Witajcie
Biorąc pod uwage coraz wyzsze ceny diesla zastanawiam sie nad przesiadka z diesla na benzynke - biore pod uwage wiele modeli motorów ale nie moge nic znalesc na temat nowego motoru w A6 tj. BPJ, BYK czyli 2.0 T FSI 170 KM - sa może jacys użyszkodnicy teog motorku na forum ? jak sie ono sprawuje , jakies bolączki , cos sie sypie ? intereuja mnie tez opinie speców naprawiających te motorki - jak je oceniacie pod katem awaryjnosci czy ew dlugowiecznosci ?
dzieki za poswiecony czas
EDIT : ok cos wygrzebałem z netu ale nadal potrzebuje opinii od uzytkowników
Rynek: Audi 2.0 TFSI otrzymało międzynarodową nagrodę
2008-05-12 02:06:12
Audi 2.0 TFSI otrzymało międzynarodową nagrodę - Audi Po raz czwarty z kolei jury składające się z 65 znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z 32 krajów wybrało 2.0-litrowy silnik TFSI jako "Engine of the Year" w kategorii 1,8 - 2,0 litra. Zdaniem jury stworzony przez Audi silnik "podnosi poprzeczkę ...
...w dziedzinie efektywności i mocy w swojej kategorii" i "to doskonały przykład jednostki napędowej, która jest tak wszechstronna, że może być z powodzeniem stosowana w całej gamie różnych modeli".
Audi było pierwszym producentem na świecie, który połączył bezpośredni wtrysk benzyny z turbodoładowaniem w silnikach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej. Pełna sukcesów historia 2.0 TFSI rozpoczęła się latem 2004 roku debiutem w Audi A3 Sportback. W ciągu czterech lat silnik ten nie tylko czterokrotnie został wyróżniony tytułem Engine of the Year, lecz również znalazł ponad milion nabywców na całym świecie.
Najnowsza i najmocniejsza wersja tego seryjnego zwycięzcy, z momentem obrotowym 350 Nm w zakresie między 2.500 a 5.000 obr./min, napędza aktualnie wchodzące do sprzedaży samochody sportowe Audi TTS Coupe i TTS Roadster.
TTS Coupe z tym silnikiem o mocy 200 kW (272 KM) i z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią S-tronic przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Jednocześnie jego spalanie łączne wynosi tylko 7,9 litra benzyny super (95 ROZ) na 100 kilometrów.
Silnik 2.0 TFSI jest dostępny również w modelach Audi TT Coupe i TT Roadster, S3, A4 Cabriolet, w A6 i A6 Avant z mocą 125 kW (170 KM), 147 kW (200 KM) i 295 kW (265 KM).
Źródło: Audi, informacja Moto Target
a tu test A6-tki z tym motorem ( choc nie z manu ale z multitronic )
http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... review.htm