewidętnie świszczy turbina jakby dostawała lewe powietrze, w bassic 011 jak kierownice sie przestawiają słychać jak syczy i zanika, zrobiłem logi i nagrałem filmik zamieszczam poniżej, tylko statyczne i basy zabardzo kopci żeby robić dynamiczne, zadymiłbym całą ulicę. Jak byście mogli to spójrzcie na to swoim profesjonalnym okiem pzdr.

statyczne
000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2aa ... 72005.html
001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b7 ... 47bd7.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/886 ... 43e9d.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a1 ... 6cd8d.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/260 ... 3551f.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/254 ... d6fd4.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/66b ... 5d134.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/516 ... be786.html

Basic Settings

000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/885 ... d2cc3.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9bf ... f59fd.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bcf ... 24e73.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f96 ... a59eb.html

Filmy:
http://pl.youtube.com/watch?v=TsU0irM5gRM
http://pl.youtube.com/watch?v=dL1g7HSiZtM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 19:59:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
- zapieczone kierownice spalin w sprężarce
- zaślepiony\zablokowany EGR
- korekcje w normie
- coś termostat szwankuje [chyba]

-> brakuje logow dynamicznych

- ultra duża dziura w przed kolektorem dolotowym [nieszczelny IC]

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
dziura jest na 100% szukajcie dokladnie skad swist dochodzi pomacajcie weze rekami :-) czy nieczuc gdzies powietrza moze byc delikatnie mokre od oleju :!:

idac od turbiny po stronie filtra powietrza masz rure gumowa nastepnie taka metalowa przykrecona do pokrywy rozrzadu pozniej znowu gumowe intercooler znowu gumowe po stronie zbiorniczka od wspomagania no i kolektor z klapa gaszaca szukajcie a znajdziecie :diabel:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Ostatnio edytowano 24.sie.2008 20:16:38 przez badyl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:11:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
z dynamicznymi bedzie problem w takim stanie kopci jak oszołom jestem zaszokowany, że aż tak wcześniej praktycznie żadnego dymka niepuścił, Egr nigdzie nie jest zaślepiony musze go przeczyścić albo nowy, termostat był wymieniany z rozrządem w serwisie audi niedawno, jutro z mechaniorem spróbóje zlokalizować tą nieszczelność, co do kierownic musiało sie to stać teraz wcześniej było ok, wystarczy przegonienie auta gdzieś na autostradzie?
pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:15:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
fantazy napisał(a):
wystarczy przegonienie auta gdzieś na autostradzie?
pzdr.


Dokładnie , "but w podłogę" przez około 5 min :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:17:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest nieco inaczej, aniżeli napisał gustav200...


problem leży po stronie układu podciśnienia, które kompletnie nie działa. należy sprawdzić N18, N75, połączenia na trójnikach, połączenia z EGR oraz T, połączenie ze zbiornikiem podciśnienia.

powinno się zdemontować każdy wężyk układu i sprawdzić jego szczelność.

Obrazek


w żadnym wypadku nie rób prób dynamicznych, ani nie wciskaj gazu bardziej niż minimalnie dopóki nie znajdziesz źródła ujścia podciśnienia/powietrza.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 24.sie.2008 20:24:15 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:18:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
gustav200 napisał(a):
fantazy napisał(a):
wystarczy przegonienie auta gdzieś na autostradzie?
pzdr.


Dokładnie , "but w podłogę" przez około 5 min :peace:


ale po co but w podloge??? niech wpierw znajda nieszczelnosc :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:19:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
badyl napisał(a):
gustav200 napisał(a):
fantazy napisał(a):
wystarczy przegonienie auta gdzieś na autostradzie?
pzdr.


Dokładnie , "but w podłogę" przez około 5 min :peace:


ale po co but w podloge??? niech wpierw znajda nieszczelnosc :!:




Jak najbardziej dopiero po zlokalizowaniu przyczyny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:21:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
badyl napisał(a):
gustav200 napisał(a):
fantazy napisał(a):
wystarczy przegonienie auta gdzieś na autostradzie?
pzdr.


Dokładnie , "but w podłogę" przez około 5 min :peace:


ale po co but w podloge??? niech wpierw znajda nieszczelnosc :!:


no tak , dopiero po zlikwidowaniu nieszczelności zaleca się "przepałować " auto , a co do EGR [zaworu recyrkulacji spalin ] tak jak Meszrum powiedział wina może leżeć po stronie podćśnienia ktore steruje zaworem N18 a który steruje układem recyrkulacji spalin

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Ostatnio edytowano 24.sie.2008 20:22:08 przez Gustav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:21:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
fantazy,


kierownice są OK.
nie działa podciśnienie - vide post: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 69#1215269.

dokładnie sprawdź zawór N18 [ten od EGR - czarny]. jego odłączenie czasem daje takie właśnie efekty.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:24:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2007 17:46:13
Posty: 69
Lokalizacja: Kalisz
ok meszrum jutro biore sie za lokalizowanie dziury, możliwe jest, że wysiadł całkowicie n18 albo n75?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:27:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
oprócz samego podciśnienia, sprawdź także układ dolotowy [za turbiną > IC >], gdyż to także może być źródłem problemów [wówczas także może nie działać podciśnienie, co jest skutkiem nieszczelności w dolocie za T].

sam EGR też należy dokładnie sprawdzić.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:29:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
meszrum napisał(a):
oprócz samego podciśnienia, sprawdź także układ dolotowy [za turbiną > IC >], gdyż to także może być źródłem problemów [wówczas także może nie działać podciśnienie, co jest skutkiem nieszczelności w dolocie za T].

sam EGR też należy dokładnie sprawdzić.


mi sie wydaje wlasnie ze to dolot tak swiszczy a nie podcisnienie i czujnik w ic niema czego mierzyc bo przed nim ucieka doladowanie :-) fantazy podnosi ci sztange od turbiny do gory :?: :?:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: