.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.lut.2025 23:47:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Problem z max prędkością + poszarpywanie silnikiem
PostNapisane: 01.wrz.2008 13:41:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Witam
Otóż pojawił się problem z moją 80tką :).
Maksymalna prędkość jaką mogę osiągnąć wynosi ok 130km/h, powyżej tej prędkości samochód praktycznie ma zerowe przyśpieszenie. Mimo wciśnięcia pedału gazu w podłogę samochód nie chce przyśpieszać.
Następnym problemem jest pojedyńcze poszarpywanie samochodem tj. silnikiem na IV i V biegu przy prędkościach ok 50-60km/h i oraz ok 100km/h.
Podczas przyśpieszania silnik potrafi raz lub dwa mocno szarpnąć.

Po podłączeniu do Vagcom'a mam następujący błąd:
00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej

Mimo skasowania błędu po przejadżce samochodem pojawia się on ponownie.

Przeglądając forum (owszem szukałem zanim napisałem post :) ) domyślam się że przyczyną problemu z prędkością może być:
- przepływomierz
- zawór N7x - regulujący pracę turbiny
- zapchany katalizator

Natomiast problem z szarpaniem wydaje się być podobny do problemu z nastawnikiem popy wtryskowej.

To są tylko moje przypuszczenia.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak dokładniej zdiagnozować ten problem,
ew. jak sprawdzić czy moje przypuszczenia są poprawne?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 13:43:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wiesz co masz sprawdzić chyba, skoro Ci ten błąd wyskoczył ?
szczelność dolotu i N75, zacznij od dolotu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 13:51:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
quattrofan napisał(a):
wiesz co masz sprawdzić chyba, skoro Ci ten błąd wyskoczył ?
szczelność dolotu i N75, zacznij od dolotu.


A można prosić o wyjaśnienie tego bardziej łopatologicznie, nie jestem biegły w mechanice robię to czysto hobbystycznie.

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 14:28:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Do sprawdzenia :

- wezyki ukladu podcisnienia
- zawór N75
- poprawnosc dzialania zaworu upustowego

Dokladniej - zaloguj VAG iem w tescie dynamicznym grupe 011.

Szarpanie - na 90 % nastawnik do czyszczenia badz swiruje wtrysk sterujacy.

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.wrz.2008 14:33:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2005 22:33:39
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
przemik napisał(a):
Do sprawdzenia :

Dokladniej - zaloguj VAG iem w tescie dynamicznym grupe 011.

Pozdrawiam i powodzenia


Ok dziś postaram się to zrobić :)

_________________
--
pozdrawiam
Paweł Trofimiuk


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: