.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:39:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AFN q] Układ chłodzenia
PostNapisane: 24.sie.2008 18:31:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Witam ponownie.
Już po rozrządzie, ale jako że moja chłodnica zgniła w 2 miejscach na dole, postanowilismy ją wymienić. szukałem pół roku nieszczelności a pociło się w niewidocznym dla oka miejscu i kapało na gąbkę na osłonie silnika). Pompa wody też nowa. Nowy G12+ etc ...
Teraz ciekawostka.
Jesli wierzyć wskazaniom na VAG i kanałowi 49 na klimatroniku , do tej pory temp w trasie oscylowała w granicach 88-89 (powyżej 91 st dopiero >175 km/h) a w mieście 90.

Teraz - trasa 91-93 , miasto 93-94 a spałowany na klimie do 95-96.
Teraz się zastanawiam, czy zmiana charakterystyki ma związek z doszczelnieniem układu, czy coś jest nie tak.
Podkreślam iż teraz układ jest w 101% szczelny.
Tesrmostat oryginał, wymieniony pół roku temu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 18:42:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Twoje temp oscylują w identycznych granicach jak moje, myślę, że to wręcz normalne.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 18:50:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Prawdopodobnie z doszczelnieniem ukladu(wieksze cisnienie) oraz nieznacznie z wymianą plynu na nowy.
3 tyg temu w moim(nowokupionym AFN ie wykonalem te samą robote) - mam identyczne odczyty na 49 klimatronika. Za wyjatkiem odczytu w miescie miasta gdzie sztywno mi pokazuje 89 *.

Wodzu zwracam Twoją uwage jednak na to, ze kanal 49 klimatronika jest powiazany z odczytem z zielonego czujnika 4 pinowego.
VAG odczytuje temp chyba z innego miejsca - jesli tak to z ktorego.?

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 19:18:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przemku, 49 na klimatroniku o ile pamietam jest tą sama temp , która siedzi w zegarach. ECU dostaje z drugiej sekcji czujnika.
Sprawdzę jutro ...

Trochę mnie uspokoiliście , thx ;)

A tak w ogóle pochwalę się , że cały przód silnika został wyposażony w nowe rolki, napinacze, simmeringi, paski, rozrząd, chłodnicę płynu, koło na wale, śrubę. Pół na pół ASO/Gates/Febi ...

Postanowiłem doprowadzić mojego AFN`ka do perfekcyjnego stanu.
W następnym etapie nowe samoregulatory, uszczelnienia zaworów, przejście na Motula ...
Następnie ... zobaczycie ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2008 20:47:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Przemku, 49 na klimatroniku o ile pamietam jest tą sama temp , która siedzi w zegarach. ECU dostaje z drugiej sekcji czujnika.
Sprawdzę jutro ...


Dzieki - od siebie powiem ze w momencie kiedy VAG pokazuje rowno 90* - wskazowka na szafie opada mi z 90 na 60 to samo dzieje sie w 49 kanale klimatronika - temp od 89 zmierza ku 30 stopniom


Baskecior napisał(a):
Następnie ... zobaczycie ;)


Wodzu.... zeby tylko dwumas to wytrzymal :peace: :):

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 08:50:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Przemku, 49 na klimatroniku o ile pamietam jest tą sama temp , która siedzi w zegarach. ECU dostaje z drugiej sekcji czujnika.
Sprawdzę jutro ...


Dzieki - od siebie powiem ze w momencie kiedy VAG pokazuje rowno 90* - wskazowka na szafie opada mi z 90 na 60 to samo dzieje sie w 49 kanale klimatronika - temp od 89 zmierza ku 30 stopniom


Baskecior napisał(a):
Następnie ... zobaczycie ;)


Wodzu.... zeby tylko dwumas to wytrzymal :peace: :):

Pozdrawiam

;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 AFN q] Układ chłodzenia
PostNapisane: 25.sie.2008 12:03:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
Baskecior napisał(a):
Witam ponownie.
Już po rozrządzie, ale jako że moja chłodnica zgniła w 2 miejscach na dole, postanowilismy ją wymienić. szukałem pół roku nieszczelności a pociło się w niewidocznym dla oka miejscu i kapało na gąbkę na osłonie silnika). Pompa wody też nowa. Nowy G12+ etc ...
Teraz ciekawostka.
Jesli wierzyć wskazaniom na VAG i kanałowi 49 na klimatroniku , do tej pory temp w trasie oscylowała w granicach 88-89 (powyżej 91 st dopiero >175 km/h) a w mieście 90.

Teraz - trasa 91-93 , miasto 93-94 a spałowany na klimie do 95-96.
Teraz się zastanawiam, czy zmiana charakterystyki ma związek z doszczelnieniem układu, czy coś jest nie tak.
Podkreślam iż teraz układ jest w 101% szczelny.
Tesrmostat oryginał, wymieniony pół roku temu.


Basket, wymień tesrmostat na termostat i wszystko wróci do normy :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B5 AFN q] Układ chłodzenia
PostNapisane: 25.sie.2008 12:33:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
carlnova napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Witam ponownie.
Już po rozrządzie, ale jako że moja chłodnica zgniła w 2 miejscach na dole, postanowilismy ją wymienić. szukałem pół roku nieszczelności a pociło się w niewidocznym dla oka miejscu i kapało na gąbkę na osłonie silnika). Pompa wody też nowa. Nowy G12+ etc ...
Teraz ciekawostka.
Jesli wierzyć wskazaniom na VAG i kanałowi 49 na klimatroniku , do tej pory temp w trasie oscylowała w granicach 88-89 (powyżej 91 st dopiero >175 km/h) a w mieście 90.

Teraz - trasa 91-93 , miasto 93-94 a spałowany na klimie do 95-96.
Teraz się zastanawiam, czy zmiana charakterystyki ma związek z doszczelnieniem układu, czy coś jest nie tak.
Podkreślam iż teraz układ jest w 101% szczelny.
Tesrmostat oryginał, wymieniony pół roku temu.


Basket, wymień tesrmostat na termostat i wszystko wróci do normy :peace:

:jezor: ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 07:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
Witam ponownie.
Już po rozrządzie, ale jako że moja chłodnica zgniła w 2 miejscach na dole, postanowilismy ją wymienić. szukałem pół roku nieszczelności a pociło się w niewidocznym dla oka miejscu i kapało na gąbkę na osłonie silnika). Pompa wody też nowa. Nowy G12+ etc ...
Teraz ciekawostka.
Jesli wierzyć wskazaniom na VAG i kanałowi 49 na klimatroniku , do tej pory temp w trasie oscylowała w granicach 88-89 (powyżej 91 st dopiero >175 km/h) a w mieście 90.

Teraz - trasa 91-93 , miasto 93-94 a spałowany na klimie do 95-96.
Teraz się zastanawiam, czy zmiana charakterystyki ma związek z doszczelnieniem układu, czy coś jest nie tak.
Podkreślam iż teraz układ jest w 101% szczelny.
Tesrmostat oryginał, wymieniony pół roku temu.



he he he .... znajdz sobie innym problem ...

wczoraj wymienialem u siebie rozrzad [tak ja Ci mowilem przez telefon] wlacznie z termostatem i plynem ori ASO G12+ .... i temperatury mam dokladnie takie same jak u Ciebie [na Climatronicu] ;) [Vag'a podczas jazdy juz mi sie nie chcialo zapinac-moze dzisiaj sprawdze]

nie sprawdzalem jeszcze temp po palowaniu bo dam chwile zeby simeringi sie ułozyly .... [p.s a wlasnie jezeli jestemy przy temacie uszczelniaczy - to potrafia napsuc krwi ... wszystko zlozone ,furka odpalona,czekamy na zagrzanie sie a tu koopa zaczyna kapac olej ... [nowy simering na walku posrednim puscil ... no to dawaj znowu morde na glebe .... :/ i od poczatku ... ]

co by bylo smieszniej ... przed wymiana mialem identyczne temperatury jak u Ciebie przed wymiana ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 11:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Witam ponownie.
Już po rozrządzie, ale jako że moja chłodnica zgniła w 2 miejscach na dole, postanowilismy ją wymienić. szukałem pół roku nieszczelności a pociło się w niewidocznym dla oka miejscu i kapało na gąbkę na osłonie silnika). Pompa wody też nowa. Nowy G12+ etc ...
Teraz ciekawostka.
Jesli wierzyć wskazaniom na VAG i kanałowi 49 na klimatroniku , do tej pory temp w trasie oscylowała w granicach 88-89 (powyżej 91 st dopiero >175 km/h) a w mieście 90.

Teraz - trasa 91-93 , miasto 93-94 a spałowany na klimie do 95-96.
Teraz się zastanawiam, czy zmiana charakterystyki ma związek z doszczelnieniem układu, czy coś jest nie tak.
Podkreślam iż teraz układ jest w 101% szczelny.
Tesrmostat oryginał, wymieniony pół roku temu.



he he he .... znajdz sobie innym problem ...

wczoraj wymienialem u siebie rozrzad [tak ja Ci mowilem przez telefon] wlacznie z termostatem i plynem ori ASO G12+ .... i temperatury mam dokladnie takie same jak u Ciebie [na Climatronicu] ;) [Vag'a podczas jazdy juz mi sie nie chcialo zapinac-moze dzisiaj sprawdze]

nie sprawdzalem jeszcze temp po palowaniu bo dam chwile zeby simeringi sie ułozyly .... [p.s a wlasnie jezeli jestemy przy temacie uszczelniaczy - to potrafia napsuc krwi ... wszystko zlozone ,furka odpalona,czekamy na zagrzanie sie a tu koopa zaczyna kapac olej ... [nowy simering na walku posrednim puscil ... no to dawaj znowu morde na glebe .... :/ i od poczatku ... ]

co by bylo smieszniej ... przed wymiana mialem identyczne temperatury jak u Ciebie przed wymiana ...

Oj współczuję przygód Spanky ...

Co do wycieku oleju ... dzięki zdjętemu przodowi zauwazyliśmy wyciek.
W poczatkowej fazie myślelismy że to wina uszczelki pod miską i już zjezyły mi się resztki włosów, ale okazało się że piasta simeringu na wale korbowym po prostu ... odkręciła się. :galy:

Wyczyścilismy miskę oraz okolice wycieku i faktycznie po dokreceniu piasty jest spokój :D
Teraz jest czyściutko i suchutko.
Co do temperatur - uspokoiłeś mnie na dobre. :peace:
Cieszę się że i Ty doszedłeś do ładu ze swoim AVG :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 12:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Baskecior napisał(a):
ale okazało się że piasta simeringu na wale korbowym po prostu ... odkręciła się. :galy:


hmmm .... jakies rozsadne wytlumaczenie tego zjawiska ?

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 12:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2008 22:36:19
Posty: 130
Lokalizacja: Olsztyn
U mnie po wymianie termostatu (ori z ASO)
temperatura na ostrej trasie 91-92 stopnie w/g wskazań climatronika
w codziennej jeździe po mieście stoi na 90C
na starym termostacie nie osiągnąłem więcej jak 83C
co ciekawe stary termostat wyglądał jak nowy, żadnych nalotów, osadów- po prostu nówka, a widywałem po wyjęciu w różnym stanie wizualnym,
zmęczony był, płyn oczywiście G12+

_________________
WŁAŚNIE LECI PROGRAM TRZECI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 19:25:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
spanky napisał(a):
Baskecior napisał(a):
ale okazało się że piasta simeringu na wale korbowym po prostu ... odkręciła się. :galy:


hmmm .... jakies rozsadne wytlumaczenie tego zjawiska ?

Doszliśmy do wniosku , że albo poprzednik dał ciała i niedokręcił, albo sruby poluzowały się z biegiem lat ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: