.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.lut.2025 00:10:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [a8 4.2 1999] proszę o interpretację błędów
PostNapisane: 29.sie.2008 18:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2007 15:30:08
Posty: 34
Lokalizacja: B-stok
Witam
Niby wszystko było dobrze dopóki nie podłączyłem VAG-a. Dowiedziałem się że mój silnik ma jakieś błedy:
17536 P1128 (Long Term Fuel Trim mult., Bank1 System too Lean)
17538 P1130 (Long Term Fuel Trim mult., Bank2 System too Lean)
17549 P1141 [Load Calculation Cross Check, Range/Performance]

Czasem odczuwam spadek mocy, po uruchomieniu czasem nierówno pracuje.
Z tego co wyczytałem: Ad.1 i 2 błąd - uszkodzona sonda/przepływka/lewe powietrze/pompa paliwa? :(

Dodam że po skasowaniu błędów nie ma. Pojawiają się znów po przejechaniu paru km.

Prosze o rady.
Pozdro Adam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 14:13:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2008 12:07:16
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa \ Bełchatów
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Mam dokładnie takie same błędy. Silnik pracuje niby dobrze, jednakże błędy się pojawiają. Po skasowaniu błędów silnik troszkę nierówno pracuje oraz sondy stoją w miejscu. Po kilku kilometrach wszystko wraca do normy, jednakże błędy powracają.

Podejrzewam, iż mam niewłaściwy przepływomierz, według nr wkładu wychodzi na to, iż jest on od diesla: F 00C 2G2 047

Czy ktoś może podać nr wkładu do 4.2 silnik AQF

pozdrawiam

Paweł

_________________
Audi A8 D3 4.2 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 13:58:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.paź.2007 15:30:08
Posty: 34
Lokalizacja: B-stok
Widzisz colorado. Nikt tu sie nie zna na takich sprzetach....albo nie chce mowic.

Ja swoj problem niedlugo zniweluje i napisze ci na priv co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 14:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2008 12:07:16
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa \ Bełchatów
Auto: A8 D3 4.2 MPI
No właśnie... myslałem, że forum służy do pomocy :-)
Kilka razy zadawałem różne pytania, niestety chęć pomocy niewielka.
Jeśli potrzebujesz wymienić doświadczenia, poglądy pisz na maila

Wiesz może który przekaźnik odpowiada za spryskiwacze reflektorów ?

_________________
Audi A8 D3 4.2 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.wrz.2008 14:40:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2004 18:11:56
Posty: 2899
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A8, R8
Kolego,

Odpowiem Ci na pytanie ale musze mieć dostęp do ETKI i nr VIN Twojego autka.
W pracy nei mam jak :>

_________________
Odis online GeKo CP, VCP
Konwersja USA to EU gratis
Kodowanie online_+48605203589


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 09:48:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 23:48:48
Posty: 4
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
Witam ! Pzerabiałem ten temat i tez nie mogłem uzyskac pomocy :)
Pierwsze dwa błedy: Długoterminowy domiar paliwa Multipleaktywnie strona 1 i 2 (silnik V) system za ubogi
Błąd trzeci : Obciązenie silnika niezrozumiała wartosc.
Walczyłem z tym na a8 4.2 AQF , nie mogłem znalezc nigdzie tabel blokow wartosci , wiec sprawa nie była prosta.Ale pomogła wymiana przepływki , choc trzeba najpierw zaczac od sprawdzenia sad lambda , bo tez moga powodowac te błedy. Jak sady pracuja dobrze to przepływka do wymiany.Dla zainteresowanych moge podac nr przepływki z ETKA jak podacie typ silnika.
Pozdrawiam Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 10:01:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2008 12:07:16
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa \ Bełchatów
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Wczoraj odłączyłem akumulator, wymieniłem filtr powietrza i stało się.
Auto prawie przestało jeździć, straciło moc, jedzie tylko jeśli delikatnie dotykamy gaz.
Sondy stoją w miejscu, wartość ok. 025 V.
Według mnie przepływka działa poprawnie na wolnych obrotach ok 5 mg/s.
Odłączenie akumulatora spowodowało reset błędów, jednakże myslę, iż to zbieg okoliczności, że sondy padły.
Może ktoś posiada nr wkładu przepływomierza

_________________
Audi A8 D3 4.2 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 12:13:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2008 12:07:16
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa \ Bełchatów
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Czy ktoś wie jak dostać się do sond w A8 ?

_________________
Audi A8 D3 4.2 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 13:05:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 23:48:48
Posty: 4
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
Musze miec kod silnika! Pdpowiem ze w moim przypadku po skasowaniu błedow miałem taki sam objaw, trzeba było sie przejechac az sterownik "załapał" błedy od nowa i wtedy auto jezdziło prawie normalnie.Nie spisałem sobie wartosci blokow z tego auta po wymianie przepływki ale jak trzeba to zrobie to jutro .Na stronie www.Vag-cat.com masz katalog EPC a rejestracja jest bezpłatna.Podaje link ale najpierw sie zalogujcie na stronie: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A8Q/19 ... 9/3245789/
-Sa tu nr przepływek wszystkich silnikow V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 13:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2008 12:07:16
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa \ Bełchatów
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Kod silnika AQF
Nie wiem co się dzieje ... sondy nie dzialaja, wcześniej jak komp załapał błędy działały niby poprawnie :-)
Magia ...

_________________
Audi A8 D3 4.2 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 17:13:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.gru.2006 23:48:48
Posty: 4
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
Zeby było wiadomo:
Pierwsze dwa błedy:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17536/P1128/004392
i ostatni:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17536/P1128/004392
W moim przypadku było tak: Kolega kupił a8 99r AQF i jezdził szczesliwy dopoki nie podpiął kompa i okazało sie ze ma Takie same błędy jak tutaj.Skasował je oczywiscie i auto nie chciało jechac dopoki nie pojawiły sie od nowa, jak sie pojawiły auto znow jezdziło niby normalnie.Pierwsze sprawdziłem sądy na wykresach i od razu było widac ze jedna niby pracuje a druga wcale.I poleciały bo jak sie okazało po wyjeciu ich miały obydwie utracone osłonki czujnika.Podstawilismy zamienniki i lipa - komp nie chciał z nimi pracowac, okazało sie ze najlepszy zamiennik to oryginał - pomogła nam firma sprzedajaca sądy z allegro (f-ma z wa-wy sprzedaje sady ntk ale znalazła nam bosch za 450zł za obie).Jak juz sady działały dalej te trzy błedy i do tego doszło skakanie zapłonu na biegu jałowym m-dzy 12* a 0*.Ktos nam podpowiedział ze to wina zabrudzonego odpowietrzenia silnika i poszło zdjecie kolektora + czyszczenie przewodow odpowietrzenia i dalej to samo.Nie mogłem jeszcze nigdzie znalezc jaka ma byc prawidlowa wartosc dla przepływomierza w AQF- nie mam nic do tego silnika w Elsawin.Pomogł przypadek: dobrałem sie do czujnika przepływki i poprostu go umyłem czego sie nie zaleca ale wczesniej juz kilka razy tak robiłem i było ok.Po umyciu auto zmieniło sie nie do poznania - nabrało wigoru i zaczeło dopiero pokazywac co daje 4,2. Ale nie na długo - po przejechaniu około 200 Km przepływka padła całkiem - wyskoczył błąd air mass flow i koniec dobrej jazdy.Kupilismy wiec nowa w IC i teraz autko smiga ze hej i zapłon przestał szalec.Nie polecam mycia przepływek choc w tym przypadku Pomogło choc na chwile - ale tak bym szukał dziury w całym . Cała walka z tym autem trwała 2 tygodnie , a o podpowiedzi cieżko bo pzreważnie jak kogos stac na a8 4,2 to stac i na serwis... Pozdrawiam!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2008 18:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2008 12:07:16
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa \ Bełchatów
Auto: A8 D3 4.2 MPI
Czy może ktoś podać wartości dla przepływomierza w bloku 002

_________________
Audi A8 D3 4.2 Q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: